Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kop's Pastadryck

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Hej hopp!

Jag har så jävla tråkigt och jag orkar inte plugga just nu så jag tänkte skriva av mig lite på en idee jag har haft. Det handlar om en pastadryck :D. Tänkte testa detta ikväll:

- 5dl röd mjölk
- 100gram okokt pasta (fast jag lägger till den i mixern efter att jag har kokat den, vet inte hur mkt den väger då)
- 10-20 gram olja (nån matsked hit eller dit, vi får se)
- oboy? haha vad tycker ni? =P Typ 50gram.

Sen kanske jag testar en till som innehåller okokt pasta =P. Vad säger ni? =P Är nån annan på att testa? =D

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

lol. let me know how that works out for ya:P

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

pasta lär ju iaf smaka bättre än havregryn! :)

Webbsida

OCH det lär ju inte vara massa bitar!!! :D Sånt som jag hatar ;D

mm.. kanske första gången överkokt pasta är nåt å ha ;D

Registrerad: 2007-04-26

Ey! Testa nu, låter riktigt intressant!

Webbsida

Damer och herrar, konceptet, receptet och själva drinken och därmed hela denna tråd var ett stort misslyckande. Det samlades en pastasmet längst ner i mixern vilket gör att den är totalt odrickbar. Dock kom det med lite pasta, men det hade en mycket tragisk effekt i och med att det upplevdes som små snorkråkor av mina smaklökar.

:(

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-02-11 20:23)

jasså du vet hur snorkåkor smakar xD

Webbsida

självklart :P och sen vet jag bajs kiss prutt och kräk också *stolt* xD

Registrerad: 2007-06-03

Kan inte fatta att jag försöker komma med ett förslag till vad som låter som en jäkla vidrig drink men vad sägs som att inte koka sönder helt. Låt pastan vara lite underkokt då kanske det går lättare att mixa. Det känns ju som att det borde gå, i en matbredare kanske. Men det blir nog fortfarande bitar.
Du får tänka vidare kop! ;)

Webbsida

Haha =D saken är att det var ju smet, men smeten fördelade sig inte i drycken utan den sjönk :P Det som flöt runt var saker som inte hade blivit smet =P

Cornflakes kanske är en tanke? eller Cocopops?

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Eftersom du bara är ute efter kcal, gör en vanlig gainer fast på vispgrädde istället för mjölk/vatten?:P (Försök bara inte mixa den, kan bli ganska bokstavligt talat odrickbar då xD)

jag vet inte hur det hade smakat, men mjöl? har man oboy och så i så borde ju en del av smaken försvinna iaf. :)

Registrerad: 2007-06-26

Jag hann inte fram i tid *bedrövad*. Naturligtvis skulle det gå till skogs. Ungefär som när jag en gång mixade tonfisk, apelsinjuice och havregryn och drack. Det gjorde jag aldrig mer.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB