Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Efter träningsdrink

Registrerad: 2008-01-31

Hej. Jag har tittar runder på olika resept här på sidan och komigt på nått eget. Skulle vara väldigt glad om ni slängde in vad ni tycker och gärna testa ! :D ( vet inte dom olika näringsvärderna på allt så skriv gärna till det :D )

1 gainomax (250ml)  Kolhydrater = 40 g Proterin = 20g
1-2 dl mjölk
1-2 bananer
2-3 dl hvregryn
lite oboy om man vill.

Sj tycker jag att det blir gott. för man kan ju själv bästemma smaken på gainomaxen, själv kör jag med Peach som jag tycker e riktigt gott med oboy ! :D

Tack på förhand / Victor !:D

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

har jag en kass mixer? eller hur ser det ut när ni mixar havregryn i så lite vätska? :) mitt la sig på bottnen i små bitar, inge vidare gott! ;D

Degpekka skrev:

har jag en kass mixer? eller hur ser det ut när ni mixar havregryn i så lite vätska? :) mitt la sig på bottnen i små bitar, inge vidare gott! ;D

Jag kör med hand mixer, jag lägger först i bananen och gör det till "gröt", sen häller jag i havregrynen, så blandas det och havregrynet blir till små bitar, sen i med mjölek / geinomaxen, sen opboyen, den ska vara ganska trögflytande ! :D,

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Degpekka skrev:

Som sagt, dra i en banan dem, det binder havregrynen ganska mkt. :)

kan ju va det som är fel då! :)
Jag testade med minimjölk(samma konsistens som vatten), havregryn, oboy och prottepulver :)

Ja, testa det, :D

Från: Örebro
Registrerad: 2008-02-18
Webbsida

Blir drinken grötigare med fiberhavregryn?

Ryoga skrev:

vet ej, har inte testat, men testa, det kan u inte mer än bli lite fel xD:P

Webbsida

Gordion skrev:

Ryoga skrev:

vet ej, har inte testat, men testa, det kan u inte mer än bli lite fel xD:P

Okej. Jag började alltid köpa fiberrika produkter efter att jag läste detta:

MensWorkOutGuide skrev:

Your carbohydrates should be mostly high fiber foods such as vegetables, fruit, and high fiber unrefined grains.  Fiber in your food absorbs water causing it to expand in your stomach and therefore making you feel more satisfied for a longer time.  In addition, high fiber food will also control your blood sugar level; therefore, allowing you to release more body fat.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

För mycket fiber är rätt illa det också, som med allting annat gäller det att hålla en balans. Ca 25-30g/dag rekommenderas.

Webbsida

Gordion skrev:

lite oboy om man vill.

Jag kan tänka mig att det skulle vara bättre att använda kakao eller smält mörk choklad än oboy (som innehåller mer socker än choklad).

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

personligen skulle jag dra i minst 2 DL mjölk till så de går lättare att sänka, så slipper de bli så trögflytande i strupen! ;)

Testade själv att dra i en tonfiskburk i havredrinken, eller de var snarare min flickvän som la i lie först och jag fyllde p med resten!

Inga problem testa de, kanske inte smakar oxfilé men om du fått könshår borde du också fixa de... vad gör man inte för att få i sig tillräckligt med protein? ;)

tonfisk är ju gott... galet att förstöra det med en äcklig drink! ;)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB