Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 30 31 32 33 34 … 41  

Starkast på Hälso!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Alltidxx skrev:

stevebc skrev:

Alltidxx skrev:

Varför tillåts inte knälindor i böj? Är inte det skadeförebyggande?

Reglerna i vår tävling är typ.. ingen utrustning. För det blir lättast så :)

Jag hade nog önskat en bättre motivering än "regler är regler". Om lindor är skadeförebyggande vid maxlyft så är det oansvarigt att förbjuda dom. Sen så drog jag mina 8reps 150kg mark med dragremmar också. I have a long way to go för att sätta mina siffror här verkar det som...

Tillåts en ha lindor så ska alla andra skaffa lindor också, sen börjar nån med riktigt dräkt osv...

Ingen tvingar dig att ställa upp i den här "tävlingen". Lindor är ju förbjudna i tyngdlyftning också, som lär vara världens största kraftsport.

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Håller med Steve. Köp magenesium och knävärmare istället. Det är iaf tillåtet.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Jag vet att ingen tvingar mig, jag undrar ändå.

Moderator

Alltidxx skrev:

Jag vet att ingen tvingar mig, jag undrar ändå.

Det är mycket möjligt att det är skadeförebyggande. Men det var trådskaparens idé och han ville köra helt raw, vi har iofs bälte och handledsskydd i bänkpress. Men reglerna måste vara stenhårda annars blir det missuppfattningar och folk som tummar på dom. Hade det funnits underlag hade det varit skoj att ha en tråd där full utrustning tilläts, men det finns väl med lite tur två (2) på forumet som kommer ställa upp.

Äsch, skriv in mig nu för deltagandes och listutfyllnads skull i väntan på att jag drar gigantiska lass. Jag gjorde 120kg i bänk för ett par månader sen och då var jag lite lättare än idag. Jag gjorde ju en 5:a utan remmar på 150kg i mark förra veckan och en 4:a på 150kg i böj igår. Så en lite medelmåttig total på 420kg då. Jag vägde 106,2 kg i morse, lite tyngre än vanligt. Målet är ju satt på att sno fjärdeplatsen (461kg) snart.

Psyke gör rätt mycket vid tunga lyft märkte jag igen igår. Första setet i böj blev det 3 reps på 150 och det var riktigt tungt tyckte jag. Men med lite "no fear" inställning lyckades jag trycka upp 4 reps i nästa set. Det var tungt som ett as men det gick.

Det är lite roligt ändå. Det här är första gången på hela min träningskarriär jag har ett konkret mål. Ovanligt men jävligt kul. Tänkte börja tänka på deff i mars så mina maxlyft bör komma i slutet på februari/början på mars. Tills dess måste jag bli starkare i grepp och vänja mig vid högre belastningar (påbörjat sedan någon månad tillbaka). Målet är att givetvis att göra mitt bästa men även att klå sudden21 på fjärdeplatsen. Alltså måste jag göra 461kg då jag väger in på mer. Jag borde kunna göra 125 i bänk, 160 i böj och 170 i mark...men då saknas det 6 kilo. Så jag får ta sikte på 162,5 i böj och 175 i mark goddammit. Ska köra mera magstyrka också. *springer iväg sparrandes och frustandes med Rocky 4 soundtracket dunkandes*

Registrerad: 2008-01-16

Har bara maxat i mark och det resulterade i 110kg

Uppdatering för marklyft: 180kg, samma kroppsvikt.

Batseba skrev:

Har bara maxat i mark och det resulterade i 110kg

Gör ett lyft på bänk och böj också och bifoga kroppsvikt. Träna ett halvår och gör ett nytt försök och krossa ditt gamla pb!

Registrerad: 2007-06-05

Såja, provade äntligen max för böj och mark.
Ligger just nu lite ovanför 80-strecket men efter ett tag deff är jag nere under 80 igen.
Bänk: 95kg
Böj 115kg
Marklyft: 110

Totalt: 320kg

Kunde ha lyft mera i marken så uppdateras snart ;)

Edit: Man
Edit igen: hamnar nu i -80 kategorin (79kg)

Senast redigerat av Fabbi_kanin (2008-01-26 11:54)

Från: Hemmet
Registrerad: 2007-01-15

Spader skrev:

Spader skrev:

Lika bra att jag skriver här så att jag har nåt att jämföra med sen. Alltid bra att tävla mot sig själv.
Har precis börjat köra mark och knäböj (förra veckan) så håller på att öva in tekniken fortfarande.

Spader:
Ålder 17
Vikt 85

Bänkpress 95 kg
Knäböj: 80 kg, aldrig testat mer.
Marklyft: 80 kg, aldrig testat mer.

sammanlagt 255.

skön bulk, har ökat i allt.

Spader:
ålder 17
vikt 94

Bänkpress 105 kg. räknar med att ta 110 om 3-4 veckor
knäböj 120 kg. ATG.  har klena ben
marklyft 150. tog det idag. gick upp ganska lätt.

allt är såklart helt raw ;)

sammanlagt 375

kommer tillbaka om någon månad med nya resultat :)

+ 10 på marken, alltså 160 kg.

ska maxa i bänk på söndag och böj nån gång nästa vecka så det kanske blir nya PBn :)

Registrerad: 2003-11-13

berlinflickan skrev:

benböj> woaaa ser svårt ut! *testar med katten* ska man bara ner så att knäleden är böjd i 90 grader? 30 kg?

låter som en fet katt

Spader skrev:

Spader skrev:

Spader skrev:

Lika bra att jag skriver här så att jag har nåt att jämföra med sen. Alltid bra att tävla mot sig själv.
Har precis börjat köra mark och knäböj (förra veckan) så håller på att öva in tekniken fortfarande.

Spader:
Ålder 17
Vikt 85

Bänkpress 95 kg
Knäböj: 80 kg, aldrig testat mer.
Marklyft: 80 kg, aldrig testat mer.

sammanlagt 255.

skön bulk, har ökat i allt.

Spader:
ålder 17
vikt 94

Bänkpress 105 kg. räknar med att ta 110 om 3-4 veckor
knäböj 120 kg. ATG.  har klena ben
marklyft 150. tog det idag. gick upp ganska lätt.

allt är såklart helt raw ;)

sammanlagt 375

kommer tillbaka om någon månad med nya resultat :)

+ 10 på marken, alltså 160 kg.

ska maxa i bänk på söndag och böj nån gång nästa vecka så det kanske blir nya PBn :)

kom till gymmet idag och kände mig ganska seg inför mitt försök på 110 kg i bänk. klarade dock ganska lätt så jag la på 2 st 1.5 kg och klarade det med nöd och näppe! så 113 kg i bänken. alltså är mina stats nu:

kv: 94-95

böj: 120. ska bli bättre.
bänk: 113.
mark: 160.

total: 393.

kommer tillbaka om 2-3 veckor med (förhoppningsvis) bättre resultat

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Grattis spader =)

Keep_On_Pumpin skrev:

Grattis spader =)

tackar! :D men jag är inte nöjd än...

Nytt pb idag med 190 kg i mark. -110 klassen.

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Alltidxx skrev:

Vaffan. Spara dig till teh showdown mellan Malmös Giganter ;)

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Nice utveckling spader.

Lajne skrev:

Alltidxx skrev:

Grejen är att först gjorde jag 180kg. Då hade jag mer i mig och "sparade" mig. För ett par veckor sen rubbade jag inte 160kg. Så då tänkte jag "va fan sparade jag mig till? Att inte kunna rubba 160kg??". Så efter det så lovade jag mig själv att om jag känner mig stark någon dag så ska jag passa på att maxa då. Jag kan ge mig fan på att jag kommer göra asdåligt ifrån mig när vi ska dra. Jag har alltid varit sämst när det gäller.

http://www.youtube.com/watch?v=KjexlykS0iw
Här är lyftet förresten. Jag höll inte kvar väl uppe och det kan jag reta mig på nu eftersom det blivit ett mycket prydligare lyft. Det ser ut som jag nästan tappar ner vikten igen men så var det inte. Jag ville bara upp snabbt och sen ställa ner. Jag kunde ha hållt om det krävts för tre vita lampor. Hoppas du inte får nackspärr pga snedställd video. Inget bälte :)

Senast redigerat av Alltidxx (2008-02-06 09:44)

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

Nytt pb i marklyft: 230kg (+15kg)
Bänk: 140kg
Benböj: 205kg
total 575kg

Alltidxx skrev:

Grejen är att först gjorde jag 180kg. Då hade jag mer i mig och "sparade" mig. För ett par veckor sen rubbade jag inte 160kg. Så då tänkte jag "va fan sparade jag mig till? Att inte kunna rubba 160kg??". Så efter det så lovade jag mig själv att om jag känner mig stark någon dag så ska jag passa på att maxa då. Jag kan ge mig fan på att jag kommer göra asdåligt ifrån mig när vi ska dra. Jag har alltid varit sämst när det gäller.

Här är lyftet förresten. Jag höll inte kvar väl uppe och det kan jag reta mig på nu eftersom det blivit ett mycket prydligare lyft. Det ser ut som jag nästan tappar ner vikten igen men så var det inte. Jag ville bara upp snabbt och sen ställa ner. Jag kunde ha hållt om det krävts för tre vita lampor. Hoppas du inte får nackspärr pga snedställd video. Inget bälte :)

Det där är ju inte ens i närheten av ett maxlyft Alltidxx. När jag drog 230kg i morse tog lyftet över 5s innan jag kunde låsa knäna samtidigt som jag skrek ut frustruation av att det gick så långsamt. Du måste bara satsa lite till, ha blicken uppåt och bli lite mer djurisk. Skulle gissa att du klarar runt 220kg.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Alltidxx skrev:

Lajne skrev:

Alltidxx skrev:

Haha det där kan ju omöljigen vara ett maxlyft för dig, vikten flyger ju upp. :)

high_school_boy skrev:

Haha det där kan ju omöljigen vara ett maxlyft för dig, vikten flyger ju upp. :)

Ja det ser så ut men det kändes riktigt tungt...
När jag kollar på det själv så är det lite roligt att veta att när jag står och tittar på stången innan så tänker jag "oooffff...måste jag? Det är nog 50/50 om det här går upp...men det går säkert...kanske..." 
Jag ska nog vänta ett par år med att undervisa i sportpsykologi.

Babel skrev:

Nytt pb i marklyft: 230kg (+15kg)
Bänk: 140kg
Benböj: 205kg
total 575kg

Det där är ju inte ens i närheten av ett maxlyft Alltidxx. När jag drog 230kg i morse tog lyftet över 5s innan jag kunde låsa knäna samtidigt som jag skrek ut frustruation av att det gick så långsamt. Du måste bara satsa lite till, ha blicken uppåt och bli lite mer djurisk. Skulle gissa att du klarar runt 220kg.

Det där med att bli djurisk skulle nog vara bra men jag har aldrig förstått hur det går till. "I'm just not a very angry person" som han gubben i Dodgeball sa. Men han blev ju arg till sist efter att han fått skiftnycklar kastade på sig och hans kvinna hängde med en annan. Helst skulle jag undvika sådana aktiviteter dock ;)
Nåväl. Med bälte och arg som fan (hur det nu ska gå till) så kanske, kanske 200 går upp. 220 är nog bara att glömma. Det är ju 28e feb som är deadline. Det är då Lajnes och min "Giganternas kamp" går av stapeln. 220kg är strax under vad du gör och kolla på dina övriga resultat i bänk och böj. Dom långt över mina - bänk 120, böj 4:a på 150.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Alltidxx skrev:

Nåväl. Med bälte och arg som fan (hur det nu ska gå till)

Säg till någon dag innan så ska ja nog få dig flyförbannad ska du se. Typ... lufta dina bildäck innan du ska till jobbet på morgonen eller nott. ^^

Moderator

OMFG alltidxx! Släng på 50kg till IDAG!! GRYM teknik och det lättaste 190-lyftet jag sett på länge. Just det lyftet hade dock inte blivit godkänt på tävling eftersom du släpper ner stången i samma ögonblick du får upp den. Oavsett om du vill tävla eller ej så kan det vara bra att hålla den i låst läge bara någon sekund eller så.

Babel: imponerande styrka. Jag tvivlade på dina 200kg-böjar när du markade 180kg. Nu markar du 230kg och jag tvivlar inte längre. Jag beundrar :)

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Alltidxx, jag ska nog få dig lite arg. Lita på mig ;)

Sidor: 1 … 30 31 32 33 34 … 41  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB