Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag har under ca 4 veckor hållt en striktare kostplan och har ett par kilo kvar som jag önskar kan försvinna. Jag pressar inte ner mig till någon "CRAZY" svält gräns och tränar både styrketräning och fettförbränning varje dag.Nu undrar jag om det ger bättre resultat om man efter en längre tid med lägre kalorier ökar förbränningen om man inför en sk ätar dag som Fredrik Paulun rekommenderar? har någon testat detta?..Bättre eller bör jag köra på med mina vanliga dagar tills nya önske vikten nås? Jag är en tjej om ni undrar eftersom kvinnor oftast har svårare att tappa vikten! Tack på förhand JLS
Jag har en ätardag, vanligtsvis lördag, när jag deffar.. Det funkar bra tycker jag, en härlig sak att se fram imot under veckan.. Dock så kan det vara något svårt att hoppa tillbax på måndagen.. ;-)
Hellre det än ingen dag alls, det måste ju vara roligt med...
Annars kan du ju se till att träna extra hårt/länge den dagen. Det viktiga är att du får äta lite mer/onyttigare en dag i veckan eller nåt så att man inte blir tokig. Det krävs monsterpsyke för att fixa en lång tids deff om man inte får synda lite. Vill man då inte gå upp på synd-dagarna kan man ju förlägga ett riktigt distanspass den dagen.
Cyklar du så dra iväg 10 mil eller nåt, jogga ett par mil eller vandra i skogen en eftermiddag, _länge_ är ordet.
Nu kanske man inte har tid att lägga på några längre pass, men stig upp tidigt en lördag och vik fyra timmar åt motion. Sen kan du pressa ost-gratinerad tryffel-paj med den fetaste salladsdressingen som Lucatelli kan bjuda på.... eller nåt annat... tryffel är dyrt
Jag har ingen ätardag. Det jag inte känner jag kan äta en lördag t ex tycker jag inte jag ska äta på en onsdag t ex heller. Men det är mitt personliga ställningstagande som bl a bottnar i att jag är/varit matmissbrukare och aldrig kunnat nöja mig mig med lite utan det har varit allt eller inget. Har jag börjat äta nåt som egentligen är för onyttigt så kan jag inte sluta, då blir det sådant dagen efter också, och dagen därpå, och dagen efter det, osv.....
Hur pass känner du dig själv?? Klarar du av att ha en ätardag då du "tillåter" dig mer än annars?? Kör då på det, det är det många som har och det fungerar aldeles utmärkt både genom att det kan ge en liten kick åt förbränningen (beror lite på hur man äter annars osv) och genom att det kan minska suger de andra dagarna när man vet att man får äta det där "förbjudna" på t ex lördagen. Fungerar du dock som jag tror du? Då råder jag dig att låta bli.
Jag tog mig en ätardag igår som ballade ur och blev en över ätardag..jag åt som om det vore min sista chans att äta här i livet...men idag är jag lyckligtvis tillbaka på "normala" tankar igen. Så jag får ta det som en läxa och hoppas att kroppen chockades rejält till förhöjd fettförbränning(haha)...Tack för alla svar!! MVH JLS
Hehe, överdriva ätardagar har jag gjort också :) Tog en ätarhelg för ca två veckor sen, åt som en tok fre-sön. Har först nu kommit ner till "matchvikt" igen (tog ca två veckor att återhämta mig) :)
Olle >> Hehe, ja om man tillåter sig själv en ätar-HELG från fredag-söndag (3 dagar av veckans 7), så är man kanske lite för snäll mot sig själv! ;)