Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Behöver tips för axlar och bröst..

Registrerad: 2004-02-23

Jag undrar vad ni har för kommentarer om min träning med vikter det är första gången jag börjar träna med vikter och vill helst öka styrkan kring axlar,bröst för att tåla en tackling när jag spelar hockey, benträning får jag med ispassen. mage rygg kör jag varje dag utan vikter

Mån: axlar militärpress 3¤12, framåtlutande axellyft med hantel 3¤12

Tis:biceps rygg

Ons: axlar militärpress 3¤12, framåtlutande axellyft med hantel 3¤12

torsdag: biceps rygg

Fre: bröst bänpress 3¤10, bardips 3¤12

lör:vila

Sön: bröst bänpress 3¤10, bardips 3¤12

kommentera snälla behöver tips jag vill öka styrkan ej volymen ispass kör jag nästan varje dag

Registrerad: 2004-01-05

Det är väl bättre att bara köra en gång per vecka men mycket hårdare. Lägg till fler övningar o så.

Jag lirar också hockey o kör såhär;
Mån: Ben, mage
Onsdag:Biceps, Triceps
Fred: Bröst, axlar
Lördag/Söndag:Biceps, rygg

Det är väl bättre att bara köra en gång per vecka men mycket hårdare. Lägg till fler övningar o så.

Jag lirar också hockey o kör såhär;
Mån: Ben, mage
Onsdag:Biceps, Triceps
Fred: Bröst, axlar
Lördag/Söndag:Biceps, rygg

tackar ! men villket lag spelar du då ? =)

IFK Täby men byter till nästa sesong. Stocksund eller Vallentuna kanske.
Du själv?

Registrerad: 2004-03-09

ja, jag tycker ju att du bör använda dig av principen att träna allt en gång i veckan, att tokmata bröst och axlar kanske fungerar ett tag men till slut kommer du att behöva ett bättre upplägg.

Mitt schema ser ut såhär, om de är någe för dig vet jag ju inte men kanske värt att prova:

mån : bröst + triceps
tis: ben
tors: rygg + biceps
fre: axlar + vader

IFK Täby men byter till nästa sesong. Stocksund eller Vallentuna kanske.
Du själv?

Vännäs HC =)  A-pojkar ska gå hockey  gym där med

Ok trevligt, jag har varit o provtränat med Stocksund och tränaren där kan en del. Han sa att det bästa för hockeyn var att köra 6 reps och 6 set. Tyckte det lät konstigt men ska prova

Ok trevligt, jag har varit o provtränat med Stocksund och tränaren där kan en del. Han sa att det bästa för hockeyn var att köra 6 reps och 6 set. Tyckte det lät konstigt men ska prova

jaa det låter inte så dåligt, jag läste i en bok att 10-12 reps för att bygga muskler och 6-8 reps snabbstyrka och 1-3 för maxstyrka. jag har alldrig testat bara kört på 10-12 reps men kanske ska testa ! du kan ju höra av dig om det känns bra att köra så (6 reps 6 set)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB