Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Hemmaträning inför sommaren

Registrerad: 2004-03-17

Jag har tidigare bara tränat lite smått under ett års tid för att bara må bra. De senaste 3-4 månaderna har jag börjat med lite seriösare träning, fast dock inte på gym eftersom det tar 30 min med bil dit. Jag antar att jag har en ganska "normalt otränad" kropp, altså jag har inte mycket synliga muskler alls. Jag har lite underhudsfett på magen men inte så mycket. Jag bestämmde lite innan jul att träna upp mig inför sommaren, jag har gjort lite armböjningar, kört lite curls med hantlar och situps. Jag joggar på vår/sommar/höst ungefär 2-3ggr i veckan och då ungefär 3km / gång.

Nu vill jag "biffa" upp mig lite till sommaren, hur ska jag lägga upp min hemmaträning för att få maximal muskelväxt för bicept, triceps, axlar bröst, mage och lite rygg?

Jag har som sagt tränat lite hemma utan någon som hellst planering under några månader, nu tar jag ungefär dessa vikterna i de olika övningar jag gör (varning för ett icke brett tränings-ordföråd)

Hantelcurls: 16kg 8x3
Armböjningar (sånna man ligger på golvet): 40 st ungefär
Situps: 60-80 st med benen rakt upp och 90 grader i knäväcket
Ligger på rygg med hantel i båda händerna och tränar triceps: 20kg 8x3
När jag testat bänkpressa på gym tar jag 45-50 kg.

Under de 3-4 månader jag tränar har mina biceps ungefär växt 1 cm på höjden, men jag vill ha "biffig" kropp i den mån det går med hemmaträning. Skulle jag kunna få några bra förslag på övningar och träningspass som skulle vara bra för att bli lite biffigare. Jag har t.ex inte någon träning alls på rygg som det är nu, vilket inte bör vara så bra när jag tränar mage och bröst.

Edit: Kanske ska säga att jag är 18 år, 180 lång och väger runnt 65 kg

Från: Vimmerby
Registrerad: 2003-09-02
Webbsida

Registrerad: 2004-03-17

Okaj, där var ju litegrann info, men där är t.ex ingen träning för mage. och jag ska kanske lägga in armböjningar också?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB