Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

HUR!!!!! ? KOLLA HIT

Registrerad: 2004-03-11

Tjena, jag är en 15 årig kille som är 172/174 , väger runt 70 kg....
Jag vill gärna få till en fin kropp på mig tills i sommar!!! Snälla hjälp mig, det ända träningsredskapet jag har är en ABSLIDE...

!!!

Registrerad: 2004-03-03

Du är 15 och växer fortfarande, därför ska du inte träna tung styrketräning eftersom det kan hämma skelettets tillväxtzoner och alltså bidra till att du inte blir lika lång som du skulle blivit. Dessutom är ditt skelett fortfarande mjukt, ökar du muskelstyrkan drastiskt så kan hela muskelfästet släppa från benet, då skelettet helt enkelt blir svagare än musklerna. Ganska otrevligt, eller hur?! Så därför ska du träna din kondition och styrka på olika sätt, aktivera dej och ha kul, prova många olika sporter så får du en atletisk kropp och en jättebra grundkondition som du kommer att ha nytta och glädje av resten av livet. Att träna ensidigt är aldrig bra. Vänta ett par år till innan du börjar bygga upp din muskelvolym på gymet!

Registrerad: 2004-03-10

har bar en abslide?.. de e ju allt du behöver! enligt dom på tv iaf...

Registrerad: 2003-09-08

Du är 15 och växer fortfarande, därför ska du inte träna tung styrketräning eftersom det kan hämma skelettets tillväxtzoner och alltså bidra till att du inte blir lika lång som du skulle blivit. Dessutom är ditt skelett fortfarande mjukt, ökar du muskelstyrkan drastiskt så kan hela muskelfästet släppa från benet, då skelettet helt enkelt blir svagare än musklerna. Ganska otrevligt, eller hur?! Så därför ska du träna din kondition och styrka på olika sätt, aktivera dej och ha kul, prova många olika sporter så får du en atletisk kropp och en jättebra grundkondition som du kommer att ha nytta och glädje av resten av livet. Att träna ensidigt är aldrig bra. Vänta ett par år till innan du börjar bygga upp din muskelvolym på gymet!

ska vara myt igen från 70-talet. ska inte vara några problem att träna vid 15 års ålder.

föresten Edde_powe, varför skapar du en ny tråd?

Registrerad: 2004-03-09

Hans förra blev låst.
Ontopic: Det är okej att träna när man är 16 år, om man börjar tidigare så ere bara att ta det lugnt

Registrerad: 2004-01-05

Att börja träna med skivstång tidigt är inte dåligt, Man bör dock inte köra för tugnt. Styrketräning gör inte så man slutar växa om man tränar rätt, tvärtom växer man mer.

Det är vad jag har hört och tror.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB