Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Rygg/Biceps/Mage
Marklyft
10 x 60 kg
8 x 100 kg
4 x 120 kg
kör lite lättare mark denna veckan
Latsdrag v-handtag (ej utväxlad)
10 x 40 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg
6 x 70 kg
sjukt nice, när jag släppte knästöden åkte jag med upp :D
stångrodd
10 x 40 kg
10 x 50 kg
8 x 60 kg
8 x 50 kg
bedrövliga vikter, men ska bli mer av stångrodden framöver
hantelcurl
10 x 14 kg
scottcurlen blev ledig!
koncentrations curl EZ stång
8 x 30 kg (stång+2x10kg)
6 x 30 kg
4 x 30 kg
6 x 30 kg (smalt grepp)
biceps maskin <3
10 x 20 kg
10 x 20 kg
8 x 20 kg, 12 x 10 kg bet som satan :D
kabelcrunches med rep, ej utväxlad
10 x 30 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg där höll jag på att stryka med, fysatan vilket sug!
::ett lyckat pass, blev ett jävulusiskt pump i bicepsen, och kände att det var bra vikt i latsdragen. magen fick sig en rejäl omgång också. funderar på att lägga in cable-pullthrough efter marken nästa vecka, eller skippa marken en vecka och bara köra kabeln, för att komma upp i lite vikt i marken igen (suktar efter att komma tillbaka till 150..+ :)
edit: 23 sets, känns bra mycket bättre än 14. får se till att öka lite i setantal nästa måndag.
Senast redigerat av sjöräven (2007-11-28 18:51)
Hmm, tycker du att det känns bättre med lats träningen innan rodden?
Ny tid @ multitaskingtest = 28,001
Koray skrev:
Hmm, tycker du att det känns bättre med lats träningen innan rodden?
mja, tyckte det kändes helt ok, kunde kötta järnet på latsdragen...kändes också som det blev bättre kontakt i rodden efter att ha värmt latsen lite. men jag gjorde det mest för att det var så programmet var upplagt. får se om jag ändrar det.
Bohgard skrev:
Ny tid @ multitaskingtest = 28,001
hähä du utökar ledningen Bohgard! börjar komma upp i anständig tid också ;)
Va fan, håller folk fortfarande på med det där multitaskingtestet? Jag gav upp när jag insåg att allt över 21 sek var ren tur och inte för att jag hade några direkta skills:P
Och nej, jag tänker tyvärr inte kommentera träningen. Spam ftw! xD
jo jag kan medge att det där testet börjar bli lite smått uttjatat...det var som roligast när det låg uppe i styrketräning&motion ;D
Bröst
andra bröstpasset denna veckan, kände mig förvånansvärt återhämtad sedan måndagen.
uppvärmning av rotatorcuffarna
Bänkpress
3 x 67,5 kg
3 x 70 kg--jävligt lönt att man la på en femma på ena sidan, istället för 2,5 som det skulle va -.-
2 x 72,5 kg
2 x 72,5 kg
0,5 x 90 kg (negativ), har aldrig hållit i så mycket vikt innan tror jag, kunde hålla emot rätt bra ändå...
Dips
8 x KV
6 x KV+10kg
6 x KV+15 kg - PB
..Jävulskt kort pass, men man får väl se det som ett "bonuspass" för brösten. sjukt nöjd över dipsen, har aldrig kört med extravikt innan, men det skulle vara 6or enligt schemat, så då fick det bli.
Edit; förövrigt kan jag meddela att jag låg på 78,5 kg (KV) i onsdags när jag var uppe på gymet - har gått ner lite grann, men också blivit starkare :D
Senast redigerat av sjöräven (2007-11-30 19:01)
Jag håller tummarna för att det går bra på uttagningen. Men det mesta går nog inte förbereda sig på (psykologer och tester av intellektet på olika sätt).
Jag ska också söka om några år...
sjöräven skrev:
här fortsätter OT tävlingen från styrketräning&motion.
http://www.forarforeningen.com/MultitaskingTest.htm
sjukt kul. posta era tider ;)
själv håller man stabila 21s.
Edit: en ledartavla är väl på sin plats?
1. Bohgard 28.001s
2. Sjöblad: 25s
3. JockeMedFoten 24.9s
4. Sjöräven: 23.64s
5. _henkee: 22.45s
6. Keep_On_Pumpin 21.079
7. Lechuza 21.5s
8. Koray 19s
9. Seppo.H: 16s
Hahaha på er. 39.906 sekunder höll jag ut. Ge mig länk till någon sida där man kan lägga upp bilder så kommer en screen på det upp :D
Edit:
http://www.resedagboken.se/Default.aspx … yId=248872
Bilden längst ner där. Klicka på den så ser ni mitt superresultat :)
Senast redigerat av Englund (2007-11-30 19:34)
21,56 för mig
6. Keep_On_Pumpin 21.079
7. Lechuza 21.5s
????
Senast redigerat av Koray (2007-11-30 19:34)
Bakis pass efter går och förrgårdagens fylleslag -.-
Ben/rygg
Böj
6 x 60 kg
6 x 70 kg
5 x 80 kg - där blev man ägd.
benpress
8 x 100 kg (exkl. mag)
8 x 140 kg
8 x 140 kg
legextensions
8 x 90 kg
8 x 90 kg
sjukt ägd
latsdrag stång, mellansmalt grepp
8 x 40 kg
6 x 70 kg
8 x 60 kg
hantelrodd
8 x 24,5 kg
8 x 24,5 kg
och...DÄR gick jag in i väggen. sjukt vad det gör skillnad att vara bakfull (...no shit). om jag stod stilla för länge låste sig benen, tror det var vätskebristen som bidrog till "krampen".
Bröst/Axlar/Triceps
var ingen vidare power i passet idag..men det gick vägen ändå
Bänkpress
6 x 62,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
4 x 70 kg
4 x 70 kg
hantelpress
8 x 26 kg
8 x 28 kg
8 x 28 kg
upprätt rodd ej utväxlad kabel, vhandtag
8 x 25 kg
8 x 30 kg
8 x 30 kg
6 x 30 kg
skullbreaker ez stång, liggande
8 x 33 kg
8 x 33 kg
6 x 33 kg, super smalbänk 6 x 33 kg
blev ett pass på runt 45 min, känns fortfarande lite ovant med såpass korta pass, men börjar vänja mig. bänken känns som den går bra den med. fortfarande lite tidigt att kommentera mm2k..får se efter nästa vecka, dock så är det MUCK på fredag, så vetifan hur det kommer gå med passen :S kanske blir ett andra bänkpass på torsdagen om man kan lura iväg besättningen till ett fyspass...annars kanske det får bli till att ta om den här veckan nästa vecka.
fack tror jag håller på att bli förkyld. den är oskön.
AAH!! kollade nyss tillbaka i dagboken till 15e oktober, det visade sig att jag tog 10x150x3 i benpress, ångest det blev bara 8 x 140 i söndags :,( - det var visserligen lite tyngre böj nu...samt bakfylla...men ändå. jag får nog ta o kolla upp back in the day så jag inte myglar mig fram!
cube skrev:
Jag håller tummarna för att det går bra på uttagningen. Men det mesta går nog inte förbereda sig på (psykologer och tester av intellektet på olika sätt).
Jag ska också söka om några år...
jävlar den kommentaren hade jag inte ens sett, sorry!
nä det är klart, allt går inte att förbereda sig på. men simultanförmåga, stresshantering och spatial uppfattningsförmåga går relativt bra att träna sig till. det är tex starkt rekommenderat att spela data/tvspel. du får lycka till i framtiden då, och vi kanske ses däruppe i det blå ;)
förövrigt är min nästa uttagning den 15e januari, psykologintervju.
sådär ja! då var man MUCKad och klar, medaljen i hand, diplomet under armen. fick en liten bonus - förkylning. lirade en variant på ishockey igår, roligaste jag har gjort på länge - sedan är det en annan sak att man inte kan röra höftböjarna...har inte lirat hockey sen 01. yeye, träningen kommer väl igång igen när man känner sig färsk och fin :)
Grattis till MUCK, vad blev det för avgångsbetyg? Krya på Dig! :)
Mvh
betyget blev Ja/8/8..hade velat ha lite högre egentligen, hade samma som preliminära betyg för någon månad sedan, så det hade ju varit kul att förbättra..men jag är nöjd :)
sådär ja, första passet på fri fot. blev kass i magen när jag kom till gymet, troligtvis pga en vecka gammal halv hamburgare jag hittade i kylen igårkväll - jävligt lönt att man käkade den. främjade ju inte direkt resultaten, men kom igenom det bänkpass jag skulle dra iaf.
Bröst/Axlar/Triceps
Bänkpress
6 x 65 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 72,5 kg - fail på 6e
hantelpress
8 x 26 kg
8 x 26 kg
6 x 26 kg
upprätt rodd v-handtag, utväxlad kabel
10 x 60 kg
8 x 60 kg
8 x 60 kg
triceps pushdowns/"Rep-press" utväxlad kabel, superset
8 x 40 kg/8 x 40 kg
8 x 40 kg/8 x 40 kg
8 x 40 kg/8 x 40 kg
som sagt, hade kanske taggat till lite extra om det inte var för magtillståndet, men jag är nöjd iaf. sista setet i bänken var det meningen att köra till fail, för att kolla hur många man pallade..får kolla igenom schemat vad det har för implikationer senare.
kollade stridspiloterna på 5an. sjukt att man kanske är där en dag. men har börjat tänka mer o mer på att man skriver kontrakt på 10 år, samt att man med 100% sannolikhet kommer hamna i utlandstjänst :S blev också taggad på att börja träna hårdare, känns som jag har en del kvar innan jag kan med säkerhet gå in i fystesterna - samt att konditionen måste förbättras! kanske får bli ett simpass imorn...
Såg också på stridspiloterna ikväll. Fett grymt verkar det vara ;)
Hehe, ja da for sjoraven stalla in sig pa 10 ar i luften.
P.S. USMC sucks
Rygg/Biceps/Mage
Latsdrag ej utväxlad, v-handtag
8 x 40 kg
8 x 60 kg
8 x 65 kg
8 x 60 kg
stångrodd
8 x 50 kg
8 x 50 kg
8 x 60 kg
hantelcurl
8 x 16 kg /hantel
8 x 19 kg
6 x 19 kg
cable crunch ej utväxlad
8 x 30 kg
8 x 35 kg
8 x 35 kg
hittade mitt kreatin idag :D var borta förra passet, så blev inget då. förövrigt känns det som latsen växer så det knakar, känns som man har ökat lite på latsdragen.
edit: AAH!!! körde ffan på 70 kg i latsdrag sist!! wtf..kan ha varit att jag har varit sjuk..eller dålig kost...kanske tom den ölen jag tog innan idag :(
edit2: det här passet var ju för satan patetiskt med samma förra veckan, blev inte ens någon mark!! glömde helt bort den, måste skriva in det i schemat.
Senast redigerat av sjöräven (2007-12-12 22:11)
idag gjorde jag det otänkbara. jag gick på gympapass -.- med stång!
detta kommer kräva lång tid att smälta kan jag säga. men såhär kort och gott så kan jag väl summera att det var gött att få svettas lite, och kolla in brudar, kanske är helt ok för fettförbränningen men OJ SÅ FJOLLIGT!
Och där rök alla dina chanser att lyckas bli stridspilot ;)