Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Tolfte Passet, 30/11-07

Bänkpress
5x105kg
5x107,5kg
5x107,5kg
5x107,5kg
3x107,5kg(Mellanset, hade ingen passare och insåg att jag aldrig skulle klara mer än 4 rep, så jag slutade tidigt och vilade istället)
5x107,5kg(sista repet forced)
5x107,5kg(sista 2 repen forced)

Väldigt, väldigt nöjd måste jag säga. Hade ju sådana otroliga problem med 107,5 i lördags att det här kändes helt fantastiskt bra=) Tyvärr var böjställningen upptagen av nån jävla idiot som körde bicepscurls, och jag orkade inte be honom flytta sig så jag gick och körde lite lats medan jag väntade.

Latsdrag
8x90kg
6x100kg
3x110kg+5x90kg
6x90kg

Gick helt ok, är framför allt nöjd med 6an på 100 som var väldigt lätt och ledig.

Knäböj
5x112,5kg
5x112,5kg
5x112,5kg
5x112,5kg
5x112,5kg

Har gjort en kompromiss och höjt vikten för att få mer effekt, samtidigt som jag har sänkt setantalet för att inte irritera mina knän. De mår bra, men jag är otroligt rädd att skada dem igen.

Kabelrodd
8x70kg
8x80kg
8x80kg
8x80kg

Över huvud taget ett bra pass, som jag är nöjd med. Saker och ting går bra nu igen, framför allt i bänken som har lossnat rejält efter framför allt lördagens men även måndagens katastrofpass. Det mentala funkar mycket bättre nu också, sedan jag på en hemsida plockade upp tipset om att plugga in ipoden och sedan sitta med händerna för öronen och blunda samtidigt som man om och om visualiserar setet framför sig under pausen. Enda nackdelen är att man får den där ytterst sociala "massmördarblicken" när man väl reser sig upp och ska börja köra, vilket kan vara speciellt negativt om man behöver be någon om passning=/

//Lajne

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Här går det fortsatt bra, ser jag, bra kämpat!

Tack Steve för ett kärt återseende av en riktig gammal Monthy Python goding!

Webbsida

Tack kalle=)

Kroppsrapport, end of smolov:

Morgonvikt:84,7kg.

Var så härligt tom i morse då jag hade vatt på toa minst 3 gånger innan jag kunde somna kvällen före + glömt att ta min havredrink, så jag vägde mig idag istället för imon morgon och tar det som resultatet av de tre träningsveckorna. Räkna bort 2-3kg kreatin och kvar är 1,5-2,5kg ren viktuppgång kvar.
Den är dessutom förvånansvärt kvalitativ, spegeln visar ett nytt par magrutor när jag spänner mig vilket innebär att jag bara har det nedersta paret kvar (eller så har jag 5 par, vem vet^^) och sen är det dags att sikta mot att ha rutor som faktiskt syns även när man inte spänner sig. Ja, jag vill ha sådana. Man måste ju få ha nån fitnessbögig vision också, kan inte bara vara motorsågar, tunga vikter och jättehardcore hela tiden:P
Förutom det har överarmarna ökat med 2,5cm i omkrets och låren med 4cm, båda två mätta på det absolut tjockaste ställe jag kunde hitta. Med andra ord en väl genomförd smolov, som jag är ytterst nöjd över, även om jag får invänta resultaten av maxningarna efter viloveckan innan jag kan säga något mer exakt än så:)

//Lajne

Webbsida

Jag är också klar med schemat som jag ska köra nu när smoloven slutar, för den intresserade går det att läsa här: http://docs.google.com/Doc?id=dfb8g9d8_2cktwbf . Jag skrev från början filen till KoP, det är därför allt är addresserat till honom^^

Senast redigerat av Lajne (2008-01-24 00:09)

Webbsida

Trettonde Passet, 1/12-07

Såja. Då var det sista passet i smolovens första cykel slut. Den andra cykeln kommer jag som sagt inte bry mig om, så det blir mer "normal" träning efter detta=)

Bänkpress
3x110kg
3x112,5kg
3x112,5kg
3x112,5kg
3x112,5kg(sista forced)
3x112,5kg(sista två forced)
3x110kg(sista två forced)
3x110kg(alla mer eller mindre forced)

Inte full setmängd, och inte full vikt på alla seten, men fixade tillräckligt många set på rätt vikt för att var nöjd även idag; speciellt med tanke på hur slut jag kände mig efter igår. En vilovecka och jag ska nog kunna bänka en ganska trevlig vikt till slut=)

Knäböj
3x120kg
3x120kg
3x120kg
3x120kg
3x120kg
3x120kg

Ännu en smyghöjning i böjen med 2,5kg, på bekostnad av några set i slutet. Dock kändes det hela väldigt lätt, så jag tror starkt på någon form av PB även här när viloveckan är över. Ser nice ut=)

Chins
7st@kv
7st@kv+10kg mellan benen
4st@kv+ryggsäck med 10kg i
4st@kv+ryggsäck med 10kg i
3st@kv+ryggsäck med 10kg i

Vet inte hur mkt ryggsäcken vägde, men någonting var det iaf. Tappade ju ffs 3 rep när vikten låg i ryggsäcken mot när den hängde mellan benen. Kanske för att jag är van vid att det är tungt där nere iofs...

Deltoid Raises i CC
8x5kg
8x7,5kg
7x10kg
6x10kg

Kom alldeles för sent på att det var mage och inte lats jag borde ha tränat idag, men då var det för sent att ändra på det. Hade lite ont om tid:/

//Lajne

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

grattis =) spännande med maxningar ^^

Från: Helsingborg
Registrerad: 2004-01-31

Hej du.
Såg nånstans om chins och latsdrag, tror du det var du som skrev om det. Sambandet mellan dessa två övningar`? Är jag rätt ute ?

Senast redigerat av chaas (2007-12-02 19:59)

Webbsida

Kanske, kanske inte. Jag har tyvärr hunnit skriva om rätt mycket på mina snart 2700 posts:P

Från: Helsingborg
Registrerad: 2004-01-31

Lajne skrev:

Kanske, kanske inte. Jag har tyvärr hunnit skriva om rätt mycket på mina snart 2700 posts:P

Okej, R ;)
Iaf, det handlade nog om att du tog 120 kg i latsdrag, men klarade inte 40 kg på dig när du gjorde chins?

Senast redigerat av chaas (2007-12-02 21:10)

Webbsida

Jo, det skrev jag. Var det något du ville fråga om?

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Bra ökningar! Riktigt sjuka latsdrag också
Efter julen tror jag att jag testar en smolov, blir svårt att fixa under lovet känns det som :)

Webbsida

Tack Henke. Jo, testa du. Se bara till så att du har tre veckor då du verkligen kan äta, sova och undvika supande som du ska, annars blir det rätt tufft;)

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

Lajne skrev:

Jag är också klar med schemat som jag ska köra nu när smoloven slutar, för den intresserade går det att läsa här: http://docs.google.com/Doc?id=dfb8g9d8_2cktwbf . Jag skrev från början filen till KoP, det är därför allt är addresserat till honom^^

Det där såg riktigt intressant och galet ut :) är sugen på att prova. Tänkte bara fråga hur länge du har tänkt köra på det?

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Lajne skrev:

undvika supande

Ähh, hur fan ska man klara det under hela ett par veckors tid.? :O  ;-)

Webbsida

Om det fungerar kör jag väl på det så länge jag kan, dvs åtminstone fram till någon gång i mars, om jag inte börjar stagnera innan dess. Prova gärna, alltid kul med fler testsubjekt=)

Edit: HSB, jag har ingen aning. Har hört att de där helsingborgarna har dropp med dansk pilsner 24 timmar om dygnet;)

Senast redigerat av Lajne (2007-12-02 22:31)

Kör nog faktiskt igång imorgon :) trött på min split. antar att du bulkar för fullt just nu? Och ungefär på vilken % av 1RM ligger du på ? Ser riktigt nice ut med 5or btw :D

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Lajne skrev:

Om det fungerar kör jag väl på det så länge jag kan, dvs åtminstone fram till någon gång i mars, om jag inte börjar stagnera innan dess. Prova gärna, alltid kul med fler testsubjekt=)

Edit: HSB, jag har ingen aning. Har hört att de där helsingborgarna har dropp med dansk pilsner 24 timmar om dygnet;)

Inte jag.
Varannan helg blir de väl i snitt ;D
Pallar inte heller öl, är hardcore. Vodka ska de va ( om de nu är hardcore )
eller cider...

När du kört dina smolov, har du räknat ut programmet på exakt det du maxat innan, eller 5-10kg under?

förutom på chinsen, blir nog inte nå extra vikt där inte :D

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

_henkee skrev:

Pallar inte heller öl, är hardcore. Vodka ska de va ( om de nu är hardcore )
eller cider...,

Good boy, ja hatar med öl, kan ej dricka skiten, 1-2 bärs, sen känns det som ja har en ballong o magen o kan ej dricka mer, blir bara illamående då. Vodka is the shit. Blir sällan att ja ens dricker drinkar, man har en flaska starksprit med sig, sen shotar man upp skiten, då slipper man pissa var 5:e minut med sen. ;)

Webbsida

Nipkiss skrev:

Kör nog faktiskt igång imorgon :) trött på min split. antar att du bulkar för fullt just nu? Och ungefär på vilken % av 1RM ligger du på ? Ser riktigt nice ut med 5or btw :D

Vad menar du? Om du menar vad jag körde precis i smolov så var det förra passet min gamla (9RM-2,5kg)/0,7*0,85+15kg. Om du inte förstod den formeln samt uträkningen bakom den, vilket är fullt förståeligt, finns det en förklaring till smolov på andra sidan eller nåt åsnt i dagboken. Om du mernar vilken % av 1RM jag kommer ligga på i 5orna i det planerade HK-programmet så vet jag inte, jag tänker köra på min 5RM istället;)

Henke skrev:

När du kört dina smolov, har du räknat ut programmet på exakt det du maxat innan, eller 5-10kg under?

Nej, jag har räknat det efter min 9RM, dvs hur mycket jag gjorde en 9a på det första passet. Den första 9an är ju på 70% av ditt 1RM, så det vara bara att dela det jag tog med 0,7 så fick jag ett projicerat 1RM att skriva in i kalkylatorn. Nackdelen med detta var att jag, eftersom jag är ganska repsstark, hamnade ca 10-15kg över mitt egentligen 1RM, men det gick ju OK ändå=)

hsb skrev:

ja hatar med öl

Jag trodde jag bannlyste dig från den här tråden redan när du sade att du gillade att springa, men nu känns det som om det är nödvändigt att än en gång förklara att folk med dina åsikter är inte välkomna här xD

Senast redigerat av Lajne (2007-12-02 23:23)

Jag skrev det nog helt galet,  fick iaf svar på det jag undrade, du ska ligga på 5RM :) när smäller du in vilodagen då?

Webbsida

varannan dag? det står väl i dokumentet^^

Edit: "Dagarna representerar träningsdagar, det finns naturligtvis en vilodag mellan dem men orkar jag skriva upp den kanske?:P" står det t.o.m =)

Senast redigerat av Lajne (2007-12-02 23:19)

fan vad jag är trött alltså, ber om ursäkt :)

Från: Tokyo
Registrerad: 2004-07-20

I wish jag kunde kora Smolov men vikterna och kosten har tillater inte det :(.

Otroligt imponerad av dina resultat dock!!

Webbsida

Du kan ju alltid köra smolov i något där vikterna äcker till, typ bicepscurl^^ Annars är resultatet inget att bli så impad över, det hör ju till smoloven och det gick bättre förrförra gången:P

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB