Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 4 5 6 7 8 … 10  

Havredrink v 1.1 - komplett med näringsvärden!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

fluffy_ferret skrev:

stevebc skrev:

Ribbons: Nej nu misstolkade du mig :) Om man deffar undviker man gärna fett så som det i mejeriprodukter för att hålla energinivån nere. Vid bulk äter man som man vill, pretty much. Använd den mjölk du tycker ger bäst smak, det är mitt tips.

Energiinnehållet på något enskilt inslag i en sammansatt kost är orelevant, det som är viktigt är energibalansen och att man totalt sett ligger på underskott.

Jag brukar göra nåt liknande ibland fast med med mjölk, grädde, havregryn, banan(om jag har det hemma), ibland kakao, ibland ägg. Smaskens.

Fett mättar dåligt jämfört med energiinnehållet så det är psykiskt lättare att deffa på protein- och kolhydratrik mat, tycker jag.

Registrerad: 2007-06-25

Lägger upp mitt recept på havredrink jag tänkt klunka i mig varje morgon..

4 dl mellanmjölk
70 g keso
1 banan
2 dl havregryn
lite blåbär

Näringsinnehåll:

604 kcal
86 kolhydrater
32 protein
10 fett

...Skulle kanske vara bra med lite mer fett eftersom jag bulkar just nu, men med nötter i denna drink känns som att det skulle bli äckligt.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Divine skrev:

4 dl mellanmjölk
70 g keso
1 banan
2 dl havregryn
lite blåbär

Näringsinnehåll:

604 kcal
86 kolhydrater
32 protein
10 fett

...Skulle kanske vara bra med lite mer fett eftersom jag bulkar just nu, men med nötter i denna drink känns som att det skulle bli äckligt.

häll i lite olivolja =)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Divine skrev:

4 dl mellanmjölk
70 g keso
1 banan
2 dl havregryn
lite blåbär

Näringsinnehåll:

604 kcal
86 kolhydrater
32 protein
10 fett

Mandlar blir oftast gott i allt. Smakar väl inte supermycket heller, så det borde inte förstöra den om du nu inte skulle tycka om nötsmak...

Från: Sandviken
Registrerad: 2005-09-07
Webbsida

Jag har huvudvärk efter en halv sån här dräpare. Mättnaden är inte av denna planet!

Webbsida

lartzn skrev:

Jag har huvudvärk efter en halv sån här dräpare. Mättnaden är inte av denna planet!

äsch jag tycker det är lugnt när man dricker det =)

Från: Sandviken
Registrerad: 2005-09-07
Webbsida

Jag mår... illa :D

Registrerad: 2007-10-12

Går det bra om man gör en sånhär

5dl mellan mjölk
3dl havregryn
2 mts Hyper Mass 5000

eller blir de för mkt kolhydrater? :/
jag deffar inte
jag vill växa satt säga då kan de va en idé?

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

z0m1x skrev:

5dl mellan mjölk
3dl havregryn
2 mts Hyper Mass 5000

jag deffar inte

jag skulle klämt in en banan också, för konsistenses skull!

Edit: Den där lär bli mycket fylligare än den ovanstående... men det behöver inte vara negativt!

Senast redigerat av Delightful_imp (2007-10-15 15:23)

Webbsida

Delightful_imp skrev:

z0m1x skrev:

5dl mellan mjölk
3dl havregryn
2 mts Hyper Mass 5000

jag deffar inte

jag skulle klämt in en banan också, för konsistenses skull!

Edit: Den där lär bli mycket fylligare än den ovanstående... men det behöver inte vara negativt!

Jag tycker det är mycket negativt när det är fylligt =D Men det är nog hur man gillar det liksom =)

Registrerad: 2007-03-03

Hur bra mättar denna per kalori?

Webbsida

I Svea I skrev:

Hur bra mättar denna per kalori?

Inte så farligt tycker jag. Speciellt superbra att hälla i sig innan man går o lägger sig =) Har dock aldrig testat på morgonen och kollat hur länge det mättar.

Registrerad: 2007-03-03

Oki, fan annars såg den rätt chill ut :D

Registrerad: 2007-10-12

asså ja vette fan men för mig mättar den kanske 3-3.5(4)h. om jag tar den kl 7 på morgonen så är jag hungrig kl 10-11, menmen har som sagt bara testat några morgonar.

iaf som jag skrev:

5dl mellan mjölk
3dl havregryn
2 mts Hyper Mass 5000

jag deffar inte

Hyper mass 500 har ju 25g protein och 56g kolhydrater /100g är det för mkt kolhydrater eller vad tror ni?

Webbsida

Du växer om du ligger på ett kcal överskott. Jag tycker det ser helt ok ut bara att hyper mass lär vara mkt snabba kolisar, men eftesom du bara tar två skedar är det väl struntsamma ^^

Registrerad: 2007-01-25

Modifiera drinken lite, tog bl.a bort jordnötssmöret. Tog den 1 timma efter träningen, var förbannat god men tyckte inte den mättade så mycket. Beror nog på att det var efter träningen, slänger nog i en extra banan i min nästa drink. Men som kvällsmål så räcker den gott o väl!:)

Senast redigerat av Cruzze (2007-10-16 17:52)

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

Min bulk vart så sjukt mycket enklare med steve's havredrink. tackar för den!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

Någon skillnad om man byter ut proteinpulvret mot gainer? och kanske smäller i ett rått ägg också!?

Webbsida

Rått ägg tar du bara up ca 50% av proteinet, bättre om du hårdkokar och mixar ner det. Jag kör oboy istället för proteinpulver ^^ Gainer kan du nog också köra tycker jag. Kommer inte bli en lika hög insulinpeak som om du bara skulle ta gainer. Men jag är inte säker

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag kör på gainerpulver. Har ingen vetenskap bakom mig, men som KoP sade tror jag att insulinpeaken slöas ner av allt det andra och mkt riktigt tar det ett bra tag efter drinken innan det att jag blir hungrig igen.

Senast redigerat av Lajne (2007-11-08 23:53)

Registrerad: 2006-11-25

3-3,5 dl havregryn
5-6dl mjölk
2 bananar

Banarna hjälper ju till att hålla hela drinken tjock istället för att havregrynet ska sjunka till botten, sen smakar det gott också :)

Webbsida

Tycker personligen inte alls om när det är tjockt. Och att det sjunker ner löser jag genom att använda en sked :P

Registrerad: 2006-11-25

Keep_On_Pumpin skrev:

Tycker personligen inte alls om när det är tjockt. Och att det sjunker ner löser jag genom att använda en sked :P

Men det är ju inte överdrivet tjockt, om du gillar bananer kommer du gilla det här XD

Registrerad: 2007-12-09

En aning sent ute, men jag käkade just pasta+ slurpade upp en sådan där havredryck V1.1 : p , funkar bra tillsammans, hoppas bara att det funkar lika bra på morgonen..

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Gillar Korays variant, men man tröttnar på banansmaken efter ett tag även om det neutraliserar smaken från havregrynen ganska så bra.

Har körd denna på sistone för att maxa kolhydraterna i "måltiden" direkt efter träning:

200g havregryn (ca 4dl)
5-7dl mjölk
100-200g Sia Hallon/Mango Sorbet
Näringsvärde: 1000-1200 kcal.

Smakar betydligt fräschare än alla alternativ och är mer lättdrucken. Brukar mixa den i en tillbringare och sedan hälla upp i ett glas vartefter jag dricker. Då blandas havregrynen varje gång och hinner inte sjunka ner till botten.

Sidor: 1 … 4 5 6 7 8 … 10  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB