Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Mycket mycket enklare för "lätta" lyftare som du och jag att klara det; det kräver mycket mer av ens kropp att regenerera om man böjer 300-400kg. Så om du ska försöka så vänta inte tills du blir starkare xD

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

Lajne skrev:

Mycket mycket enklare för "lätta" lyftare som du och jag att klara det; det kräver mycket mer av ens kropp att regenerera om man böjer 300-400kg. Så om du ska försöka så vänta inte tills du blir starkare xD

Haha! Tack för tipset xD Men hur goda resultat har folk fått av en sådan här smolov cykel? Styrka,volym etc..

Webbsida

Med övertränad korsrygg ökade jag 20kg i böj och 15kg i bänk första gången. Hade säkerligen blivit mer om jag bara hade skitit i att försöka köra mark samtidigt. Steve tror jag lade på 30kg på sin böj. Volym kan jag inte svara på, eftersom vare sig jag eller steve rapporterar det och vi är de enda jag vet som har kört cykeln till fullo:P

Lajne skrev:

Med övertränad korsrygg ökade jag 20kg i böj och 15kg i bänk första gången. Hade säkerligen blivit mer om jag bara hade skitit i att försöka köra mark samtidigt. Steve tror jag lade på 30kg på sin böj. Volym kan jag inte svara på, eftersom vare sig jag eller steve rapporterar det och vi är de enda jag vet som har kört cykeln till fullo:P

Oh! Låter inte illa, och skulle vara roligt och se hur länge man orkar :P

Har du msn eller liknande? Om du bara enkelt kunde förklara hur en smolov cykel i t.ex bänk går till =D Ja, jag är lat :P

Eh, som jag fattar det.. 4 bänkpass i veckan? :P galet :O

Webbsida

Det är inte svårare än att skriva in ditt max och sedan köra på vikterna som står där. Om du efter denna enkla förklaring, och en försäkran om att mer inte behövs, fortfarande behöver undra något står min mail om du klickar på mitt namn.

Webbsida

Sjunde passet, 19/11-07

Domedagspasset, då allting avgörs. Har jag blivit starkare, eller kommer jag dö på 8e repet?

Bänkpress
9x90kg
9x90kg
8,5x90kg
(Var helt säker på att jag skulle klara denna, men slog i ställningen på vägen upp i både 2a och 3e repet vilket kostade en hel del energi då dessa pinnar är av gummi så stången verkligen studsar neråt. Pga hur säker jag var på att jag skulle klara det hade jag ingen passare, men lyckades pressa upp den till de lägre pinnarna som ironiskt nog räddade mig från situationen de hade skapat genom att jag slog i dem)
9x90kg(Sista 3 forced, dessutom av den sämsta passaren jag nånsin haft. Orkar inte förklara, men han sög. Om ni föreställer er hur det hade varit att ha Göran Persson som passare, och sedan föreställer er något ännu sämre, så räcker det fortfarande inte)

Knäböj
9x90kg
9x90kg
9x90kg
9x90kg

Rent muskulärt faktiskt inte så jobbigt, om än en viss mjölksyra. Konditionsmässigt var det dock en katastrof utan jämförelse. Det var så illa att en medelålders dam noterade mitt tillstånd och sade "Knäböj är riktigt jobbigt, jag lider med dig". Jag hade redan tidigare noterat att något var lite konstigt med denna dam sedan hon hade slitit upp 30-kiloshantlarna och kört nåna lätta rep sned hantelpress. I den följande konversationen jag hade med henne visade hon sig vara en BB som precis hade fått sin proffslicens, och när hon tog av sig tjocktröjan och stod där i ett träningslinne visade det sig mycket riktigt vara det mest imponerande jag någonsin sett i levande livet; förmodligen bättre än någon man jag sett på detta forum. Om jag nånsin får sådana armar/axlar/bröstmuskler kommer jag vara ganska nöjd:P
Ska fråga om hennes namn nästa gång så kanske man kan hitta en bild att visa er^^

Viktade sit-ups
8x60kg
6x60kg
5x60kg
6x60kg

För tungt, lite missnöjd faktiskt.

Jack-knife sit-ups
10st
9st
8st
10st

Kramade ur rejält på sista setet

5st negativa dragonflags följt av 4 st ostrikta dragonflags följt av 4st av nåt som jag inte vet vad det heter, allt i nån sorts härligt superset. Jobbigt med en så här lång mening som är fetstilad vad?=)

Passet kändes bra faktiskt, trots den lite kassa magträningen. Får väl gissa på att böjen hade sin del i det. I vilket fall har jag nu ännu en gång bevisat att smoloven är genomförbar, halleluja!=D

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2007-11-19 16:43)

Registrerad: 2006-11-25

Och du säger att din stats på bänk ligger mellan 100-110? Själv gissar jag på minst 120

Webbsida

De statsen skrev jag ju innan jag började på smoloven. Om jag inte tar minst 120 när den är slut blir jag direkt förbannad:P

Hehe då ska du sluta med bänk och satsa på hantlar :-)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Hur är man en bra passare?

Dem som hjälper så mycket du behöver, andra som inte kan tar ju i allt vad dem har och så finns dem dem som glömmer bort :P

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Koray skrev:

och så finns dem dem som glömmer bort :P

Där har vi mardrömspassaren.!!

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Hur är man en bra passare?

Ja, inte genom att först göra så att 7e repet tar 100 år och sedan tvångshaka tillbaka stången när den man passar åt klart och tydligt har sagt "Jag vill göra 9, så hjälp mig forca de sista 2-3 repen om du måste" iaf:P

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

HAHA, var tvungen att gå in skriva nu när du var inne på våra trådar. :)  Det här verkar ju hur jobbigt som helst, men spännande att följa just för att det är så intensivt!

Varför börjar du inte med konditionsträning, som är mycket enklare och roligare? Som Jonas Colting säger, "konditionsträning är lätt och behagligt 90 % av tiden". Fast det är nog inte så bra när du är mitt inne i en sådan här byggarfas.

Jag läste en del om din förra smolov förut, intressant, men vilket slit!! Själv har man börjat köra knäböj och mark för att komplettera övriga träningen. Bra övningar! Helt utan prestationsångest såklart, det är nog jobbigt ändå. Fråga: Är det bra att köra typ 10 repetitioner, om man vill bli lite starkare, och bara kör 1 gång i veckan? Eller måste man gå ner på 3-4 och tungt?

Webbsida

Jag har varit inne i era trådar länge, jag försöker bara hålla mig tyst så länge jag förstår vad som är skrivet där;) Konditionsträning är, i mina ögon, den mest plågsamma, tråkigaste och utdragna självtortyr människan någonsin har uppfunnit. Jag inser att jag för mitt eget välbefinnandes skull får börja använda mig av det förr eller senare, men som du säger, inte under just den här mycket intensiva byggarfasen:P
Jag gissar att det för en löpare är bättre att hålla sig runt lite högre repetitioner, gärna runt 10-12 så kroppen får öva på att transportera bort åtminstone lite syra. Att jämföra är ju det faktum att min korsrygg marklyfter upp 180kg, men ändå gör ont som fan (mjölksyra då alltså, inte diskbråck:P) efter några 100 meters löpning xD

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Löpning är hur skönt som helst, en lätt kvällsjogg eller ut i spåret o köra HIIT och sedan chilla i bastun med ett par polare eller så. :)

Löpning makes me feel goooood. :)

Registrerad: 2006-10-02

Lajne skrev:

Konditionsträning är, i mina ögon, den mest plågsamma, tråkigaste och utdragna självtortyr människan någonsin har uppfunnit.

+1 ;)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Sigyn skrev:

Lajne skrev:

Konditionsträning är, i mina ögon, den mest plågsamma, tråkigaste och utdragna självtortyr människan någonsin har uppfunnit.

+1 ;)

+1

Från: Norra Stå
Registrerad: 2006-10-15

Keep_On_Pumpin skrev:

Sigyn skrev:

Lajne skrev:

+1 ;)

+1

+1;)

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Mäh!!! Vilken totaldiss av så många fina och ädla idrotter, som lyfter upp livet från den grå livsledan till oanade höjder! ;)

Vad är det här för något, grabbar? Är det skolidrotten som har gett livslånga trauman?? Jag menar, om en liten löptur kallas för tortyr, vad är då en smolov-cykel?? "En högre form av njutning"??? :)

Webbsida

Kalle Löpare skrev:

Vad är det här för något, grabbar? Är det skolidrotten som har gett livslånga trauman?? Jag menar, om en liten löptur kallas för tortyr, vad är då en smolov-cykel?? "En högre form av njutning"??? :)

Långdistanslöpning var det jag tyckte bäst om under skolidrotten, vilket borde säga en del om vad jag tyckte om den i övrigt. En smolov-cykel är, för att besvara din fråga, helvetet. Det borde ha framgått av titeln=D. Men det är ett bra helvete, i motsats till löpning som är ett ytterst dåligt helvete. Kan inte förklara bättre än så;)

Edit: Tack för stödet Sigyn, KoP och Zacke. HSB, du är bannad från dagboken pga felaktiga åsikter:P

Senast redigerat av Lajne (2007-11-21 16:42)

Webbsida

Åttonde Passet, 21/11-07

Bänkpress
7x95kg(ytterst tungt, trodde jag skulle faila)
7x95kg(också sjukt tungt)
7x95kg(också sjukt tungt)
7x95kg(faktiskt ännu lite tyngre)
7x95kg(Var tvungen att forca några reps här. Vet inte hur många, eftersom idioten som passade den här gången började hjälpa till redan på andra repet trots att jag helt tydligt skulle klara det själv)

Kabelrodd
8x80kg
8x80kg
7x80kg
7x80kg

Hantelcurl
8x11kg
8x16kg
8x18,5kg
7x18,5kg

Knäböj
7x95kg
7x95kg
7x95kg
(Här högg det till i knät)
7x95kg
7x95kg
(Fortsatte köra, trots att smärtan var kvar)

Har haft en del känningar i knät sedan jag klagade över armbågarna förra fredagen. Exakt samma sak som har drabbat mig de andra två smolovarna, vilket i princip kan betyda en rad olika saker (mest troligt att jag drog på mig en kronisk skada första gången som jag inte har gett tid att läka fullt ut) som alla mynnar ut i två beslut: 1. Jag ska aldrig köra en smolov i böj igen. 2. Jag borde avsluta den här smoloven nu. Men jag fortsätter tills det blir otäckt^^

Latsdrag
6x100kg
3x110kg
7x90kg
5x90kg

Helt slut. Försökte göra några chins, men klarade bara 3. Småsunkigt pass, besviken på bänken och mitt knä.

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2007-11-23 15:28)

Webbsida

Nionde Passet, 23/11-07

Bänkpress
5x100kg
5x102,5kg
5x102,5kg
5x102,5kg
5x102,5kg(sista forced)
5x102,5kg(sista forced)
5x102,5kg(sista två forced)

Här ser ni hur en äkta bänk-smolov ska utföras; klarar man det inte forcar man;) För övrigt gick bänken jävligt segt och tungt, men jag får väl nöja mig så länge skiten går upp. Om inte annat är jag äntligen uppe på träningsvikter över 100kg igen=)

Knäböj
5x102,5kg
5x102,5kg

HÄR HÄNDE DET ÄNTLIGEN! I det andra setet på smolovcykelns 7e pass den 23 november Nådens År 2007 spräckte jag, Linus Wann-Hansson aka Lajne, mitt första par byxor i röven under ett böjpass! =D

5x102,5kg
5x102,5kg
5x102,5kg
5x102,5kg

Körde bara 6 set, kändes som en bra idé att spara knät lite. Dessutom skavde låren mot varandre nu när det inte var nåt tyg mellan dem:/. Det känns f.ö. bättre nu än det gjorde innan, jag tror framför allt tack vare att jag har börjat sitta med benet sträckt så att knäsenan inte irriterar brosket under knäskålen så mycket. Alltid trevligt när ens egen hobby-sjukgymnastik fungerar=)

Ganska nöjd med passet, dessutom kul att Nexs kom ner och testade att maxa i TB3 efter ett halvår av att ha enbart tränat armhävningar, chins och enbensböj samt lite 20-reppare i bänken. Lustigt nog lyckades han med denna träningsmeny trycka upp 90kg i bänken med lätthet (hans förra PB var 85kg) och dessutom vara millimeter från att klara hundringen. Böjen gick sämre, där failade han att tangera sitt förra PB, men i marken slog han sitt gamla PB med remmar med 5kg utan att använda ovan nämnda remmar. En trevlig dag!=D

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2007-12-04 14:32)

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Fes du så hårt? Det blir ju så när man tar i antar jag...

Fint med samma vikter och reps i bänk som i böj. ;)

Sidor: 1 2 3 4 5 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB