Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Bäst och närmast gym på söder

Från: Hbg
Registrerad: 2006-11-23

Nyinflyttad i Stockholm och skulle behöva nytt ställe att träna på. Bor vid skanstull och närhet till gymmet är prio1. Prio2 är att det ska finnas okej utrustning, helst fria vikter o inte så mkt maskiner. Prio3 är att man ska slippa trängas.

Mvh
pip

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-02-22

hmm, det ligger ett precis vid gymgrossistens butik på söder som verkar ganska bra, såg nytt och frächt ut när jag kiade in, ligger på Södermalmsallén 14 tror jag

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

Där kör jag. Börja där, mycket bra gym. :) Ska du börja där necrophagist? När var du där förresten? Kanske sett dig.

Erik

okok, nja, det är lite långt för mig att åka om jag inte är hos min flickvän men om jag flyttar in till stan så kommer jag nog börja träna där. Jag var där för drygt 2 månader sen när jag skulle köpa lite bars på gymgrossistens butik så jag tränade inte utan bara kollade runt lite ;)

Moderator
Webbsida

Ah tjusigt. Hojta till om du börjar träna där så får vi ta ett pass. :)

Erik

hehe ok, det skall jag ;)

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Har sett det gymmet också, ser nice ut och är nära mig. Priser/öppettider?

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Sats söder är absolut närmast om du bor vid skanstull. Välutrustat är det också. Trevlig stämning med allt från tanter och hipsters till mer seriösa byggare.

Tackar för tipsen! Ska ta o spana in båda i veckan!

Registrerad: 2005-12-30

johanw skrev:

Sats söder är absolut närmast om du bor vid skanstull. Välutrustat är det också. Trevlig stämning med allt från tanter och hipsters till mer seriösa byggare.

Visst är det där de har lyftarpodie och allt? Tyvärr är ju sats inte billigast i stan direkt...

Pro gym vid Mariatorget lär vara schysst annars enligt utsago (har inte varit där själv): www.progym.se
Utrustning: http://www.progym.se/utrustning.htm

machine gun skrev:

johanw skrev:

Visst är det där de har lyftarpodie och allt? Tyvärr är ju sats inte billigast i stan direkt...

Pro gym vid Mariatorget lär vara schysst annars enligt utsago (har inte varit där själv): www.progym.se

progym var ju ännu dyrare än sats :)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

machine gun skrev:

Sist jag var där (åratal sen) så fick man inte ha med sig vattenflaska in på gymmet utan var man tvungen att gå till en hylla där vattenflaskan skulle stå varje gång man ville dricka. Och så var det en otrevlig Thailändsk kvinna i receptionen. Idioter.

Registrerad: 2005-12-30

pip79 skrev:

progym var ju ännu dyrare än sats :)

Really? Kollade inte prislistan, men sats tar ju 550 kr/mån.

EDIT: 358 kr/mån på Progym om man löser årskort (4295 kr), vilket är priset man bör jämföra med eftersom Sats endast säljer årskort.

Senast redigerat av machine gun (2007-11-01 16:32)

Moderator
Webbsida

Wille005 skrev:

Har sett det gymmet också, ser nice ut och är nära mig. Priser/öppettider?

Om du menar det vid GG, kallat VBC-center eller nåt så kostar det typ 320 i månaden nu tror jag. Köpte när dom hade septembererbjudande, 1990 för 1 år, vilket var bra mycket billigare. Men börja där och hojta till så tar vi ett pass nångång. :)

Erik

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Haha erik kör desperata raggningsförsök efter gympolare =D

Från: Sthlm
Registrerad: 2006-07-03

pip79 skrev:

Nyinflyttad i Stockholm och skulle behöva nytt ställe att träna på. Bor vid skanstull och närhet till gymmet är prio1. Prio2 är att det ska finnas okej utrustning, helst fria vikter o inte så mkt maskiner. Prio3 är att man ska slippa trängas.

Mvh
pip

Finns ett par Gym i krokarna av skanstull, några har ju nämts i tråden.

Eriksdals badet: Har inte gymmat där själv, kan inte säga så mycket om det tyvärr.

F&S Ringen: Inte världens bästa gym, men en massa snygga tjejer där + lite hantlar som man kan hålla sig upptagen med medans man kollar på flickorna :P

F&S Skrapan: Öppnar iofs inte förrän 8 Januari, men jag hyser stora förhoppnigar om att det blir ett bra gym.

VBC: Verkar rätt sjysst, tittat in där när man har varit på GG och köpt lite protte pulver.

ProGym: Sjysst utbud av vikter och dylikt, den thailändska tjejen jobbar kvar, under sommaren brukar hon sitta utanför och sola.

F&S Fridhemsplan: Om du känner för att söka dig utanför södermalm, bara ta gröna linjen från skanstull. Ett av dom bättre friskis gymmen, skulle nog säga det bästa friskis gymmet i city. Dock lite mycket folk där ibland.

Moderator
Webbsida

Lajne skrev:

Inget fel med det ju! Kanske motiverar folk att träna om dom får träna med mig. ;)

Erik

Registrerad: 2006-10-19

Chris80 skrev:

F&S Ringen: Inte världens bästa gym, men en massa snygga tjejer där + lite hantlar som man kan hålla sig upptagen med medans man kollar på flickorna :P

Helt ok gym för 2300/år + att du kan träna på alla gym i stan, ev. i någon förort också.

Chris80 skrev:

F&S Skrapan: Öppnar iofs inte förrän 8 Januari, men jag hyser stora förhoppnigar om att det blir ett bra gym.

Det hade jag också men nu har jag hört att det ska likna Annexet Rörels&Ro, piss. Jag hade hoppats på massor av fria vikter, högt i tak och framför allt en ställning där man kan köra squats, typ som friskis vid Fridhemsplan. Jag hoppas dock att min källa har fel,fel,fel.

Idag lästa jag i friskispressen att det skulle bli 300kvm gym i skrapan, det borde alltså finnas plats för fria vikter. :-)

Från: Helsingborg
Registrerad: 2004-01-31

ErikSvensson skrev:

Lajne skrev:

Inget fel med det ju! Kanske motiverar folk att träna om dom får träna med mig. ;)

Erik

När jag ska till Stockholm(hemska tanke) i påsk ska jag hänga med dig på ett pass ! I PWOOMICE !

Webbsida

Eftersom jag flyttat till hammarby sjöstad undrar jag:
1) Har eriksdalsbadet mycket fria vikter?
2) Har F&S ringen fria vikter, bänkar m bänkpresställning, ryggresningsbryggor, kabelhissar, CC etc?

johanw skrev:

2) Har F&S ringen fria vikter, bänkar m bänkpresställning, ryggresningsbryggor, kabelhissar, CC etc?

Det finns ok med hantlar (upp till 40kg), inga bänkpresställningar men en fri liten stång som du kan köra lite marklyft och biceps med. Kabelhissar och CC finns.

ryggresningsbryggor?

Webbsida

mikli skrev:

johanw skrev:

Det finns ok med hantlar (upp till 40kg), inga bänkpresställningar men en fri liten stång som du kan köra lite marklyft och biceps med. Kabelhissar och CC finns.

ryggresningsbryggor?

Ja eller vad dom nu kallas... De där mojängerna man gör hyperextensions i... lutar 45 grader...
Blir då inget f&s för mig ifall de har sådär kass utrustning. Kanske det får bli sjövillan motion istället.

Senast redigerat av johanw (2007-11-07 17:29)

Registrerad: 2006-04-05

Det finns två helt okej gym vad jag vet. Som någon sa tidigare VBC på södra station sen finns 24seven som är öppet dygnet runt. F&S har för mycket folk och de har inte ens någon fri bänkpress så där skulle jag inte börja speciellt med tanken på att det är lika dyrt som 24seven.

johanw skrev:

De där mojängerna man gör hyperextensions i

De har 2 st.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB