Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Bästa gymmen i landet!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

jag addade också, hoppas det var lugnt! :$

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Degpekka skrev:

jag addade också, hoppas det var lugnt! :$

jag fick ingen addning? xD det är två _ _ tänk på det ;) men självklart var det ok ;)

Från: Norra Skåne
Registrerad: 2004-05-27

Gerdahallen i Lund samt Friskis & Svettis Parkmöllan i Malmö!

Webbsida

Täby Athlet Klub LÄTT! Så sjukt bra gym kolla bilderna:

http://www.taby-ak.se/lokaler_utrustning.shtml

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-10-30

Lappkärrsbergets områdesförenings idrottsutskotts gym Grymmast i stan! (Det ligger i en källare på Lappis, vid Universitetet, i Stockholm)

400 kr/år, massor med utrustning (begagnad), gångavstånd från min lägenhet, nästan helt oanvända duschar (alla som tränar där bor i området), och lokalen är tapetserad med anslag om att man ska ta av sig skorna och inte träna utan träningskort. Nästan alla maskiner funkar!

Registrerad: 2006-02-05

KoP: Aw my eyeses. It burns them.

Registrerad: 2006-07-06

Gere skrev:

Lappkärrsbergets områdesförenings idrottsutskotts gym Grymmast i stan! (Det ligger i en källare på Lappis, vid Universitetet, i Stockholm)

400 kr/år, massor med utrustning (begagnad), gångavstånd från min lägenhet, nästan helt oanvända duschar (alla som tränar där bor i området), och lokalen är tapetserad med anslag om att man ska ta av sig skorna och inte träna utan träningskort. Nästan alla maskiner funkar!

Intressant, tränar själv på Frescatihallen som jag tycker är skitbra. Men dom där priserna är ju onekligen lockande :) Vad är det för typ av utrustning där? Mycket folk? Liten lokal? Eller hur f*n kan det vara så billigt? :)

Senast redigerat av gnagare81 (2007-10-29 22:49)

Webbsida

Arf Pingvin skrev:

skojar du? :p

Registrerad: 2005-10-30

Gnagare: http://www.lom.nu/wiki/Sv/Idrottsutskottet

Anledningen att det är så billigt är att gymmet drivs av en ideell förening, att de inte betalar någon hyra, att det inte finns någon personal och att utrustningen är begagnad. Det är ju inte särskilt imponerande jämfört med frescatihallen (tränade där förra året, visserligen inte i gymmet men ändå), utan fördelen är priset och närheten. En riktigt välutrustad hobbygym, kolla in det när ditt kort på frescatihallen gått ut.

Utrustning b.l.a: roddmaskin, två motionscyklar, trappmaskin, massor med hantlar+ olika bänkar, bänkpress (2 st) smithmaskin, pecdec, flera kabelmaskiner, benpress, lårcurl, en del prylar jag inte vet vad dom heter eller hur dom funkar.

Jag är visserligen ingen proffsbyggare men jag kan inte komma på någon mackapär jag saknar. Kanske möjligen ett löpband.

Registrerad: 2006-07-06

Oj, det låter ju riktigt bra. Typiskt när man precis införskaffade sig ett nytt 6månaderskort på Frescati.. Men men, kan vara nått att komma ihåg till nästa gång då! Tack :)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Keep_On_Pumpin skrev:

Arf Pingvin skrev:

It burnses, it burnses!
Gymmet ser mycket kompetent ut. Jag ska träna där nästa gång jag åker till Sthlm.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

gnagare81 skrev:

Oj, det låter ju riktigt bra. Typiskt när man precis införskaffade sig ett nytt 6månaderskort på Frescati.. Men men, kan vara nått att komma ihåg till nästa gång då! Tack :)

Skaffa mer än ett medlemskap då. Det gör jag på gym med normalpriser. Inte för att jag är rikast men det betyder mycket för mig att kunna träna på de gym jag vill träna på. Folk tittar konstigt på mig när jag säger att jag köpt nytt gymkort. Det brukar låta ungefär:

-Har inte du redan ett gymkort?
-Jo.
-Är det inte bra där?
-Jo, asbra.
-oookej.....??????

Ingen ifrågsätter alla som betalar skyhöga summor för aktiviteter som golf t ex.

Webbsida

Alltidxx skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Arf Pingvin skrev:

It burnses, it burnses!
Gymmet ser mycket kompetent ut. Jag ska träna där nästa gång jag åker till Sthlm.

Gymmet är klockrent :D Massa lyftare och grejer, härlig musik och bra stämning =)

Från: stockholm
Registrerad: 2007-01-19

Alltidxx skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Arf Pingvin skrev:

It burnses, it burnses!

dock så är bilderna på deras hemsida några år gamla och dem har skaffat mycket ny utrustning. tex så har dem nu 2 knöböjsburar, 3 bänkpressar, typ 10 powerracks och mycket, mycket mer hantlar( igår när jag tränade rullade en kille in en vagn med nya hantlar)

Webbsida

Jont skrev:

Alltidxx skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

It burnses, it burnses!

dock så är bilderna på deras hemsida några år gamla och dem har skaffat mycket ny utrustning. tex så har dem nu 2 knöböjsburar, 3 bänkpressar, typ 10 powerracks och mycket, mycket mer hantlar( igår när jag tränade rullade en kille in en vagn med nya hantlar)

Jag var också där igår! Men jag missde det!!! GRYMT :D Ska dit och titta idag :D Men de har väl 4 bänkpressar 2 powerracks  4 sånna där vanliga ställningar osvosvosov :D

EDIT: Får inte glömma lyftar-podiumet :D

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-10-30 13:51)

Från: stockholm
Registrerad: 2007-01-19

Keep_On_Pumpin skrev:

Jont skrev:

Alltidxx skrev:

It burnses, it burnses!

Jag var också där igår! Men jag missde det!!! GRYMT :D Ska dit och titta idag :D Men de har väl 4 bänkpressar 2 powerracks  4 sånna där vanliga ställningar osvosvosov :D

gjorde en uppskattning så du kan ha rätt. när var du där igår jag var där 18-19,30 och kom precis där ifrån nu

Webbsida

Jont skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Jont skrev:

gjorde en uppskattning så du kan ha rätt. när var du där igår jag var där 18-19,30 och kom precis där ifrån nu

jag var där typ 15-17 =) Ska dit nu snart XD

Registrerad: 2006-11-25

Keep_On_Pumpin skrev:

Vilket tåg ska man ta? Samt station, mitt gymkort tar slut om 2 månader så ska kolla in stället

btw adda dig på msn

Webbsida

Koray skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Vilket tåg ska man ta? Samt station, mitt gymkort tar slut om 2 månader så ska kolla in stället

btw adda dig på msn

Närmast är Tibble, ligger verkligen 2 minuter från stationen, men du kan gå av i täby-c också =) Dvs alla tåg utom näsbyparklinjen funkar ;D Fan va kul skitmånga som verkar gymma där ju :D Vi får höras ;D

Från: Götene
Registrerad: 2005-01-25

Lifeclub Götene
Gymmet renoverades för 2 år sedan så alla maskiner är nya. Jag kan inte namnet på alla maskiner så därför väljer jag att inte nämna någon men jag kan säga att dom som finns duger väl även för den seriösa byggaren.
Gymmet har ett bra rykte i trakten och folk från städer runtomkring (Skara, Lidköping och Mariestad) kommer och tränar här.
Förutom enbart styrketräningen så erbjuds gruppaktiviteter som Spinning, AfroPowerDance, BodyBalance, BodyPump, BodyVive, Box, Core, Cirkel, FunkyKidz, HathaYoga, PowerYoga, Juniorpass, NordicWalking, StretchMoves, Step samt Xtravaganza. Allt med utbildade och bra ledare.
Här kan du även köpa diverse tillskott för att öka dina prestationer och din utveckling.

Efter ett tungt pass kanske det kan vara skönt med massage, bara beställa tid hos den utbildade massageterapeuten.

Men smakar det så kostar det, ett årskort kostar 2450 :- Lite dyrt för mig som 16 åring, detta kommer innebära byte av gym när kortet blir ogiltligt.

Senast redigerat av roblando (2007-10-31 11:52)

Registrerad: 2006-12-19

johanw skrev:

okej, sthlms bästa gym då?

När jag pluggade och bodde i Hammarby så tränade jag på något som hette Craz-zy Gym (om minnet inte sviker ang stavningen). Där fanns allt man behövde, även om jag inte använde det då, var fortfarande fast i träning som uteslöt marklyft och knäböj (vilket jag ångrar idag). Billigt, bra träningsatmosfär och med en lös varghund i lokalen som gav stället en viss egenartad karaktär (jag gillar hundar ska väl tilläggas, har två själv).

Vet inte om det finns kvar än. Har inte varit i området på många år.

Registrerad: 2007-10-31

Måste säga att jag tycker friskis och svettis mestadels är överfulla och innebär alltid att man måste vänta på de fria stängerna, vilket är ett stort minus. 2/3 friskis i Uppsala är smockfulla oftast och har bara 2 fria stänger på vardera ställe, vilket inte räcker på långa vägar. Nyligen byggdes ett tredje friskis som är otroligt fräscht och har väldigt lite folk där av någon anledning, så för en gångs skull så räcker hantlarna och stängerna!

Sats otroligt stora och läckra lokaler gör dem nog till det bästa stället i Uppsala, med reservation för Upsala TK, då jag ska bekänna att jag inte varit in och kollat där.

Webbsida

Guldgrävaren skrev:

Måste säga att jag tycker friskis och svettis mestadels är överfulla och innebär alltid att man måste vänta på de fria stängerna, vilket är ett stort minus.

Det stora minuset är att f&s ofta inte ens har fria stänger... helt insane

Registrerad: 2006-11-25

Guldgrävaren skrev:

Måste säga att jag tycker friskis och svettis mestadels är överfulla och innebär alltid att man måste vänta på de fria stängerna, vilket är ett stort minus. 2/3 friskis i Uppsala är smockfulla oftast och har bara 2 fria stänger på vardera ställe, vilket inte räcker på långa vägar. Nyligen byggdes ett tredje friskis som är otroligt fräscht och har väldigt lite folk där av någon anledning, så för en gångs skull så räcker hantlarna och stängerna!

Sats otroligt stora och läckra lokaler gör dem nog till det bästa stället i Uppsala, med reservation för Upsala TK, då jag ska bekänna att jag inte varit in och kollat där.

sats i odenplan är också riktigt stort, ett skit stort rum med bara maskiner, sen ett litet mindre med mer fria vikter. Ingen F&S jag varit i har haft fria stänger... :/

Registrerad: 2007-10-31

Koray skrev:

Guldgrävaren skrev:

sats i odenplan är också riktigt stort, ett skit stort rum med bara maskiner, sen ett litet mindre med mer fria vikter. Ingen F&S jag varit i har haft fria stänger... :/

Fattar inte att gymmen inte köper in flera fria stänger och hantlar, det är ju så jäklarns mycket flera som använder de än maskinerna -.-*... Finns bara 1 av 9 gym i Uppsala som fattat det, helt otroligt. Antar att det inte skiljer sig så mycket på andra ställen heller =/

Senast redigerat av Guldgrävaren (2007-11-02 00:07)

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB