Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 5  

the Retaliation, the Return, the Comeback. Sjöräven prövar vingarna.

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

då så, stunden vi alla har väntat på nalkas. Sjöräven är tillbaka på hälso, med en ny dagbok, och nya mål.

tankarna går kring stridspilot såsom läget är nu. pga åtskilliga sjuka anledningar så har jag ungefär 11 dagar tjänst kvar fram till MUCK (notera, muckar 7/12), så det känns lika bra att sätta igång på riktigt igen. sitter här med min kallelse till uttagningstest inför Stridspilot, vilket inträffar den 7/11. vid denna tidpunkt kommer dock endast skriftliga prover utföras (i stockholm, jävligt lönt), och klarar man dessa så går man vidare till nästa dag, dag 2. klarar man dag 2 så går man vidare till dag 3, osv, upp till 5 dagar, då det tas beslut om man blir antagen.

stridspilot har väl varit något av en dröm ända sedan barnaben, då det talades om min bortgångne morfar som var gammal stridspilot och överste. drömmen fick väl en extra kick varje gång man såg Top Gun på senare år. och nu när man ligger inne med kompaniets högsta muck betyg, mest utmärkande under grundutbildningen utmärkelse, post-etta under högvakten, och åtskilliga rekommendationer från forna plutonchefer så känns det kanske som att man ändå är lämpad för något i officers-vägar.

nu skall alltså en marin motortekniker bli stridspilot, och bränna fram i mach2.

grundkraven för stridspilot är att;
man inte är längre än 185, där är jag lugn
inte väger mer än 85 kg, väger 80 kg i dagsläget
inte är över 23 bast det året man blir intagen
inte är färgblind - den är lugn

sedan skall man ju självklart vara allmänt köttig, intelligent, och kunna göra 23890432 saker samtidigt som man dricker en kopp kaffe i cockpiten

med andra ord är mitt mål att gå ner i fettprocent (kommer mätas på intagningstesterna, vill inte åka dit på det), förbättra konditionen (den är så man gråter), och kanske öka en smula i styrka (läs; 80 hårda kilon på 183 cm)

mycket nöje!

Edit: om det inte framgick så kommer här lite stats svart på vitt:
ålder: 20 år
vikt: 80 kg arbetsvikt
längd: 183 cm

Personbästa genom tiderna (satta vid 75 kg KV)
bänk: 80 kg
böj: 90 kg
mark: 150 kg

dessa vikter är som sagt inte färska, 150 var ett tag sedan jag tog (ungefär ett år sedan), 90 likaså.

Edit2

tänkte att det kanske var relevant att lägga in gamla dagboken om någon är intresserad; http://www.halso.info/forum/t-24118-1.html

Senast redigerat av sjöräven (2007-10-18 10:01)

Webbsida

13/10/07

det blev ett simpass idag, fick blodad tand då vi körde det en del i lumpen i veckan. syftet med simingen är väl mest att öka syreupptagningsförmågan, och att bränna fett.

1,5 km (60 längder), tiden har jag ingen större koll på, skulle tippa på 1.15

skönt pass, gött att simma lite.

känns som jag borde dra igång och löpa lite, men löparskorna ligger kvar på luckan, och här sitter jag med en veckas ledighet..notera också att jag ligger på begränsad budget och har i dagsläget varken råd med gymkort eller årskort på simhallen, så jag får väl ta det lite som det kommer.

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Hej!

Alltid kul att läsa träningsdagböcker som har anknytning till officersyrket. Önskar Dig lycka till! :)

Mvh

Webbsida

tackar!

det blev ett simpass till idag.

1 km (40 längder), 30 min långt om jag inte tog fel på tiden

högre intensitet idag. dock tänkte jag inte på att det var lördag, så det var bra mycket mer folk idag..pallade inte trängas, så det fick vara nog efter 40 längder. har nu fixat lite cash, så det blir ett gymkort ändå, kanske redan ikväll :)

Från: Kalmar/Arvidsjaur
Registrerad: 2005-07-27

Gutt! Kör på som faaan! :)

Webbsida

Axlar/armar

roddmaskin som uppvärmning

Axelpress
10 x 10 kg
10 x 14 kg
8 x 19 kg
8 x 19 kg

slängde in några sidolyft med böjda armbågar där med
10 x 10kg
8 x 10 kg

militärpress
10 x 20 kg (endast stången ;)
8 x 30 kg
6 x 30 kg

ja, man kan ju inte påstå att militärpressen är min starka sida

upprätt rodd - V-handtag i o-utväxlad kabel
10 x 25 kg
10 x 30 kg
10 x 30 kg

över till armar. lite uppvärmning med hantelcurl

stångcurl
10 x 30 kg
8 x 30 kg
6 x 30 kg

koncentrations curl för att suga det sista
8 x 20 kg
6 x 20 kg

skullbreaker supersettat med smalbänk
10/10 x 30 kg
8/8 x 30 kg
6/6 x 30 kg

cable pulldowns
10 x 25 kg
8 x 30 kg

och där fick det vara nog.

::första ordentliga passet i gymet på riktigt länge, senaste var nog runt maj. jag är nöjd, det blev skönt pump och hög intensitet - vikterna kommer tillbaka såsmåningom antar jag. köpte gymkort idag förövrigt, så nu blir det på riktigt igen :D
ligger på lågt energi-intag också för den delen, måste ner i fettprocent. funderar på att köra varannan dag kondition och varannan dag styrka. får se hur det blir med det.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Fan va jävla sinnes det här är. Synd att dom inte går på SL-total vid uttagningen :(

Lycka till! Stridspilot är respect 2k

Webbsida

hahaha vad menar du är sinnes? jag hade inte bangat att det var SL total heller, eller wilks för den delen..men ja..de är ju kåta på kondition och kropps mått :/

Moderator

Att det är sjukt att du ska bli pilot. Otroligt. Fantastiskt. etc. :)

Webbsida

tidigt pass idag, upp 0630 lumpenstyle

Ben

Böj
10 x 50kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg

benpress
10 x 150 kg
10 x 150 kg
10 x 150 kg

Leg extensions (disco övningen)
8 x 60 kg
8 x 50 kg
8 x 50 kg

VADER

T-Bar
10 x 40 kg
10 x 55 kg
10 x 50 kg

Vader i benpress
8 x 150 kg
8 x 150 kg
8 x 150 kg

:: börjar med att köra relativt höga rep, var ett bra tag sedan man tränade ben ordentligt. får sträva efter att ligga på 90 kg i böjen igen om några veckor. annars, bra pass, kände att benen blev genomtränade ordentligt. gick till gymet på tom mage (30 min ungefär), tog proteindrink och lite mörk choklad när jag kom fram. gröt efter passet.

Från: Ängelholm/ Banverket(molmek)
Registrerad: 2006-05-04

Ser bra ut. Maste vara skont att vara tillbaka med bojen igen. Det ar ju inte fy skam med vikterna, 70kg e ju helt ok, du har ju inte kort pa lange sa. Bettar pa att du kommer har harlig traningsvark imorgon. Ska bli roligt att folja vagen till flygplanet:)

Från: Tokyo
Registrerad: 2004-07-20

Ska bli jävligt kul att se vad det blir av dig. Lycka till med pilotplanerna!!! Fatta vad du kan casha in sen när det är över.

Moderator

Adrenaline skrev:

Ska bli jävligt kul att se vad det blir av dig. Lycka till med pilotplanerna!!! Fatta vad du kan casha in sen när det är över.

Brudar eller pengar? :)

Webbsida

tackar för supporten, och ja jocke, det blev en djävulsk träningsvärk. fram med rullstolen säger jag bara.

tidigt pass idag igen 0700 (hardcore)

Rygg/lite mage

marklyft
10 x 60 kg
10 x 80 kg
4 x 120 kg
1 x 120 kg (bestämde mig för att ta det lugnt såhär första passet på ett år ;)

sittande kabelrodd
10 x 60 kg
10 x 70 kg
8 x 70 kg

latsdrag V-handtag
8 x 70 kg
8 x 65 kg
6 x 60 kg

cable pullthrough (steves specialare ;)
8 x 40 kg
8 x 40 kg

hantelrodd
8 x 30 kg
10 x 22,5 kg
10 x 22,5 kg

Decline situps
20 x KV
15 x KV
15 x KV

::blev för lite mage egentligen, min träningspolare ville dra hem och det var han som bjöd på gröt så det fick bli som det blev ;) tar kanske igen det imorn, känns som ett bröstpass är lägligt. kanske också vila från styrkan och köra simpass.
steve, jag tror det blir inkassering på båda fronter om jag ska vara ärlig :D

Webbsida

blev ett sent pass också idag.

Badminton, ~1timme

skulle varit korpen volleyboll, men "lagledaren" läste fel på datumet, så det är nästa vecka istället (vilket jag missar). men badminton är alltid kul

Jajeman, bojen tar bra, inget snack om den saken. Mitt lilla benpass kanns faktiskt ordentligt idag, hade problem med att ga upp i trapperna i skolan idag. Bra Cardio med Badminton, dock inte lika manligt som tennis, hehe:)

Webbsida

Bröst/Biceps disco inferno baby

bänkpress
10 x 50 kg
6 x 70 kg
8 x 50 kg
5 x 70 kg

hantelpress
8 x 22,5 kg
8 x 28 kg
6 x 22,5 kg
6 x 28 kg

pec-dec
8 x 25 kg
6 x 30 kg
6 x 30 kg

hantelcurl - kabel curl (ej utväxlad)
10 x 10 kg(/hantel)
8 x 14 kg - 8 x 20 kg
8 x 14 kg - 8 x 20 kg

scottcurl
8 x 10 kg
10 x 10 kg
10 x 10 kg
12 x 10 kg

:: sjukt skönt pump efter scottcurlen. annars hade jag egentligen tänkt börja med bulgaren i bänken, hade dock ingen passare med mig idag - samt att jag glömde vikt uppläggen, har de nedskrivna på en lapp som ligger här på skrivbordet (jävligt lönt). så det blev en liten mongo variant istället, men det kändes bra.

edit, vilodag igår förövrigt.

Senast redigerat av sjöräven (2007-10-18 13:27)

Webbsida

märker nu att deffen har börjat sätta sina spår, efter en vecka redan! sjukt nice, life is good :)
brast lite igår då det var middag hos en gammal vän, det blev ett glas rött, en fördrink, och en cognac - men det fick det vara värt.

sjöräven skrev:

märker nu att deffen har börjat sätta sina spår, efter en vecka redan! sjukt nice, life is good :)
brast lite igår då det var middag hos en gammal vän, det blev ett glas rött, en fördrink, och en cognac - men det fick det vara värt.

ja det vetefan om det var vart. haha skamt osido. bra att du borjat kanna av deffen. simma e nog inte heltfel aven om jag foredrar att pressa rockylatar och bli totalsvett av lopning. deffa pa raven! by the way. har du lagt om biceps till brost eller e det bara temporary?

Webbsida

nä det är bara temporärt, det var andra bicepspasset denna veckan, blev inget höjdar pass första gången så det kändes som round2 behövdes.

Webbsida

sådär ja, tillbaka efter en "hård" vecka i kungens tjänst. det blev dock ett djävulusiskt badminton pass under veckan (man var ju tvungen att sätta befälen på plats ;)

gympass idag

Bröst, lite triceps

Bänkpress
10 x 60 kg
4 x 80 kg (inget höjdar djup)
5 x 70 kg
6 x 60 kg

sned hantelpress
8 x 22,5 kg
6 x 22,5 kg
6 x 20,5 kg

cable cross
10 x 25 kg
8 x 25 kg
8 x 22,5 kg

raka dips
5 x KV
3 x KV

triceps extensions kabel, rep
10 x 25 kg
10 x 22,5 kg
8 x 22,5 kg

var tvungen att avsluta passet tidigt, skulle på middag, men annars var det ett godkänt pass. var vek i triceps vid dipsen, dock med bröstpasset innan som största anledning skulle jag tro. i morse kändes det inte som att man var särskilt taggad på att träna...det blir ofta så för mig om jag inte tränar på en vecka (särskilt om man nyss satt igång ordentligt igen), men ringde en polare så vi tog ett pass tillsammans. känns som fettprocenten mår bra också för den delen.

det är på måndag det gäller, första dagen av tester! har hört att de ska vara djävulusiska med massa stresshantering osv...men tja...jag får väl göra vad jag kan helt enkelt :)

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Grymt som fan. Grattis (om du lyckas:). Släpp inga bomber på mig när jag är 50 meter under vattnet bara :D

Webbsida

Jag lovar INGENTING Englund; "...Det var en order..."

nä då var man tillbaka från 24 timmar drygt i Stockholm. fick hänga en del på Rekryteringscentrum vid FMs högkvarter, alltid intressant. i vilket fall så gick jag vidare :D, satte en 8a (skala till 9) på militära högskoleprovet för den som är intresserad, sedan div resultat på de 29304832 stresshanterings och simultanförmåge proven vi hade, de var nådigt sjuka. förvånad över migsjälv faktiskt. fan vad jag är bra :D

dock kom inte min polare med som jag sökte tillsammans med...guess we cant all be winners. men jag antar att jag inte ska ropa hej förrän jag är över ån, ändå 4 dagars uttagning kvar. har iaf blivit kallad till psykolog samtal, inom en snar framtid (hoppas jag).

med andra ord, sjukt nöjd just nu. avklarat försvarsmaktens svåraste intagningstester för officer (dock, steg 1 ;). stay tuned!

Moderator

Stort grattis! Hoppas du klarar det hela vägen!

Från: Tokyo
Registrerad: 2004-07-20

Ja fy fan vad spännande! ALLA misslyckanden kommer att ses som ett OACCEPTABELT övertramp mot oss på forumet. Eventuellt SVEK kommer att straffas GRUVLIGT!! :D Så se till att lyckas nu för helvete!

Sidor: 1 2 3 … 5  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB