Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Bästa gymmen i landet!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Vad tycker alla ni? Om ni har erfarenhet om olika gym i era respektive städer och generellt i landet, vilka gym skulle ni vilja lägga ett gott ord för? Och varför? Med detta så kan folk här som vill byta gym eller som nyinflyttade få råd kring vart dom ska vända sig beroende på vad dom gillar för typ av gym och träningsformer. Eller bara för att hurra för sitt gym =)

Kom ihåg att motivera med saker som pris, utrustning, klientel, öppetider, service, utbud, kosttillskottförsäljning, inom sporten utbildad/erfaren personal eller annat som gör att du värderar gymmet högt!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Bollhuset i Lund

Har tränat på bollhuset sedan början av juni i år. Kan fortfarande inte komma på en enda grej det gymmet saknar. Priset är extremt lågt på ~700 kr/år (under 21) och dom har allt man kan begära: flertalet bänkar, stabila bänkpressar (en av dom har använts vid Bänk-VM), plattform för marklyft, flertalet "knäböjstationer" och de maskiner man behöver (in times of bore). Dess viktigaste resurs annars är lyftarfolket i Lunds TK. Kunniga, drivna, hjälpsamma och oerhört givmilda. De har försett mig med så mycket att jag aldrig vet hur jag ska kunna återgälda dem. Läget är kanon med gångavstånd från stan/tågstationen. Jo förresten, nu kom jag på en grej. Nackdelen med bollhuset är dess öppetider. I somras var det bara öppet mellan 15-20 måndag-fredag. Nu är tiderna bättre; 08-22 måndag-fredag och helgtiderna har jag glömt. Men vid t ex sommarlov så blir tiderna ibland ett bekymmer.

Registrerad: 2007-10-10

Älvsereds Gym

Älvsered är en liten by på 800 invånare. Där ligger ett litet gym med skivstångångar (*-185kg), hantlar (*-30kg), 2 bänkar - en ställbar, situps bräda, korsryggs ställning, cablecross ställning~ (typ), Benpress, Rocky Balboa stång och en maskin som jag inte kan beskriva. Priset per år är hela 150 kr.
Öppet tider finns ej, här får du en nyckel sen får du träna precis när du vill. Jag kan träna allt jag vill här, även om man ibland kanske får vara lite väl kreativ :-). Ingen kommer nog någonsin träna här, men om du emot förmodan får för dig att komma hit kan du ju pumpa lite iallafall!

Registrerad: 2007-05-05

CMC FITNESS i Nacka

Ganska så stort gym med väldigt många maskiner, hantlar från 1-50kg, 4 stänger, 2 powerrack, ställ för sittande militärpress, ställning för bänkpress, ställning för lutande bänkpress, en smithmaskin, 5 bänkar, 4 hävräck, många kabelhissar med massa bra och skumma tillbehör. Väldigt lite folk gymmar där överhuvudtaget och bra personal som arbetar där. Öppettider: 05:30 - 22:00 alla vardagar och 08:00 - 20:00 helger. Tyvärr kostar der 3 000kr/år men de har lite specialerbjudanden ibland så det blir billigare.

Senast redigerat av Kiwium (2007-10-15 15:17)

Athletic Center i Malmö

Ett klassiskt hardcore gym. Massor med pokaler från ägaren av gymmet och andra, ganska sliten miljö och planscher från förr och bilder från kroppsbyggartävlingar medlemmar deltagit i. Grymt för motivationen för den som vill något med sin träning. Här har jag sett en Starke Man köra knäböj på 320 kg. Hantlar upp till... ja aldrig har jag sett någon köra på dom tyngsta, 80kg tror jag. Drivs av folk med kärlek till kroppsbyggning och inte för profit. En del personal kan vara lite oslipad servicemässigt ibland pga detta. Mycket bra utrustning. 3450kr för herrar och 1950 diskriminerande kronor för damerna.

Friskis och Svettis på Ön i Malmö

Sällan har jag blivit så positivt överraskad i mitt liv. Om någon skulle frågat mig för en vecka sedan om jag skulle kunna tänka mig träna på Friskis och Svettis så skulle jag skrattat lite elakt och tittat snett på denne. Vad fel jag hade. Grymt cool lokal som är som ett gammalt lager med högt i tak, grymt bra och mycket utrustning (massor med fräscha gåband och cyklar, dubbletter av en del maskiner), i sin prisklass 2500kr för årskort förmodligen ett av de absolut bästa gymmen i landet (jag har sett många under mina 18års träning). Det enda dåliga är att de tyngsta hantlarna är 43kg och att det kan inte vara för många starka som kör samtidigt för då tar nog vikterna slut. Jag klarar mig iofs på dessa hantlar, jag använder 40kg i hantelpress när jag kör 8or.

Senast redigerat av Alltidxx (2007-10-15 15:35)

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

Hälsopunkten i skurup!!!

Real shit

Registrerad: 2007-03-13

Friskis och Svettis i Fridhemsplan, Sthlm

Jag har tränat där i två år (är 18 år) och först var det litet. men nu är det nybyggt med sina 600 kvadrat meter som jag älskar. Allt man behöver. dock ibland blir det trångt då så många kommer mellan 17-19. Men finns det hjärterum finns det stjärterum för de flesta är super trevliga!:)
mest älskar jag att det finns 8 crosstrainer, 10 rullband, 4 cyklar, 4 stepmaskiner, 4 rodd.
Mycket o välja på!Samt ett extra rum.

Senast redigerat av KnazMickiz (2007-10-15 15:44)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Gamla Kampementshallen på gärdet FTW!!! :D

friskis och svettis har jag bara haft sjukt dålig erfarenhet av

Keep_On_Pumpin skrev:

Don't be so judgemental. Kom till fridhemsplan ska jag visa dig;)

Webbsida

KnazMickiz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

de friskis och svettis jag har vart på kan man inte ens köra fria knäböj på ^^ ett utav de (PÅ SVEAVÄGEN!!!) hade inte ens en fri bänkpress =) Illa illa ;D

Keep_On_Pumpin skrev:

KnazMickiz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

de friskis och svettis jag har vart på kan man inte ens köra fria knäböj på ^^ ett utav de (PÅ SVEAVÄGEN!!!) hade inte ens en fri bänkpress =) Illa illa ;D

Jag vet, det är ju just pga detta som jag höll på att trilla baklänges i förvåning av Friskis i Malmö  =)

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

ÄSMK, Ängelholms Styrkelyft och Motions Klubb

självklart ligger det mig värmt om hjärtat, hemmaplan som det är. med en avgift av 700 kr per år så har du ALL styrkelyftar utrustning du kan tänka dig (tom en hel del maskiner). 3 bänkpressar, 2 marklyft stationer (på plattform), en powercage för böj. som plus i kanten på utrustningsväg så har de en stor skål med magnesium/talk som är allmän - finns alltid magnesium i den också. angående personal, så är det klubbverksamhet, så varje medlem får sitt eget användarnamn och PIN-kod som man slår in vid dörren för att låsa upp den. med andra ord, ingen personal - det är medlemmarnas eget ansvar att det fungerar som det ska (och det gör det också). angående öppettider så låses dörren för inpassering, dock går inte larmet på förrän vid 23 så man kan träna helt själv och naken om man så önskar mellan dessa tider (stort plus i kanten). skön stämning med många SLare, och det befinner sig i en gammal industri lokal så det känns lagom hardcore underground :D

edit: gymet är i princip alldrig fullt heller, alltid lätt att komma till på de redskap man vill åt.

Senast redigerat av sjöräven (2007-10-15 16:37)

Alltidxx skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

KnazMickiz skrev:

Jag vet, det är ju just pga detta som jag höll på att trilla baklänges i förvåning av Friskis i Malmö  =)

Haha. aldrig vart på sveavägen... tyvärr... eller kanske missar inte så mycket. But come to meee:) hehe!

Webbsida

KnazMickiz skrev:

Alltidxx skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Haha. aldrig vart på sveavägen... tyvärr... eller kanske missar inte så mycket. But come to meee:) hehe!

Jag har hört att det på fridhemnsplan ska va fräscht osv men fortfarande inte så super utbud av grejer? Men kan passa på att fråga här: Har de fri bänkpress? Har de en ställning som gör att man kan köra fria knäböj? Kan man köra fria militärpressar med skivstång utan att man ska behöva frivända upp skiten först? =P

Från: Helsingborg
Registrerad: 2004-01-31

sjöräven skrev:

självklart ligger det mig värmt om hjärtat, hemmaplan som det är. med en avgift av 700 kr per år så har du ALL styrkelyftar utrustning du kan tänka dig (tom en hel del maskiner). 3 bänkpressar, 2 marklyft stationer (på plattform), en powercage för böj. som plus i kanten på utrustningsväg så har de en stor skål med magnesium/talk som är allmän - finns alltid magnesium i den också. angående personal, så är det klubbverksamhet, så varje medlem får sitt eget användarnamn och PIN-kod som man slår in vid dörren för att låsa upp den. med andra ord, ingen personal - det är medlemmarnas eget ansvar att det fungerar som det ska (och det gör det också). angående öppettider så låses dörren för inpassering, dock går inte larmet på förrän vid 23 så man kan träna helt själv och naken om man så önskar mellan dessa tider (stort plus i kanten). skön stämning med många SLare, och det befinner sig i en gammal industri lokal så det känns lagom hardcore underground :D

edit: gymet är i princip alldrig fullt heller, alltid lätt att komma till på de redskap man vill åt.

Instämmer helt : )

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-04-05

KnazMickiz skrev:

Friskis och Svettis i Fridhemsplan, Sthlm

F&S är absolut för trångt men man blir ganska van vid det, blev nästan chockad när jag bytte gym.
Tror inte det finns något "bästa gym" men mitt gym har iaf bästa öppettider ;) (24seven)

Keep_On_Pumpin skrev:

KnazMickiz skrev:

Alltidxx skrev:

Jag har hört att det på fridhemnsplan ska va fräscht osv men fortfarande inte så super utbud av grejer? Men kan passa på att fråga här: Har de fri bänkpress? Har de en ställning som gör att man kan köra fria knäböj? Kan man köra fria militärpressar med skivstång utan att man ska behöva frivända upp skiten först? =P

Ähumm.. de har en ställning med fria knäböj o fri bänkpress...  däremot, hur menar du med militär? itne sådär WOW insatt i dessa termer, haha!

Webbsida

KnazMickiz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

KnazMickiz skrev:

Ähumm.. de har en ställning med fria knäböj o fri bänkpress...  däremot, hur menar du med militär? itne sådär WOW insatt i dessa termer, haha!

Om man kan köra fria böj så kan man köra fria militär, så frågan var lite korkad =P Men ok, då verkar det bättre än resten av ställena jag vart på =P Bara fullt av fasta bänkpressar (smithmaskiner) osv =P

Keep_On_Pumpin skrev:

KnazMickiz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Om man kan köra fria böj så kan man köra fria militär, så frågan var lite korkad =P Men ok, då verkar det bättre än resten av ställena jag vart på =P Bara fullt av fasta bänkpressar (smithmaskiner) osv =P

hur menar du med fasta? *looking stupid*

Från: NZ
Registrerad: 2007-06-03

IKSU i Umeå
Här finns det mesta. Väldigt många pass hela dagarna och duktiga instruktörer. Även simhall, klättervägg, squash och drop in bollspel. (Måste bara tillägga att när jag i våras ville spela innebandy så var de aldrig någon annan där :P, på killarnas pass fanns det alltid spelare men aldrig på tjejernas, fast de har ju mixed också.) Det dåliga är väl att alla är där samtidigt, dvs 18-19, då är alla cyklar, motionsband etc är upptagna. Sedan är det rätt så dyrt men gillar du varierande träning och att träna ofta så är det värt det.

USM, umeå sport och motion
Första gymmet jag blev medlem i och det är väldigt bra. Lagom stort, fräscha lokaler och kunnig personal. När jag skulle bli medlem ville de att jag skulle boka tid där vi kunde träffas och prata om vad jag ville med min träning, sedan visades jag runt. Lite mer personligt än IKSU (men det skulle väl vara omöjligt där med tanke på storleken).

Sedan måste jag erkänna att det var 5 år sedan jag var på USM så jag vet inte hur det ser ut där nu, men ägarna är desamma så några stora ändringar tror jag inte har skett. Var på IKSU senast i våras så jag är inte helt säker på hur det ser ut där heller, de höll på bygga om då. Men allt jag har nämnt erbjuder de nog fortfarande.

Edit: fetstil ;)

Senast redigerat av Acaila (2007-10-15 19:35)

Webbsida

KnazMickiz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

KnazMickiz skrev:

hur menar du med fasta? *looking stupid*

Asså en smithmaskin =P Där stången inte är fri =P

I en sån här: http://www.exrx.net/WeightExercises/Qua … Squat.html

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-10-15 20:44)

Från: Löddeköpinge
Registrerad: 2004-09-20

X-ACT Gym i Löddeköpinge. Öppet dygnet runt. Ett rent hardcore byggargym utan en massa tramsiga fjollerier. Andelsgym, 1500 kr i andel (en gångsavgift), därefter 1900 kr om året. GAmla Arnold tavlor osv.....

http://uk.youtube.com/watch?v=dDh70xu2_qc

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

chaas skrev:

sjöräven skrev:

Instämmer helt : )

Även jag håller med om detta!
Dessvärre har jag lämnat Ängelholm för Enköping och kör numera på Gym 1 Uno. Riktigt hårrdkårr

Registrerad: 2006-04-08

Personligen föredrar jag gymet där jag tränar, dvs SAAB:s företagsgym. Tränar där på sena eftermiddagar och har då hela gymet själv då SAAB:arna tränar vid lunchtid. Riktigt skönt att träna sjläv för då kan man stånka och pressa utan att bry sig om omgivningen hehe :) Dessutom finns alla basmaskiner samt fria vikter så det räcker och blir över. Testade friskis och svettis här i linköping då det ligger nära mitt jobb men tyckte att det var aldeles för mycket folk för min smak.

Registrerad: 2006-02-05

Arne: Inget lyftarpodium?

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB