Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
jag hatar verkligen att jobba kväll! (fått extra jobb som servitris) det sabbar hela mitt schema, jag har haft det i en månad och jag har fortfarande lite svårt att få ordning på tränings och matrutinerna. så nu till min fråga, vad kan jag äta de kvällar jag kommer hem sent? och nu menar jag inte kalorimässigt, (eftersom jag som idag inte har ätit på flera timmar känns det inte så relevant, senast jag åt var vid fem) utan vad som är bra för matspjälkningen. jag har nämligen hört att det inte är bra att äta alltför mycket just före läggdags. (för att matspjälkningen jobbar fast resten av kroppen sover) och även om jag är uppe i varv nu och det dröjer ett tag innan jag kan sova så dröjer det nog inte 2-3 tim som jag hörde att man inte ska äta på innan man lägger sig.
min kompis föreslog att jag skulle dricka buljong...men det låter inte så gott. är det verkligen dåligt för matspjälkningen att äta någonting mer som fil/ yoghurt?
Ät lugnt på med vad du vill. Inte värt att plåga sig med att inte äta. Själv går det sällan mer än 30 minuter mellan kvällsmål och sängen.
Tack Honn :)