Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 6  

Programförslag 2, 3, 4 split samt länk till helkroppsprogram

Från: Helsingborg
Registrerad: 2007-01-23

Ah oj, tänkte på ett annat schema, my bad.

Från: Stenungsund
Registrerad: 2007-07-26

Hejsan tyckte det var onödigt att skapa en ny tråd för detta men, kan mna köra marklyft, bänkpress och knäböj 3g i veckan i 3 pass? (eller blir man övertränad mm? )

Mvh: Filip

Registrerad: 2006-11-25

sallad skrev:

Hejsan tyckte det var onödigt att skapa en ny tråd för detta men, kan mna köra marklyft, bänkpress och knäböj 3g i veckan i 3 pass? (eller blir man övertränad mm? )

Mvh: Filip

det känner du själv, men dessa 3 är ju några av dem tyngsta övningarna så du kommer säkert lägga ner det inom kort

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

beror på hur tungt du kör dem, men jag hade verkligen rekommenderat att du kör knäböj varannan gång och marklyft varannan eftersom dessa två övningar i mycket tar på samma muskler.

Från: Stenungsund
Registrerad: 2007-07-26

Tack för svar har delat upp det så här:

Dag 1 Knäböj, vadpress , Bänkpress, latsdrag, Militärpress, hantelcurl, Magmaskin i 360g.

Dag 2 Marklyft, Hack squat, Lutande bänkpress, Sittande rodd, pushdown, magmaskin, stående rotiaion i cable.

Dag 3 Frontböj, marklyft, bänkpress , Stångrodd, underarms curl i cable, Vadpress i smith, Magmaskin

börjar träna i mon på mitt nya shema :P

Registrerad: 2005-11-16

vad fan är rotatorcuffen?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

The Lust skrev:

en benämning på fyra stycken muskler som fixerar överarmsbenet i axelleden. För svaga rotatorcuffar är anledningen till många skador i framför allt bänkpress.

Lajne skrev:

The Lust skrev:

en benämning på fyra stycken muskler som fixerar överarmsbenet i axelleden. För svaga rotatorcuffar är anledningen till många skador i framför allt bänkpress.

jag tror jag har fått det, för jag körde aldrig rotatorcuffar, mina axlar knäcks som bara den, och får ont i vänstra när jag kör upprätt rodd

Registrerad: 2006-05-13

På tal om det... tränar man cuffen vid "vanliga" övningar som tex militärpress?

Tjena, har kommit på ännu ett upplägg, och jag tycker detta verkar bra! :)

Mån: bröst, biceps
Tis: vila
Ons: ben, traps
Tors:rygg, triceps
Fre: vila
Lör: vila
Sönd: axlar, mage, underarmar

Nå, ser det bra ut? Några synpunkter?

Tack på förhand

Från: Planeten X
Registrerad: 2006-11-01

Bröst dagen efter axlar är kasst, kan du inte träna på lördagen ist för söndagen? Likaså är det inte bra med rygg dagen efter ben, iaf inte om du kör tunga övningar som marklyft och knäböj. Annars kan det gå.

Okej, men om jag bytar plats på axlar och rygg? Skulle det funka?

Från: Planeten X
Registrerad: 2006-11-01

Ja.

Registrerad: 2006-05-05

Honn skrev:

Fyller på med ytterligare en 3 split som jag själv tänkt köra ett tag framöver

Måndag-onsdag-fredag
Pass 1
Axlar, triceps och biceps.

Pass 2
Framsida lår, baksida lår och vader.

Pass 3
Bröst, rygg och mage.

Har kört detta program ett tag och är riktigt nöjd. Tack!

En fråga, ska man köra alla övningar inom en muskelgrupp i raken. Dvs alla tre övningar för axlar först och sen alla tre för triceps osv...

En till fråga, jag får inte till tricepsövningarna riktigt. Den enda som funkar bra är "dra i rep" övningen. Smal bänpress får jag ont av, har en båtbensskada som tar stryk. Tips?

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

matti77 skrev:

Har kört detta program ett tag och är riktigt nöjd. Tack!

Kul att höra att programmet fungerar.

matti77 skrev:

En fråga, ska man köra alla övningar inom en muskelgrupp i raken. Dvs alla tre övningar för axlar först och sen alla tre för triceps osv...

Tanken är att man ska köra klart alla övningar och musklergrupper var för sig dvs triceps, övning 1,2,3 sen biceps övning 1,2,3. Det är dock inget måste, utan bara hur jag föredrar det hela.

matti77 skrev:

En till fråga, jag får inte till tricepsövningarna riktigt. Den enda som funkar bra är "dra i rep" övningen. Smal bänpress får jag ont av, har en båtbensskada som tar stryk. Tips?

Om du får prolem även med liggande extensioner runt huvudet kan du testa med först EZ stången och se om det hjälper, sen kan du alltid köra den med rep i cable crossen. Man kanske får en del kontiga blickar beroende på gymtyp, men har man en skada så gäller det att hitta de övningar som fungerar. Korays länk innehåller en hel del nyttigt om tricepsträning men en uppsjö av övningar.

Registrerad: 2007-03-29

Skulle detta träningsprogram fungera bra?

Måndag: Ben, Vader, Mage

Tisdag: Bröst, Biceps

Onsdag: Innebandy Träning

Torsdag: Rygg, Mage, Underarmar

Fredag: Axlar, Triceps

Lördag: Vila           

Söndag: Innebandy Match/Vila

Har tagit det mesta ifrån ditt 4-split, tänkte mest på om varför du har Vader bland Axlar och Triceps?
Dessutom om man kan träna Mage flera gånger i veckan eller om man ska träna den muskelgruppen en gång i veckan som alla andra?

Tack på förhand!

Det räcker med en gång men två går också bra, ditt upplägg är bra. Han tog med vader vid axlar/triceps passet för att det är jobbigt att köra vader efter ett lår  :)

Senast redigerat av Koray (2007-09-27 20:17)

Registrerad: 2007-03-29

Koray skrev:

Det räcker med en gång men två går också bra, ditt upplägg är bra. Han tog med vader vid axlar/triceps passet för att det är jobbigt att köra vader efter ett lår  :)

Okej, tack så mycket för tipset. Då kanske man ska köra så hära istället.

Måndag: Ben, Mage

Tisdag: Bröst, Biceps

Onsdag: Innebandy Träning

Torsdag: Rygg, Vader, Underarmar

Fredag: Axlar, Triceps

Lördag: Vila           

Söndag: Innebandy Match/Vila

Att man tar bort Vader ifrån Måndag och sätter in den på Torsdag och tar bort Mage ifrån Torsdag och kör det enbart på Måndag. Vilket tränings program låter bäst?
Ursäkta om jag är jobbig, hehe :P
Men tänkte också Mage tränar man inte den muskeln oftast på gymmet, liksom när man kör Rygg så spänner ju man ibland samtidigt även magmusklerna och däeför räcker med att köra ett pass just för Mage, eller har jag fel?

Tack på förhand!

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Honn skrev:

4 split nr 1
Måndag-tisdag-torsdag-fredag
Pass 1
Framsida lår, baksida lår

Pass 2
Axlar, triceps

Pass 3
Rygg, mage

Pass 4
Bröst biceps, vader

4 split nr 2
Måndag-tisdag-torsdag-fredag
Pass 1
Framsida lår, baksida lår

Pass 2
Bröst biceps

Pass 3
Rygg, mage

Pass 4
Axlar, triceps, vader

Min 4split sur ut så här.

Måndag: Rygg - marklyft, latsdrag, rodd, stångrodd..
Tisdag: Bröst - hantelpress, sned handtelpress, flyes i olika vinklar. Biceps - stångcurl, "isolerande hantelcurl" (vet inte om det heter så du förstår nog)

Torsdag: Ben - knäböj, Mage- situps, hängande benlyft
Fredag: Axlar - Militärpress, pushpress, hantellyft åt sidan, shrugs. Triceps - Liggande tricepsextension, Frech press, tricepspress omväntgrepp i hiss..
Lördag: Bröst Bänk/hantelpress, dips.

Frågan är då denna. Jag tycker mitt schema funkar bra. Kan du motivera ditt schema framför mitt?

Senast redigerat av razor (2007-10-07 12:45)

Registrerad: 2006-12-06

Honn skrev:

Fyller på med ytterligare en 3 split som jag själv tänkt köra ett tag framöver

Måndag-onsdag-fredag
Pass 1
Axlar, triceps och biceps.

Pass 2
Framsida lår, baksida lår och vader.

Pass 3
Bröst, rygg och mage.

Själv kör jag inte ben på gymmet, tycker jag får ut tillräckligt från löpning och utförsåkning.
Så tänkte då köra bara 2 muskelgrupper per dag.
Några att rekomendera att flytta till pass 2, om jag kör på honn's 3 split?
funderade själv på  axlar mage då jag tycker det funkar bra att köra bicep/tricep och rygg/bröst i kombination.
Låter detta vettigt, någon som har något tips?

Registrerad: 2007-05-05

Fearik skrev:

Själv kör jag inte ben på gymmet, tycker jag får ut tillräckligt från löpning och utförsåkning.

Ett tips, träna ben ändå för du kommer märka om ett tag att du inte får tillräckligt med benträning...

Registrerad: 2006-12-06

Kiwium skrev:

Ett tips, träna ben ändå för du kommer märka om ett tag att du inte får tillräckligt med benträning...

Nja, men jag e inte direkt någon jättebiff, 187cm 76kg, har inte tänkt att gå upp i vikt så jättemycket mer heller, målet ligger på 82kg deffad o klar =D, så tror att med lite tung utförsåkning så klarar jag mig.

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Fearik skrev:

Kiwium skrev:

Nja, men jag e inte direkt någon jättebiff, 187cm 76kg, har inte tänkt att gå upp i vikt så jättemycket mer heller, målet ligger på 82kg deffad o klar =D, så tror att med lite tung utförsåkning så klarar jag mig.

Om du skall vara deffad och hård vid 82kg så måste du upp väldigt mycket i vikt under en lång tid.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Dr Nick skrev:

Fearik skrev:

Kiwium skrev:

Om du skall vara deffad och hård vid 82kg så måste du upp väldigt mycket i vikt under en lång tid.

att väga 82 kg och vara verkligen stenhård är väldigt mkt faktist.

Sidor: 1 2 3 4 5 6  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB