Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Havregryn

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

Tjenare muppar

När jag gör min morgondrink så använder jagf 150g havregryn som jag kör i en mixer. Detta blir dock ändå väldigt kornigt sen i drinken och speciellt när det sväller till sig lite. Jag har dock inga som helst problem att få ner skiten men vad jag undrar än om det finns nån som har kommit på nåt sätt ett ytterligare mala ner det för att göra det "lättare att hantera" ?

//Tobbe

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Om du gör en drink på det tycker jag det brukar underlätta att köra ner en banan tillsammans med mjölken/juicen. Den skapar lite fluff och det blir inte lika degigt.

Crosstjeck skrev:

Om du gör en drink på det tycker jag det brukar underlätta att köra ner en banan tillsammans med mjölken/juicen. Den skapar lite fluff och det blir inte lika degigt.

Du gillar bananer va? Det är andra inlägget på kort dit där du ska använda en banan, haha.
Jag tror det skulle skära sig med mitt chokladprotein jag har ner i skiten också sen så blir "drinken" jag gör redan rätt tjock en banan skulle nog kräva en sked, hehe.

Från: NZ
Registrerad: 2007-06-03

ät gröt?
nä men jag vet faktiskt inte...själv äter jag det med fil. smakar inte så gott men det är bara att svälja.

Registrerad: 2007-06-10

Tobben skrev:

Crosstjeck skrev:

Du gillar bananer va? Det är andra inlägget på kort dit där du ska använda en banan, haha.
Jag tror det skulle skära sig med mitt chokladprotein jag har ner i skiten också sen så blir "drinken" jag gör redan rätt tjock en banan skulle nog kräva en sked, hehe.

det måste ju bli skit gott med ditt chokladprotein, banan med choklad= najs!

hårdingen skrev:

Tobben skrev:

Crosstjeck skrev:

det måste ju bli skit gott med ditt chokladprotein, banan med choklad= najs!

Ja kanske smakar som dom är bananskids eller vad fan de heter? hehe.
Får prova och se vad jag gör. Prova skadar ju ingen iaf =)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Tycker det funkar suveränt. Släng på lite kakao eller oboy blir det hur gott som helst.

Från: Gbg
Registrerad: 2006-08-13

Okej nu gör vi en fortsättning här:

Ni har ätit alla dagens måltider utom den sista och inser att ni måste få i er minst 200g kolhydrater, vad görs då? Är det bara gå lös på en dubbel havregrynsdrink då eller? (personligen börjar jag bli lite trött på alla bananer å all mjölk som går åt till dem, och jag har provat med vatten och smaken kan ni ju själva föreställa er.) =)

Har provat typ 0,5-1dl mjölk, 3dl havregryn, oboypulver och lite rapsolja, smaka *censur*boll, men nackdelen va att de la sig som en jäkla viktskiva i magen ju. Några tips?

Registrerad: 2007-04-26

Vet inte om detta passar in till dig Luddee, men vill bara slänga iväg ett tips.
Jag brukar dra i typ lite yoghurt så smakar det fan så mycket bättre! Inte för mycket då blir det inte gott, utan lite lagom bara, blir suveränt.
Sen spetsar jag med lite sylt också, gör mycket för smaken :)

Från: NZ
Registrerad: 2007-06-03

testa någon annan frukt Luddee, mango tex, sån där fryst finns. får lite samma konsistens som med banan.

Registrerad: 2007-07-09

Ingen aning om det vore en idé. Har aldrig gjort någon sån här drink i hela mitt liv förut. Men eftersom jag hamnade här och råkade se att någon nämnt yoghurt och jag satt med en Yoggi flaska mitt framför ögonen tänkte jag: "Varför inte"? =)

Så, mitt tips, testa att ha i en sån här Yoggi-flaska? Finns i många olika smaker :) Den jag råkar ha är det Banan-Mango-Apelsin i!

Registrerad: 2007-09-10

mixa ner salad, gruka, och nått mer och mjölk eller yoghurt, jag tycker det låter gött. Kommer med edit när jag har testa..

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

kANSKE skrev:

mixa ner salad, gruka, och nått mer och mjölk eller yoghurt, jag tycker det låter gött. Kommer med edit när jag har testa..

Jag tycker det låter fruktansvärt äckligt.

Registrerad: 2007-09-10

stevebc skrev:

kANSKE skrev:

Jag tycker det låter fruktansvärt äckligt.

Hhaha, jo så sa mina kompisar med 8)

Registrerad: 2006-08-17

Varför inte, gurka + yoghurt är ju nästan tzatziki :)

Registrerad: 2007-03-03

Jo fast tzatsiki äter man till potatis och kött/kyckling (inte 100%, har bara ätit det någon enstaka gång) och dricker det inte. Vitlökssmör, ketchup och korv bröd är ubergott - nermixat med fruktyoghurt inte lika optimalt kanske?

Registrerad: 2006-08-17

Det var iofs en lite konstig jämförelse. Hur som helst var jag lite ironisk. Varför inte byta gurkan mot en persika eller päron eller banan? Fruktyoghurt är bättre än grönsaksyoghurt...

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB