Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Kan man bränna fett och bygga muskler samtidigt?
Ja och nej. Om du precis har börjat träna kan det vara möjligt för kroppen att bygga muskler och bränna fett samtidigt. Efter några månaders tränande blir det svårare. Om du vill bygga muskler måste du ligga på ett kaloriöverskott, det vill säga du måste äta mycket. Om du vill bränna fett måste du ligga på ett kaloriunderskott. Det är svårt att kombinera de båda målen. :)
inte bara kcal intaget som avgör det beror på vad du proppar i dig du kan ju ligga på ett högt protein intag medans du drar ner på kolisar och dom fula fetterna.då får du ändå en muskel byggande effekt kanske inte lika stor eller ens hälften så stor men du kan ändå göra muskelökning och fettminskning =). men det handlar om att hålla järnkoll på vad du stoppar i dig.
du kan ju ligga på ett högt protein intag medans du drar ner på kolisar och dom fula fetterna.då får du ändå en muskel byggande effekt
På vilket sätt leder en minskning av kolhydratintaget till en muskeluppbyggnade effekt?
Grente--Om man kan fixa detta genom att ha järnkoll med vad man stoppar i sig, vad får man absolut inte stoppa i sig och vad måste man stoppa i sig???
Frågan var väl om det var möjligt att losa fett men samtidigt bygga muskler vad som är viktigt då är att käka protein så att det finns några byggstenar till musklerna då det förmodligen kommer att käkas upp en del protein också då man drar ner på kolisarn säger inte att man ska droppa dom helt men dra ner en del på dom. vad jag har läst mig till aif sen kanske jag har helt fel då får väl ni allvetande människor tillrättvisa mig om ni är snälla =).