Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Konditionsträning före eller efter styrketräningen?

Gäst

Hej,
Jag undrar när det är bäst att träna konditionsträning? Före eller efter styrketräning? Jag är främst ute efter att bränna fett och få lite synligare muskler.

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Det beror på vad du är ute efter. Om ditt mål endast är att vara någorlunda vältränad spelar det ingen roll i vilken ordning du tränar. Konditionsträning är bra som uppvärmning. Nackdelen är att du kanske blir så trött av den att du sedan inte orkar lyfta vikter med lika hög intensitet som vanligt.

Registrerad: 2003-07-27

Man bör inte köra cardio före styrketräninge  heller, ska helst köra kondition och styrketräning på skilda dagara så att du kan komm dit med laddade batterier. Man kan inte göra ett effektivt styrke pass och konditions pass direkt efter varandra utan att få en katabolisk effekt

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Woah.. här dras det upp gamla trådar. Jag var tvungen att redigera något som jag skrev när tråden var aktuell, höll inte med mig själv längre.. ;)

Registrerad: 2003-07-19

Hej,
Jag undrar när det är bäst att träna konditionsträning? Före eller efter styrketräning? Jag är främst ute efter att bränna fett och få lite synligare muskler.

Är du ute efter att bränna fett så efteråt. Kör 20 min på löpbandet/cykel...  eller nåt annat kul :)
Är du trött efter styrkepasset, ta gärna en frukt innan kondisträningen.

/Susanne

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-07-02

Håller med Susanne, så har jag hållit på ett tag nu, och tycker att
det funkar riktigt bra.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB