Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag funderade på att inhandla en mixer, och lat som jag är så undrar jag om det är nån som har ett recept på nån Shake som är nyttig för träningen (och bra för hälsan) som jag kan äta hela dan utom just middagen? Jag är lite halv kass på att trycka i mig saker speciellt när man ska hålla på att greja med pålägg å skit.
Tack på förhand
/Simon
Mja finns ju massvis med shaker's... Dom jag brukar göra mest är:
Havreshake (vatten och havregryn ihop mixat), kanske inte det godaste men det går ner!
Tropical mix (variera med vad som helst nästan...) Det jag brukar köra med är 3dl mjölk, ½ banan, 4st jordgubbar, lite kiwi, 1 ägg.
Som sagt, testa dig fram. Alltid lika roligt att låta andra smaka först :)
Några dl yoghurt + 1 banan + några skvättar lättdryckskoncentrat (t.ex lingon) är rätt OK. Om man vill skoja till det lite kan man slänga i en eller två habanerofrukter också.
Senast redigerat av hagar (2007-05-07 10:26)
5dl mjölk + 4dl havregryn + 2dl gainer, mixa ihop det. En variant som jag tackar Stevebc för grundreceptet till=)
Tusen tack för recepten. Kan man äta detta hela dan utom större hälso risker? om man nu äter en rejäl middag varje dag med lite nyttig skit intill såsom sallad, tomat och dylikt? tack på för hand
Du får räkna själv på om du verkligen får i dig allt du behöver eller inte; i värsta fall får du väl svälja ner två av dryckerna med vars ett vitaminpiller=/
Edit: Tycker dock det hade varit bättre på många sätt om du åt riktig mat, finns så mycket mer variation.
Senast redigerat av Lajne (2007-05-07 23:36)
Jag förstår, Tusen tack! mycket uppskattat. Kan undra hur fan magen reagerar på sån mat dock! :)
Rekommenderar Dr Nicks mellanmålsdrink: 1 dl havregryn, 1 dl osockrad välling, 1 dl kasein, 1 msk linfrö- eller rapsolja, 1/2 L mjölk. Det smakar som milkshake. Tror det innehåller 600-700 kalorier.
T-Rex skrev:
1 dl osockrad välling
Är inte välling för bäbisar? :)
Och växer inte bäbisar väldigt mycket? välling och bröstmjölk ftw!
Då är bara frågan var fan man får tag på bröstmjölk...
Håll dig till vällingen ;-)
Lajne skrev:
5dl mjölk + 4dl havregryn + 2dl gainer, mixa ihop det. En variant som jag tackar Stevebc för grundreceptet till=)
Inte jag som kom på grundreceptet jag bara utvecklade den till en gainer galore mega 2000
stevebc skrev:
Lajne skrev:
Inte jag som kom på grundreceptet jag bara utvecklade den till en gainer galore mega 2000
Sluta vara så blyg nu och sola dig i ärans glans istället=D
Lajne skrev:
Då är bara frågan var fan man får tag på bröstmjölk...
man kaske kan köpa lite från nån som e i 7de månaden eller fråga efter det i din matbutik. :P
det finns ju vuxen välling som du kanske kan testa.
annars so någon redan sagt, testa dig fram. frukter, mjölk, linfrön och havregryn är gott. eller yoghurt om du vill ha matigare.
Om man vill gå ner i vikt då, nått bra shakerrecept?
T-Rex skrev:
Håll dig till vällingen ;-)
Hett tips. :P