Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Sarahs goda taco sojabiffar

Registrerad: 2007-03-13

Måste bara dela med mig av mitt goda recept på taco sojabiffar..jätte nyttiga och med massor av protein:-)

400g soja bönor (blöt lagda)
1-2 ägg
1-2 msk majsmjöl
1/2 påse taco krydda

Mixa allt i en mixer och ta sedan och forma till små biffar. Ta lite olivolja och stek sedan på medelvärme de tar ett tag innan de stelnar så att man kan vända de.

Till detta serveras taco salsa sås och fullkorns ris med valfria grönsaker till:-) Låt smaka...mmmmmmm

Från: Uppsala
Registrerad: 2006-01-30

Det här verkar intressant; jag ska definitivt prova!

Ska bönorna vara kokta innan eller bara blötlagda?

jag köpte sojabönorna på burk...

Senast redigerat av runnergirl87 (2007-07-03 11:13)

Från: Uppsala
Registrerad: 2006-01-30

Aha, men då gjorde jag nog som du.

Jag tog 800g kokta bönor, fyra ägg, 3msk majsmjöl och två påsar tacokydda (blev lite smaklöst annars), dvs dubbel sats. Det blev jättegott!

Ljungkvist skrev:

Aha, men då gjorde jag nog som du.

Jag tog 800g kokta bönor, fyra ägg, 3msk majsmjöl och två påsar tacokydda (blev lite smaklöst annars), dvs dubbel sats. Det blev jättegott!

Visst blev gott! Men man måste verkligen ha någon krydda annars smakar de inte ett skit:-)

Från: Eskilstuna
Registrerad: 2004-04-13

Testade detta idag. fyfan vad gott =D Lite knepigt att mixa skiten bara. fastnade endast runt kanterna =P Rekommenderas starkt. Funderar på att anv detta och sen pitabröd så det typ blir som stjärnsmäll :) tack för receptet <3

Registrerad: 2007-04-26

runnergirl87 skrev:

Måste bara dela med mig av mitt goda recept på taco sojabiffar..jätte nyttiga och med massor av protein:-)

1-2 ägg
1-2 msk majsmjöl
1/2 påse taco krydda

Mixa allt i en mixer och ta sedan och forma till små biffar. Ta lite olivolja och stek sedan på medelvärme de tar ett tag innan de stelnar så att man kan vända de.

Till detta serveras taco salsa sås och fullkorns ris med valfria grönsaker till:-) Låt smaka...mmmmmmm

Ursäkte mig runnergirl, men jag måste bara göra ett totalt meningslöst inlägg. Jag stör mig något kopiöst på särskrivningar.
Sojabönor, blötlagda, tacokrydda.

Låter faktiskt lite skumt utan kött i biffar, men får kanske ta tag i det och pröva. Tack för tipset.

Registrerad: 2006-11-25

runnergirl87 skrev:

1-2 ägg
1-2 msk majsmjöl
1/2 påse taco krydda

får man fråga vad näringsvärdet ligger på?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB