Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 5 6 7 8 9 … 53 Tråd låst

KOP´s bulk

Registrerad: 2005-09-16

Pumpa på ! och ÄT ÄT =D  Hur mycket har du lyckats gå upp i din bulk?
Lägg in havregrynsgröt med sirap och banan i på morgon och kväll om du känner för det :D funkade bra på min bulk(som var den första och sista bulken för mig.. : )  )

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Piledahlaren skrev:

Pumpa på ! och ÄT ÄT =D  Hur mycket har du lyckats gå upp i din bulk?
Lägg in havregrynsgröt med sirap och banan i på morgon och kväll om du känner för det :D funkade bra på min bulk(som var den första och sista bulken för mig.. : )  )

hehe! Jag vet inte riktigt hur mkt jag ökat=P bara hållit på en vecka? två veckor? =P Men har gått från 73-74 till antagligen 76-77 nu. Men det är också vattenvikt från kreatin... så 1-2 kg iaf =P Känns helt okej =) mål som sagt är 80+ efter sommaren!! =D Sitter och svullar just nu =P

Webbsida

nej nu går det inte mera. det blev 4800 kcal till slut. men det är jag förbannat nöjd med! Speciellt om man tänker på att jag hade ätit 1800 klockan 19.00. =)

God Natt =)

Webbsida

god morgon =)

Webbsida

morgonvikt: 77-77,5 kg =D YEAAAH! Fan va nöjd man blir =) It's going upupup!!! :D

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Nej fan va jobbigt! Hoppas de blir bättre!!

floppix skrev:

Misstänker att du inte åtgärdade på något vis i akuta skedet, så det är ju försent nu...

vad ska man göra för något när det väl sker?

Att slita av muskelfibrer = sträckning = ruptur, och ska behandlas med PRICE: Pressure, Rest, Ice, Compression, Elevation.

Men i akutskede är det Pressure som gäller. Stenhårt, verkligen stenhårt, tryck över det skadade området. Tryck är det enda som kan bromsa och minska den blödning som uppstår när du sliter sönder nån mjukdel. Minimerar du blödningen så minskar du skadan och förkortar läkningstiden.

Rest - helt stilla i akutskedet, använd inte muskeln, det gör ju ont och den är skadad! Vila sedan skadan tills du är smärt- och symptomfri, hellre för länge än för kort tid. Ingen vits med att utsätta muskeln för belastning för snabbt, då är risken stor att skadan slås upp igen och du måste vila ännu längre..
Ice - lindrar främst smärta under den tid du har ont av skadan.
Compression - Svagare stödförband om det behövs.
Elevation - högläge, om det behövs. Kan vara skönt för att minska svullnad om skadan ex. sitter i fotled/ligament och vad/underbensmuskulatur.

Registrerad: 2006-05-13

Du glömde förklara Pressure, floppix

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Men i akutskede är det Pressure som gäller. Stenhårt, verkligen stenhårt, tryck över det skadade området.

Eller inte... =)

Registrerad: 2006-05-13

fan coskå

Webbsida

floppix skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Nej fan va jobbigt! Hoppas de blir bättre!!

floppix skrev:

Misstänker att du inte åtgärdade på något vis i akuta skedet, så det är ju försent nu...

vad ska man göra för något när det väl sker?

Att slita av muskelfibrer = sträckning = ruptur, och ska behandlas med PRICE: Pressure, Rest, Ice, Compression, Elevation.

Men i akutskede är det Pressure som gäller. Stenhårt, verkligen stenhårt, tryck över det skadade området. Tryck är det enda som kan bromsa och minska den blödning som uppstår när du sliter sönder nån mjukdel. Minimerar du blödningen så minskar du skadan och förkortar läkningstiden.

Rest - helt stilla i akutskedet, använd inte muskeln, det gör ju ont och den är skadad! Vila sedan skadan tills du är smärt- och symptomfri, hellre för länge än för kort tid. Ingen vits med att utsätta muskeln för belastning för snabbt, då är risken stor att skadan slås upp igen och du måste vila ännu längre..
Ice - lindrar främst smärta under den tid du har ont av skadan.
Compression - Svagare stödförband om det behövs.
Elevation - högläge, om det behövs. Kan vara skönt för att minska svullnad om skadan ex. sitter i fotled/ligament och vad/underbensmuskulatur.

grymt floppix!! Jättebra att veta ju! Nästan så att något sådant borde klistras?

Webbsida

Dagens pass var alltså bröst och underarmar:

Träningstid: 1h50min
Tillskott: Det vanliga

BRÖST:

Bänkpress I Smith:

9x70kg
3x80kg->höjning jämfört med förra passet
4x80kg->ytterligare höjning, kanske kommer tillbaka sakta men säkert^^
1x90kg->ville kolla om detta var möjligt och det var det, kan nog få upp några kilo till.
6x70kg->trött här

kommentar: Trots att jag varit mkt starkare är det ändå en höjning jämfört med förra passet, så det känns bra. Hoppas det fortsätter såhär nu. =)

Liggande Hantelpress:

körde dessa mkt djupt och strikt idag

3,5x29,1kg->uff, trött efter bänken
6,5x26,4kg->blä
7x26,4kg->blä
5x26,4kg->blä

kommentar: Detta var verkligen skit denna gång.

45 Graders Hantelpress:

Innan jag gjorde denna övning var jag mycket upprörd pga friskis och svettis urusla lokaler samt redskap. Bänken jag låg på under bänkpress vinglade och stog inte stadigt t ex. Sedan när jag skulle dra upp bänken från hantelpress till lutande hantelpress satt bänkfan fast!!! Jag fick damp och tog i som fan så hela bänken smällde till plus att min axel smällde till, så nu har jag lite ont i den.

4,5x23,8kg
6x23,8kg->jeah! trodde inte jag skulle klara så mkt nu. Men jag satsade på snabba explosiva reps.
5x23,8kg

kommentar: ökat i denna sedan förra gången.

Dips med brett grepp:

9->ont i axlar triceps
8->ont i axlar triceps och nyckelbenen
8->ont i axlar triceps och nyckelbenen

UNDERARMAR:

Reverse Curl:

10x30kg->Lätt men ont i vänster handled. (kan klassas som pb då jag knappt kört denna övning)
10x30kg
7x35kg->dåliga "negativa reps", släppte praktist taget bara stången eftersom det gjorde ont i vänster handled

Wrist Curl

10x30kg->PB
10x30kg
10x30kg
10x27,5kg
14x25kg
15x25kg

kommentar: enorm skillnad sen förra gången.=)

Reverse Wrist Curl

10x15kg->PB
10x15kg
10x17,5kg->PB igen =P

Barhold i Smith:

20sek på 100kg
10sek på 120kg
10sek på 120kg
10sek på 120kg

kommentar: Använde mig av lite fuskgrepp här kanske? Jag vet inte om det godkänns som barhold, men jag hade ena handflatan mot mig och den andra bort från mig. Det kändes skönt men är det effektivt att köra såhär?

kommentar allt som allt: Besviken på att jag sänkt mig så enormt på just bröst men det verkar ta sig lite iaf sån jag hoppas att jag kommer tillbaka fort. Annars var passet skönt =)

Webbsida

Måste fråga lite råd angående en beställning. Hade tänkt beställa Anabolic Pump från HKG nu. Mitt kreatin börjar ta slut samt mitt esapro börjar ta slut. Tänker köpa billigaste kreatin de har. Men just angående Esapro så vet jag inte om det har gett mig så vansinnigt mkt. Jag suger dessutom på detta med tiderna. Jag har inte tom magsäck innan jag kör med det plus att glömmer ta dosen efter träningen... =P Så det jag egentligen undrar över är om jag totalt ska dissa esapro och köpa nått vassle typ? Jag vet verkligen inte vad som är bäst för mig. Borde inte vassle t ex också tas på tom mage för bäst effekt?

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Jo,vassle stimulerar bara protein syntesen om det tas på tom mage,precis som Esapro.

Webbsida

så man "måste" ta vassle på tom mage för att det ska ha någon effekt före och efter träning?

Webbsida

har sovit uselt idag... bara 6 timmar i natt. För övrigt så håller jag mig inte alls till 10 timmars vila om dagen men jag håller mig ju inte riktigt heller till träningsschemat. aja jag tränar idag men kanske tar det lite lugnare än vanligt. har dessutom en konstig känsla i ryggen längs ryggraden. det hugger till lite när jag böjer mig ner på vänstra sidan om ryggraden. Ska köra ett ryggpass idag, eller rekommenderar ni vila?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Keep_On_Pumpin skrev:

så man "måste" ta vassle på tom mage för att det ska ha någon effekt före och efter träning?

Nej.

Webbsida

Cybercowboy skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Nej.

men proteinerna vid just de tillfället är väl främst till för att stimulera proteinsynthesen så mkt som möjligt? eller?

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Man måste inte ta vassle på tom mage för att få EFFEKT, det får man av alla protein med mycket EAA oavsett hur man äter. Däremot kanske det går in snabbare i blodet och ger bättre effekt ÄN om man skulle ta det på full mage.

Sen så är det väl i 9 fall av 10 som man tar vassle på tom mage, man brukar ju inte laga mat i gymmet :P

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

stevebc skrev:

Sen så är det väl i 9 fall av 10 som man tar vassle på tom mage, man brukar ju inte laga mat i gymmet :P

VA! Gör du inte? Jag brukar alltid ta med mig pasta och korv för det är lättlagat och får plats i mitt mobila kök :D

Webbsida

hehe=P Nej men jag brukar alltid käka innan passen =P o sen ta esapro liksom... om jag käkar innan, vad är bättre att ta då? vassle eller esa?

Moderator

Esapro ska helst ta på tom mage, annars är det inte bättre än andra proteiner. Tar du ditt "gymprotein" rätt snart efter en måltid så skulle jag ta det billigaste (vassle) eller inget alls förrän efter gymmet, och tar du inget förrän efter gymmet så kan du ju ta esapro för då borde din mage vara tom.

Senast redigerat av stevebc (2007-06-28 12:30)

Webbsida

men om jag kör såhär då: före vassle bara för att typ. och efter esa när jag kommit hem?

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

stevebc skrev:

Esapro ska helst ta på tom mage, annars är det inte bättre än andra proteiner. Tar du ditt "gymprotein" rätt snart efter en måltid så skulle jag ta det billigaste (vassle) eller inget alls förrän efter gymmet, och tar du inget förrän efter gymmet så kan du ju ta esapro för då borde din mage vara tom.

Vad jag har förstått så blir resultatet fortf bättre men inte lika optimalt mot vassle även om det tas med mat i magen, upptaget blir långsammare men resultatet fortf bättre, kring träning! Äm aj vrång? =)

Moderator

Det är ju ändå EAA vilket alltid är bra, men det ger inte samma boost som om det hade tagits på tom mage. Det är allt jag vet.

Webbsida

vad skulle ni göra i mitt ställe? Jag måste beställa idag. Ap och kreatin monohydrat är spikade. Men jag behöver någon slags proteinkälla vid träningstillfälle. Då är frågan, ska jag beställa esapro eller vassle eller vassle blandat med kasein. Eller ska jag t.o.m. köra på min protec jag har hemma?

Sidor: 1 … 5 6 7 8 9 … 53 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB