Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Lite sent kanske men såg bilderna och måste säga att din rygg är brutal, otrolig massa, väldigt herculeanskt.
Men din sidechestposing är lite konstig. Krök dig inte framåt, du ska sträcka ut bröstet ungefär som du gör i din tricepspose.
Hur som helst, jävligt bra, du kommer vara ett djur snart.
Adrenaline skrev:
Lite sent kanske men såg bilderna och måste säga att din rygg är brutal, otrolig massa, väldigt herculeanskt.
Men din sidechestposing är lite konstig. Krök dig inte framåt, du ska sträcka ut bröstet ungefär som du gör i din tricepspose.
Hur som helst, jävligt bra, du kommer vara ett djur snart.
Jag kom på det med sidechesten sedan, hehe så de blir bättre till nästa gång!
Angående resten du skre så blir jag nästan tårögd =P Det måste vara den bästa kommentaren jag fått någonsin (om du inte är ironisk?) Tack så jättemkt! Nu ökade motivationen ytterliggare ett snäpp =D
Med enorm sorg såg jag nyss att mitt senaste pass var den 19/6. Helt jävla otroligt. Ska träna imorgon iaf.
God natt =( *sorgsen*
god morgon =)
Ska som sagt köra axlar triceps mage idag. Lite fundersam kring axelövnignarna. Militärpress, uppåtrodd, hantellyft åt sidorna och shrugs hade jag tänkt mig, för att ta på både deltoider och traps ordentligt. Vad tycker ni om de? några tips?
jag har börja köra trapz samma dag som rygg numera. Känns fint.
Seppo.H skrev:
jag har börja köra trapz samma dag som rygg numera. Känns fint.
gjort det förut =P eller jag körde faktist rygg traps axlar samma dag =P Nu ville jag ha lite omväxling. Det funkade helt okej idag =) Skriver snart dagens pass =)
Idag den 25/6 var det äntligen dags för träning. Axlar triceps och mage stog på tur. Såhär gick det:
AXLAR
Stående Militärpress framför huvudet
12 på 30kg -> värmset
6 på 40kg -> fick känningar i svanken, får det alltid när jag kör militärpress. Jag försöker verkligen hålla ryggen så rak som möjligt, men de går inte när jag pressar... Tips?
9 på 35kg -> ont i svanken
8 på 35kg -> ont i svanken
kommentar: Tog mera på denna förut. Svanken begränsade verkligen vikten...
Upprätt rodd
10 på 30kg -> Jag började med en rak skivstång men fick ont i handlederna, de knakade till varje gång jag drog stången uppåt.
15 på 25kg -> EZ-stång. Ville testa och det kändes mkt bra, höll greppet smalt.
12 på 30kg -> EZ
12 på 35kg -> EZ
10 på 40kg -> EZ
kommentar: Har typ aldrig kört denna just pga av handlederna, men det kändes bra med EZ, ska fortsätta med denna från och med nu.
Framåtlutat Hantellyft
12 på 6 kg
12 på 7kg
12 på 8kg
12 på 8kg
Shrugs med hantlar
12 på 31,4kg (per hantel naturligtvis =P)
12 på 34,1kg
12 på 36,6kg
12 på 39,2kg
kommentar: Jag vet ej om jag gör denna rätt. Jag ser folk som cirklar hantlarna, jag trycker bara upp hantlarna. Sedan går jag inte långsamt upp, utan snarare explosivt rycker jag upp axlarna. Gör jag fel?
TRICEPS
Smal bänk i Smith (tyvärr)
12 på 60kg
6 på 75kg
7 på 70kg
7 på 70kg
kommentar: Kände mig konstigt nog mkt trött i triceps plus att jag fick ont i min vänstra handled som jag ibland får när jag pressar (har en ganglion) så detta gick inte alls bra...
Liggande Triceps Extentions som jag gick djupt ner bakom huvudet
15 på 20kg
12 på 30 kg
5 på 35kg
kommentar: Ingen aning vad som hände på de sista settet, men mina triceps är inte som de brukade vara.´
Sittande dips i maskin
10 på 100kg
4 på 120kg
drop set, började med 100 och gick ner till 80, 60, 40, 20 varpå jag ökade upp till 40, 60 kg igen för att 20 inte kändes.
kommentar: Körde denna av två anledningar. För det första får jag så sjukt skönt pump av denna och för de andra kom jag inte på någon vettig triceps övning... Tips? =D
MAGE
Kan bara en magövning som verkligen tar på mig och det är Crunches i kabelmaskin
15 på 35kg
12 på 40kg
10 på 40kg -> pausade 5 sekunder mellan set två och set tre
8 på 45 kg -> flyger uppåt... (jag väger för lite...!! :@)
12 på 42 kg
12 på 42 kg
10 på 40 kg
12 på 40 kg
kommentar: snabba set, fett skönt. Men tipsa gärna om någon riktigt bra övning (INTe dragonflyes, för avancerat!! hehe)
Kommentar till hela passet: Det känns som om jag måste testa mig fram för att jag inte alls vet hur min kropp ligger styrkemässigt just nu. Det är därför jag pendlar upp och ner bland vikterna. Hoppas jag kommer tillbaka fort och börjar öka ordentligt snart!!! Tipsa mig gärna angående frågorna jag ställde ovan! =)
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-25 21:34)
skulle vara tacksam om någon kunde besvara mina funderingar ovan!! (A)
Sedan undrar jag också, med tanke på morgondagens pass och min alltid sjuka tränignsvärk i benen, om jag ska köra lite lättare imorn? Jag ska nämligen enligt schemat köra marklyft osv på torsdag (hoppa över denna övning redan förra gången pga träningsvärk i benen)!! Jag är säker på at jag kommer få träningsvärk fast jag kör riktigt lätt. Men det är ju verkligen inte det man är ute efter. Men vad tycker ni jag ska göra? Ska jag köra på hårt? Eller ska jag ta det lite lugnt så att jag hopperligen kan köra marklyft på torsdag?
God natt =)
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-25 23:51)
extremt dålig bulk idag förresten... jag har verkligen problem med att äta när jag är på språng. Jobbade idag och hade endast ätit en bigmac junior en dubbelmacka 0,7 liter cola och 100 gram kolhydrater till 19.00!!! Först sedan åt jag middag osv. Ligger på typ 3000 kcal idag, så kan inte räkna med ett överskott idag =( Shit va jag hatar mat =P
6 på 40kg -> fick känningar i svanken, får det alltid när jag kör militärpress. Jag försöker verkligen hålla ryggen så rak som möjligt, men de går inte när jag pressar... Tips?
Stå i utfallposition typ, med det ena benet långt bak, det förflyttar tyngdpunkten lite längre bak så du slipper svanka, dessutom tycker jag det blir lite mer stabilt. Spänn magen också så du motverkar svanken. Med känningar, menar du smärta då? Och kom ihåg att det nästan är omöjligt att inte svanka någorlunda.
kommentar: Jag vet ej om jag gör denna rätt. Jag ser folk som cirklar hantlarna, jag trycker bara upp hantlarna. Sedan går jag inte långsamt upp, utan snarare explosivt rycker jag upp axlarna. Gör jag fel?
Finns många tekniker. Man ska lyfta rakt upp, inte åt sidan som många gör. Jag gillar att lyfta med full rörelselängd också och inte "rycka upp" vikten, istället sänker jag vikten och kör på, visserligen snabba reps, men jag ska kunna hålla vikten still i toppläget. De flesta bara gungar med vikten och det gillar jag inte alls, samma fenomen i kabelrodd/stångrodd.
kommentar: Körde denna av två anledningar. För det första får jag så sjukt skönt pump av denna och för de andra kom jag inte på någon vettig triceps övning... Tips? =D
Den är skön ja :) Jag tycker inte det finns något skäl att gå utanför "basövningarna" för triceps som bänkpress, militärpress, dips och tricepsextensioner. Tunga lock-outs i power-rack är svinbra för tricepsstyrkan, så det kan du köra då och då.
Men tipsa gärna om någon riktigt bra övning (INTe dragonflyes, för avancerat!! hehe)
För de raka magmusklerna tycker jag crunches räcker, gärna på ett lutande plan om det går och en hantel på bröstet.
Senast redigerat av stevebc (2007-06-25 23:59)
Schysst inlägg steve! Tackar och bockar! =)
Det är inte riktigt smärta, men jag känner att det kan bli och att jag kanske skadar mig.
Vad är tunga lock-outs för något? :$ Har du länk på det?
Hur tyckre böjexperten jag ska göra med min böj? ;) Köra på eller ta det lite lugnt så att jag itne får sån extrem träningsvärk?
http://www.youtube.com/watch?v=k1ORxLdxfek
Själv lyfter jag kanske 5-10 cm kortare men jag antar att man kan variera längden lite som man vill.
Ang. böjen. Ja, kör lätt och ofta. Då får du in tekniken och CNS "lär sig" övningen. Träna knäböj alla dina pass, vartannat pass kör du tunga fast inte till fail så du får träningsvärk, och vartannat pass lättare, kanske 50% av vikten, och så många reps du vill. Viktiga är att du böjer ofta! Det enda jag får träningsvärk i nuförtiden är triceps :)
Senast redigerat av stevebc (2007-06-26 00:20)
Keep_On_Pumpin skrev:
extremt dålig bulk idag förresten... jag har verkligen problem med att äta när jag är på språng. Jobbade idag och hade endast ätit en bigmac junior en dubbelmacka 0,7 liter cola och 100 gram kolhydrater till 19.00!!! Först sedan åt jag middag osv. Ligger på typ 3000 kcal idag, så kan inte räkna med ett överskott idag =( Shit va jag hatar mat =P
Svaret på dina probelm med mat är att du tänker så MYCKET på det där jävla kcal överskottet imo. Ät dig mätt 5 gånger om dagen pojk o sluta räkna kalorier! Ok jag räknar själv, men man ska inte bli fanatisk .. kan säkert gå en över huvet efter ett tag.
MVH
Seppo.H skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Svaret på dina probelm med mat är att du tänker så MYCKET på det där jävla kcal överskottet imo. Ät dig mätt 5 gånger om dagen pojk o sluta räkna kalorier! Ok jag räknar själv, men man ska inte bli fanatisk .. kan säkert gå en över huvet efter ett tag.
MVH
Jag vet!! Det är det det gör! been there done that =P Men ligger verkligen inne i stenhård bulk nu, så jag MÅSTE. Jag kan liksom gå en hel dag utan att egentligen behöva äta. Visst jag är hungrig sedan på kvällen men många hade inte klarat en hel dag utan mat. När jag har vaknat runt 13.00 tiden och i o m det inte ätit på 12 timmar, så var jag absolut inte hungrig. Jag började städa lite och sätta mig vid datan för att skjuta upp "den hemska frukosten" i mitt huvud. Sedan var klockan 15.00 och jag hade inte käkat frukost än, kan inte påstå att jag var speciellt hungrig heller.
Det värsta med allt är att min bulk inte är hälsosam på något sätt och vis. Det känns inte bra att jag gör så mot min kropp och svullar onyttiga saker bara för att öka i vikt... Bäst vore en hälsosam clean bulk^^ Men det kan jag bara drömma om i dagsläget.
EDIT: Detta med att äta sig mätt fem ggr om dagen, så har jag egentligen bara 3 gånger som jag äter. morgon middag kväll. Sedan går jag och småäter så ofta jag pallar...
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-26 09:44)
stevebc skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=k1ORxLdxfek
Själv lyfter jag kanske 5-10 cm kortare men jag antar att man kan variera längden lite som man vill.
Ang. böjen. Ja, kör lätt och ofta. Då får du in tekniken och CNS "lär sig" övningen. Träna knäböj alla dina pass, vartannat pass kör du tunga fast inte till fail så du får träningsvärk, och vartannat pass lättare, kanske 50% av vikten, och så många reps du vill. Viktiga är att du böjer ofta! Det enda jag får träningsvärk i nuförtiden är triceps :)
Okej! Undrar om jag kan köra varannan gång tungt. Ska iaf försöka nöta in övningen så gott det går. Kör lite lättare idag kanske då. Tack =)
Akjta dig för att bli för ambitiös och fixerad! :O
Att äta framför datorn eller tv:n gör att jag kan äta mycket mer..
The_Original_XIII skrev:
Akjta dig för att bli för ambitiös och fixerad! :O
Att äta framför datorn eller tv:n gör att jag kan äta mycket mer..
Den här sommaren ska jag vara överambitiös faktist. Sedan kan det eventuellt vara dags för en deff och då ska jag ta det lite lugnare. Men nu ska de byggas =D För övrigt är det ett måste hemma hos mig att äta framför tv:n!!! =D
Dagens pass var Ben och Biceps.
Träningstid: 1,5h
Tillskott: Esa(6gr) o. Matlo före(30gr); Malto under(30gr); Malto efter(30gr)
BEN
Tog det galet lugnt med ben idag för att jag verkligen inte pallar samma träningsvärk som förra gången. Tänker sakta men säkert komma in i benövningarna för att undvika träningsvärken. Därför dessa patetiska vikter:
Knäböj i Smith (tyvärr):
15 reps på 35kg ^^ LOL
12 reps på 55kg
10 reps på 55kg->fick ont i huvvet :S
12 reps på 55kg
kommentar: Körde mycket explosivt och snabbt. Inte långa pauser mellan setten.
Stela Marklyft:
15 reps på 50kg->ont i svanken
15 reps på 50kg
15 reps på 50kg
Benpress 45 grader:
10 reps på 100kg
12 reps på 100kg
15 reps på 100kg
BICEPS
Biceps Curl med EZ-stång:
4 reps på 50kg->ville testa om jag klara en tia som jag gjorde förut, men tydligen ej.
6 reps på 45kg
7 reps på 45kg
6 reps på 45kg
kommentar: fick ett skönt pump på de sista setten, gick riktigt långsamt ner kändes bra;D
Biceps Curl:
9 på 16,3kg
9 på 16,3kg
8 på 16,3kg
9 på 16,3kg
kommentar: Kändes mkt bra, snudd på pb kanske, konstigt nog.
Hammer Curl:
6 på 16,3kg
11 på 13,8kg
10 på 13,8kg
9 på 13,8kg
Angående käket idag så ser det inte mkt bättre ut än igår. :´(
Jag åt müsli och oboy till frukost. -->400kcal
Sedan en macka på jobbet plus en halvliter cola-->400kcal
Sedan en halv banan innan träningen (slängde resten eftersom jag kom på att esa ska tas på tom mage)-->50kcal
90 gram malto och 6 gram esa -->400kcal (lite för mkt)
en cheesburgare på donken -->300kcal
müsli-->200kcal
glömt ta esapro, men de tas nu snart-->30 kcal typ
allt som allt ungefär 1800kcal kan man väl säga... INGET med andra ord... Nu ska jag käka en monster calzone med cola så jag räknar med 1500 kcal. Sedan blir det att ta en stevebc drink 1000 kcal till. Sedan ska jag dricka protec och äta annat tills jag nästan spyr (om jag har tur 1000 kcal, men antagligen 500kcal).
I sämsta fall blir det 4800kcal i bästa 5300kcal. Hoppas jag pallar det. Skriver senare^^
Mycket att ta igen på kvällen i matväg :D
pizzan är avklarad. Det blev väl ca 1500 åt en calzone och 1/3 av mammas plus drack fanta. =)
Tjockis
tack kompis ^^ nu ska ja köra steve's lilla drink... yummi ;D
Ät mer på dagen istället. Annars ser det bra ut, fortsätt pumpa!
Oskiz skrev:
Ät mer på dagen istället. Annars ser det bra ut, fortsätt pumpa!
får inte i mig någon mat när jag är igång och jobbar osv. helt stört, jag kan inte äta en tugga ibland. Men det spelar väl ingen roll för muskelbygget eller? ;D