Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ja det kliar som satan, svider nästan, en timme efteråt. I alla fall när jag kör min fattigmans-shake. Men det är det värt!
Kör på för fullt... ersatte jordnötssmör med solroskärnor. Tyvärr glömde jag proteinpulver men nöjer mig med att jag ändå får mycket protein (och energi!) Lets get fat!! 2 dl kvar av drinken... klara, färdiga, svep!.... (1 min efter)... stöööön, nu är jag mätt!
haha bra kämpat Gildarius.
Jag tycker det blir godare med tiden, mixxade havret lite extra länge idag, det smakade gott, njöt ritkgt av min shaker i solskenet ;)
Dricker denna dryck varje dag. Ibland skiter jag i jordnötssmöret, tycker de smakar sämre med det. Hur många kcal är 2 matskedar olja? brukar köra ner det också ^^
En matsked räknas som 15ml.
15+15ml = 30ml (stämmer)
100ml = 100g(?) = 900kcal
Så 270kcal?
100ml olja väger nog lite mer än 100g. Men avvikelsen är förmodligen försumbar.
galet ^^ är de för mkt att sätta i ytterligare?
Keep_On_Pumpin skrev:
galet ^^ är de för mkt att sätta i ytterligare?
Bulk är alltid bulk ;)
Grisbulk är aldrig fel!
hell yeah^^ Ska halsa en liter olja ikväll 9000 kcal ^^
Keep_On_Pumpin skrev:
hell yeah^^ Ska halsa en liter olja ikväll 9000 kcal ^^
När jag gjorde det spydde jag så det rekommenderar jag inte
aa lätt.. hade bilrigar morgonen därpå
tror inte det är speciellt nyttigt
äsch, citerar henke:
Bulk är alltid bulk ;)
Grisbulk är aldrig fel!
=D
huff nu har jag halsat det... känns inte så bra just nu... det bubblar på ett roligt sätt... aja överskott på ca 7000 kcal idag iaf ^^
Btw, jag vet inte varför, men jag har alltid räknat på 1 g fett som 8 kcal (när det är 9) så det är möjligt att jag underskattat energivärdet en del, men det är nästan försumbart.
Keep_On_Pumpin skrev:
huff nu har jag halsat det... känns inte så bra just nu... det bubblar på ett roligt sätt... aja överskott på ca 7000 kcal idag iaf ^^
DU driver?! :S:O
Jag drev i alla fall med att jag halsat det!
The_Original_XIII skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
DU driver?! :S:O
Jag drev i alla fall med att jag halsat det!
^^ hihihi
Monstershake!! Stevebc is the shit!!
Vill bara påpeka att D-vitamin inte kommer från solen som små färdiga D-vitaminer. Det krävs kolesterol i huden för att vi ska kunna tillverka D(nedsänkt 3:a)-vitamin (kolekalciferol).
Coolt! Har alla detta kolesterol eller är det nåt som kan försvinna om man missköter kosten etc?
Ja, alla som har hud tycks ha kolesterolet (7-dehydrokolesterol), främst beläget i hudens undre lager. I den här aspekten verkar det som om solljus är avgörande. Ingen källa jag hittar talar om D-vitaminbrist som en följd av för lite 7-dehydrokolesterol utan uteslutande på grund av för lite solljus alternativt föda. Man kan ju få i sig D-vitamin (både D2 och D3) via födan vilket för övrigt är viktigt på vinterhalvåret för oss svenskar. Det har nämligen visats att på den 60:e breddgraden (Stockholm) så får man så pass lite UVB-strålning under vinterhalvåret så att D-vitamin inte kan produceras av kroppen. Detta har kunnat kopplas till risk för höftfrakturer på nordligare breddgrader. [1]
Jag kan dock inte svära på att kosten och förekomst av 7-dehydrokolesterol är helt oberoende. Jag hittar bara inget som talar om brist på 7-dehydrokolesterol.
Det kan kanske också vara bra att veta att mörka har svårare att tillgodogöra sig solljuset eftersom deras hud bättre står emot UV-ljus och därmed stänger ute UV-ljuset från de undre lagren av huden där D-vitaminet produceras. Att sola i solarie ger inte heller någon effekt eftersom ljuset i dessa ligger på fel våglängd. (Men mörka som lever i södra delarna av världen har ju också större exponering av solljus så där är det, baserat på egen slutledning, inga problem. Det är värre för dem här skulle jag tro.)
[1] Johnell O, Gullberg B, Kanis JA, Allender E. Risk factors for hip fracture in European women: the MEDOS study. J Bone Miner Res. 1995;10(11):1802-15.
trots både oboyen och mitt jävligt söta proteinpulver så blev min drink kornig och hade en väldigt bitter smak blev era osså så!!?
Går det lika bra att ha den som mellan mål som till frukosten?:) låter riktigt gott ska mixa en idag
Det går o klunka upp den här när som helst...! :)