Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 53 Tråd låst

KOP´s bulk

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Magnesium och en VÄLFJÄTTRAD STÅNG. Efter en barhold ska dina valkar och fingrar fått sig en rejäl omgång.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

haha =p ska testa ditt tips degpekka =P vene om jag pallar magnesium och grejer steve =p

När du säger "pincha", menar du att typ "låta vikten hänga i handen och sen klämma ihop handen"? Tycker ni om denna övning allmänt för greppet?

Ska nog ta "före" bilder nu, så att jag hopperligen kan glädja mig åt något när min träning är över. =)

Registrerad: 2006-05-13

Keep_On_Pumpin skrev:

Ska nog ta "före" bilder nu

*dreglar* :)

Registrerad: 2004-02-01

Gjorde jag igår det är ju pinsamt, så äre drygt när folk skrattar för man ska försöka sig på ngn posering ..

Webbsida

The_Original_XIII skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Ska nog ta "före" bilder nu

*dreglar* :)

yeah! ;) vänta bara tills du får se EFTERbilderna ;)

Webbsida

Seppo.H skrev:

Gjorde jag igår det är ju pinsamt, så äre drygt när folk skrattar för man ska försöka sig på ngn posering ..

det är därför man kör med självutlösare eller tar flickvännen till hjälp! =P

Webbsida

Jag upprepar ett gammalt inlägg som inte fick något svar:

"finns det något effektivt sätt att undvika träningsvärk på? Mina ben är verkligen störda asså. Vad jag än gör så får jag en sån absurd träningsvärk i dem. Och det kommer verkligen bli till problem om jag ska köra marklyft två dagar efter ben pass. Något tips?"

=) =)

Registrerad: 2004-02-01

De var tjejjen som tog mina.
träningsvärken avtar väl med tiden, den kolosala värken man får nu efter o inte tränat på en stund får man ju inte efter en tids träning. Släng om schemat annars då!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

"finns det något effektivt sätt att undvika träningsvärk på? Mina ben är verkligen störda asså. Vad jag än gör så får jag en sån absurd träningsvärk i dem. Och det kommer verkligen bli till problem om jag ska köra marklyft två dagar efter ben pass. Något tips?"

OK, eftersom jag har tråkigt kommer Lajnes inofficiella guide till totalt ovetenskapliga observationer om träningsvärk i benen:

1. Det finns en fin balans vid vilken nivå av ansträgning jag får träningsvärk. Den illustreras bäst genom att jag knappt kan gå på 1 vecka om jag kör 2 benövningar (vi snackar på samma benmuskel) med 3 set i varje, medan min träningsvärk försvinner efter någon dag eller helt uteblir om jag kör 3 övningar med 3 set i varje. Går jag upp mot 4 övningar kommer dock träningsvärken igen. Allt detta är observerat vid perioder när jag är dåligt tränad, annars har jag sällan nämnvärd träningsvärk.

2. Under min smolov observerade jag att om du kör väldigt många och tunga pass inser kroppen att du inte har tid med träningsvärk och den försvinner. Huruvida det är hållbart i längden kan dock starkt ifrågasättas.

3. Detta kan vara rent placebo, men ca 15-25 sek stretching av berörd muskel efter varje set man kör, även om det minskar vikterna, upplevde iaf jag som att det befriade mig från träningsvärk. Ett plus är att du redan efter någon månad är vigare än du trodde var möjligt;)

4. Ät mer Burger King!!!

Senast redigerat av Lajne (2007-06-18 22:39)

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Isbad vafan! Placebo eller inte, benen sugs ihop till små knottriga isbitar, minst 10min i isvatten, sen en varm dusch på det. Sen är benen som nya även dagen efter. Funkar det på löpare så vafan ska det väl funka på viktlyftare också! -_-

Webbsida

Haha man tackar för svaren. =) Schemat ska nog inte ändras alldeles för mycket i första hand. Jag kanske får ta det lite lugnare för att komma in i träningen på riktigt. Stretching och isbad ska prövas!

Men vad menar du med isbad? Måste det verkligen vara IS? Eller räcker det med kallt vatten i badkaret?

Webbsida

Kallt vatten blir inte riktigt tillräckligt kallt. Ner mot 4 grader i vattnet är bäst om du kan få till det... Själv har jag märkt att hemma hos mig är vattnet fan nästan 4 grader i kranen, men hos föräldrarna är det typ 14...

Jag brukar slänga i oöppnade påsar med djupfrysta grönsaker (jaja, jag ÄR galen) i det kallvatten som jag får i kranen här. Hos föräldrarna kan jag låna några frysblock (du vet såna som man kyler mat med när man är på picknick....) eller frysa vatten i några plastmuggar och lägga i kallvattnet. Det är mina trix...

Som kille kan du ju ta det lite försiktigt med de känsliga delarna. Har hört att det kan va lite...smärtsamt om de ligger i för länge. Försök att täcka så mkt som möjligt av benen med ISvatten iallafall... Klart värt ett test. Show some strenght, man!

Webbsida

Jag vet, satt nyss och funderade över det dära om hur fan jag ska ligga i karet =P Det låter förbannat oskönt...=P Säker på att de inte pajjar nått i benen då? =P

Webbsida

Helt säker!

Vet att även hårdingar ibland fuskar med våtkallingar (typ galna triathleter som tränat sönder benen) men det är ju inte varje svensson som äger våtkallingar, liksom... Men ta det på känn bara, sitt inte med isbitar upp till hakan, så ska du se att 10min is kring benen dödar det mesta av träningsvärk (värken pajjar förresten, det gör den! :)
Vafan du får testa och se hur det känns dagen efter. Finns inget annat råd. Men det är en metod som mångas ben verkar gilla, vad jag hört! Återhämtning aka. snabbrehab för slitna benmuskler.

Webbsida

skitbra floppix! =)

Bara av ren nyfikenhet, har du koll på vad som händer egentligen? =P Varför hjälper det?

Webbsida

Det är svårt för mig att få i mig tillräckligt med käk när jag jobbar och sen drar till träningen direkt efteråt... =( Tror jag hamnade på ungefär 3500 kcal igår. Kan inte räkna med ett överskott den dagen. Idag har jag dessutom bara käkat en dubbelmacka och en dagens lunch. Jag behöver sån jävla tid för att käka, kan verkligen inte stressa i mig mat tyvärr... Ska försöka hamna på lite över 4000 idag. har väl fått i mig ca 1000 nu.

Webbsida

Träningsvärk, eller "tung i benen" eller tryckande smärtor i muskeln efter tung träning uppstår ju av alla möjliga orsaker, det är små mikrobristningar i muskelfibrer, ansamlingar av slaggprodukter mm mm ...

Isbad hjälper till att avlägsna av slagg å skit och kan lindra stelhet och smärta efter tuffa träningspass, ffa om du följer ett träningsschema där du verkligen vill återhämta dig snabbt...

Det kalla vattnet gör att blodkärl drar ihop sig (s.k. vasokonstriktion) och blod trycks ut ur muskeln. Onödiga blodansamlingar kring små mikroskador på muskelfibrer hålls till ett minimum och svullna leder lindras. Den akuta inflammationsfasen direkt efter passet kortas ner och de återuppbyggande processerna kan komma igång mycket snabbare. Efter isbadet kan man med fördel duscha eller bada varmt igen för att öppna upp blodkärlen igen och låta nytt blod pumpas in i musklerna.

Har man inte tillgång till ett badkar kan man använda en vanlig dusch och skölja benen med så kallt vatten det går i 30 sek och sen så varmt vatten man klarar i 2 min. Denna procedur kan man upprepa 3-4ggr för att få blodkärlen att kontrahera och utvidgas om vart annat för att få en pumpande effekt som trycker bort slaggprodukter.
- F. Larsen (min coach)

Webbsida

HAH! Fan va ballt! =)

Jag är nyinflyttad så jag har inge frusna grönsakspåsar eller liknande ännu =P Så jag kör på så kallt vatten det går. =D Kan lägga i 12 isbitar också ^^

Webbsida

Hm. Hoppas det bli KALLT så det biter på benen iaf! =)

Webbsida

Igår hade jag ingen tid med att testa frysmetoden och idag är träningsvärken i benen helt ok =P Så det får bli efter nästa pass!! Idag hade jag tyvärr ingen tid att träna eftersom jag måste ta hand om min hund enda till fredag kväll =/ Föräldrarna är bortresta och hunden helt knäpp pga att mina föräldrar också flyttat o hunden känner inte igen "läget" om man säger så. Så jag är bunden till min lägenhet nu till fredag kväll eftersom den inte kan lämnas ensam...

Men jag tränade i alla fall igår. Det var rygg och vad - passet som gällde då. =)

Detta pass är egentligen det första passet som kändes helt okej. Det kändes inte som om jag tappat allt för mycket vilket gjorde mig glad.^^

RYGG

Latsdrag framför huvudet ner till bröstet

Jag vet inte om det hjälper med att skriva upp vikten här. Det handlar iaf om kg och inte om pounds.

11 på 60kg -> mycket strikt
8 på 70kg
7,5 på 80kg -> hade lite problem med att få ner vikten, eftersom jag är lättare än 80kg plus att jag hade feta träningsverken i låren så jag kunde inte dra ner mig med hjälp av dem =P Men när jag väl satt ner gick det bra enligt min åsikt. =)
8 på 75kg

Skivstångsrodd

Har ej kört denna övning mycket. Men jag tycker den tar bättre för varje gång jag testar

15 på 50kg ->kändes inte
7 på 60kg -> greppet pallade inte :S
10 på 55kg
10 på 55kg

chins brett

6
6,5
7
5

kommentar: Skitdålig kontakt... =( Finns det någon annan latsövning? För jag känner inte bra av denna längre...

Ländryggsmaskin ^^

Jag körde denna för att marklyft kändes som en omöjlighet eftersom mina ben gjorde för ont för att belastas på det sättet. Den sög...

15 på 50kg
15 på 70kg
10 på 80kg (max och kändes knappt :S)
10 på 80kg

VADER

Standing Calf Raise i Smith

12 på 90kg
14 på 100kg
14 på 110kg
16 på 120kg -> Skönt pump

Calf Press i Benpress

16 på 160kg
13 på 200kg
10 på 240kg
7 på 240kg -> Dåligt utförda repetitioner

Sittande Vadpress

Detta är någon maskin som man sätter på vikter och sedan en "dyna" mot övre låret och sedan pressar upp med vaderna. Vet ni? Är den ens en vettig övning?

10 på 50kg --> Dynan gjorde så förbannat ont på låren =/
14 på 50kg
11 på 55kg --> För ont i låren
15 på 40kg --> superstrikta och pump efteråt

Allt som allt är jag som sagt nöjd med detta pass =) Det kändes helt ok i ryggen och vaderna gick bra, typ som vanligt utom sista övningen som jag tog lite mindre, men det var lårens fel och inte vadernas. Nästa träning blir nog tyvärr först på lördag... :| Men ska försöka imorgon, beror som sagt på hunden... =/

Ha det bra! =D

Från: Ghettot
Registrerad: 2007-05-12

Mina monster hälsar och säger: bra tränat! (Benmärg är gott)
Edit; Qutie = floppix den här gången. Jävla automat-inloggning..

http://img406.imageshack.us/img406/6615/vovvarlt5.jpg

Senast redigerat av Qutie (2007-06-20 16:38)

Webbsida

Haha =p tackar ^^

Webbsida

Jag blir så jävla lack på friskis, de ska ha stängt hela midsommarhelgen... fattar inte hur ett så äckligt sunkgym ens kan ha kunder... ångrar varenda krona. Ska verkligen försöka gymma imorgon... =) Sitter här och har precis fått internet hemma =) Dricker en god drink gjord på havregryn mjölk oboy olja och jordnötssmör. ;D Lite mera än en halvliter i volym... har inte tillgång till köksvåg men hoppas på runt 1000 kcal iaf. ätit två måltider á la 1000 kcal per måltid. druckit lite cola mjölk och käkat bananer... så 4000+ blir det idag iaf =D ska ta en protec på innan sovdags också ^^ Fick min mega leverans igår. 25 kg maltodextrin =P Lite kul med en säck fylld av kolhydrater. Sedan fick jag 2,25 kg protec. och eftersom det kostade över 1000 så fick jag hydra pro också!!! =D Det ska jag använda under min jätte intensiva period när jag har Anabolic Pump också=) Ska börja med kreatin nu regelbundet tror jag, sålänge det är ok att lösa det i kokande vatten ^^ Om det blir gym imorgon så blir det axlar triceps och mage (fast har redan träningsvärk i främre axlar samt triceps, så ska ta de lite lugnt) Ha det gött!!! ^^

Webbsida

En fråga, jag kan gå och gymma men har träningsvärk i både främre axlar och triceps... borde jag gå och träna? Sedan om jag gör en militärpress i luften utan vikt känns det i lats och bröst... vad tycker ni? =P

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Träningsvärk är hjärnan som försöker lura dig. Träna ändå.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 53 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB