Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 53  

KOP´s bulk

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Ska du inte träna nån gång :P

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

stevebc skrev:

har du inte följt min dagbok eller??? =P haha... jag är ju förkyld =(... Jag vene när jag kan börja... Jag ville köra idag men jag hostar ännu och är lite snuvig. Men jag har inte ont i halsen eller nånting, jag vet inte om man kan klassa mig som förkyld ens? När tycker du man kan börja efter förkylning?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Om du bara är snuvig och hostar lite så borde ju risken vara minimal, personligen tycker jag ett träningspass brukar klara upp näsan åt mig i sådana fall. Men ja, riskerna finns ju alltid där=/

Senast redigerat av Lajne (2007-06-15 13:42)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Keep_On_Pumpin skrev:

stevebc skrev:

har du inte följt min dagbok eller??? =P haha... jag är ju förkyld =(... Jag vene när jag kan börja... Jag ville köra idag men jag hostar ännu och är lite snuvig. Men jag har inte ont i halsen eller nånting, jag vet inte om man kan klassa mig som förkyld ens? När tycker du man kan börja efter förkylning?

Aha men då kan du nog träna. Kan vara pollen också. När du får ont då du sväljer/ont i halsen är det rätt illa.

Webbsida

Lajne skrev:

Om du bara är snuvig och hostar lite så borde ju risken vara minimal, personligen tycker jag ett träningspass brukar klara upp näsan åt mig i sådana fall. Men ja, riskerna finns ju alltid där=/

du verkar vara rätt hardcore ^^ är de inte du som kör/körde tre smolov samtidigt? ^^ Ska träna lätt ikväll eller imorgon tror jag =)

Webbsida

stevebc skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

stevebc skrev:

Aha men då kan du nog träna. Kan vara pollen också. När du får ont då du sväljer/ont i halsen är det rätt illa.

Och det har jag absolut inte längre. Kör som sagt idag eller imorgon då antagligen ^^ wihuu =D

Webbsida

Ännu ett bakslag innan jag ens hunnit börja träna... Fick nyss reda på att gymmet enbart har öppet 4 dagar i veckan mån-tors 07-11 och 17-20. Det suger verkligen apa. Vet nån ett vettigt gym i täbytrakten?

Webbsida

Om du pallar ta dig ända till Norrmalm finns det ett 24/7 på David Bagares gata. Alla deras maskiner ger visserligen minus några hardcorepoäng, men där borde finnas fria vikter och bara möjligheten att kunna vara på gymet typ 0000 nyårsafton är ju hardcore nog för vem som helst =D

Edit:

Keep On Pumpin skrev:

du verkar vara rätt hardcore ^^ är de inte du som kör/körde tre smolov samtidigt? ^^ Ska träna lätt ikväll eller imorgon tror jag =)

Inte jättehardcore, men jag vet vad min kropp klarar av. Och jo, jag försökte på 3 samtidigt, men det slutade med 2^^

Senast redigerat av Lajne (2007-06-15 14:33)

Från: Karlstad
Registrerad: 2007-05-30

Med hänsyn till dina medgymmare borde du kanske vara hemma. Verkar lite taskigt att försätta andra på bänken bara för att du själv känner att du vill bli stor just idag. Håll dig hemma om du tror att det smittar i alla fall, för andras skull. ;)

För din egen skull är det nog också vist att vänta någon dag.

Webbsida

esson skrev:

Med hänsyn till dina medgymmare borde du kanske vara hemma. Verkar lite taskigt att försätta andra på bänken bara för att du själv känner att du vill bli stor just idag. Håll dig hemma om du tror att det smittar i alla fall, för andras skull. ;)

För din egen skull är det nog också vist att vänta någon dag.

Det smittar inte. Är verkligen itne sjuk, bara hostig =P

Från: stockholm
Registrerad: 2007-01-19

Ännu ett bakslag innan jag ens hunnit börja träna... Fick nyss reda på att gymmet enbart har öppet 4 dagar i veckan mån-tors 07-11 och 17-20. Det suger verkligen apa. Vet nån ett vettigt gym i täbytrakten?

har för mig att n'joy har rätt bra pris på sommarkort och bra tider. funderar själv på att träna där i sommar då mitt gym bara har öppet mån-tors 17-21

http://www.njoy.se/index.php/view/svenska/taby-priser

Webbsida

Jont skrev:

har för mig att n'joy har rätt bra pris på sommarkort och bra tider. funderar själv på att träna där i sommar då mitt gym bara har öppet mån-tors 17-21

http://www.njoy.se/index.php/view/svenska/taby-priser

skitbra! tackar jag för, ska mejla dem o fråga lite saker ^^

EDIT: Kollade på sl.se och det blev ändå en bit att åka för mig, jag bor i näsbypark =P. Men om inget annat dyker upp ser detta bra ut ^^

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-15 15:54)

Registrerad: 2007-03-27

näsbypark alltså? jag tränar på Friskis&Svettis i slottet, tycker det fungerar utmärkt och är billigt också.

Webbsida

callez skrev:

näsbypark alltså? jag tränar på Friskis&Svettis i slottet, tycker det fungerar utmärkt och är billigt också.

jeaj! =D det är där jag kommer börja efter sommaren! jag tänkte börja till sommaren MEN de har bara öppet fyra ggr i veckan!!!!!!! och cp tider

Webbsida

Nu drar jag till första träningen!!!^^ Planerar på att ta det lugnt idag och komma in i skiten så jag inte dör av träningsvärk imorgon ^^ berättar mera senare!!

EDIT: Ett till problem som dykt upp är att jag varken har tillgång till våg eller internet :S allt verkar vara emot mig... så träningsdagboken kanske inte uppdateras efter varje pass=/ Ha det bra ^^

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-16 13:13)

Registrerad: 2004-02-01

Det löser sig sa kärringen som sket i poolen :D

Webbsida

Seppo.H skrev:

Det löser sig sa kärringen som sket i poolen :D

haha =D

Webbsida

Goddag!

Okej första passet var ben (baksida/framsida lår) och biceps. Träningstid har jag ingen aning om men ungefär 1,5 timma skulle jag chansa på. Jag är relativt deprimerad just nu eftersom jag tappat otroligt mycket under resan i Tyskland (10 dagar krök och fläskig mat, dock alldeles för lite mat).

BEN

Knäböj:

10 reps på 50kg
10 reps på 60kg
7 reps på 70kg
10 reps på 65kg

kommentar: Ville knappt skriva in detta för att det var så pinsamt...=( Det var iaf första gången jag körde fri knäböj på över ett halvår och det kändes mycket skakigt. När jag körde i smith reppade jag med ungefär 90kg, så jag hoppas att det kommer öka kraftigt vid fria böjen också. Har konstigt nog alltid haft stora problem med just knäböj, vet inte om jag har helt fel form vid utförandet. Känner mig ruskigt svag iaf. Enligt en artikel på t-nation kan det bero på att jag har en stark anterior pelvis (en stor svank), jag ska försöka träna bort den så att jag kan ta mera vikt i denna övning.

Stela Marklyft:

10 på 50kg
10 på 60kg
10 på 60kg

kommentar: första gången jag körde stela marklyft som övning (testat den någon gång för länge sedan). Det kändes riktigt bra, kan öka på rejält med vikten också kändes det som, men ville ta det lite lugnt idag med benen eftersom jag får en sådan insane träningsverk i benen alltid :S Vad kan det bero på förresten? Om det är en muskelgrupp som jag VERKLIGEN får träningsverk i så är det benen, helt klart.

Benpress 45 grader:

12 på 80kg
10 på 120kg
10 på 120kg

Leg Curl (för typ Hamstrings va?):

8 på 40kg
9 på 40kg
9 på 40kg

BICEPS

Biceps Curl med EZ-stång:

9 på 41,5kg
8 på 41,5kg
6 på 41,5kg
6 på 41,5kg

kommentar: sänkt mig massor på denna= ( Körde som första set 10or på 50kg förut...

Biceps Curl:

10 på 12kg
8 på 14kg
9 på 13kg
8 på 13kg

kommentar: alltid vart jättesvag på detta? Förstår ej varför.

Hammer Curl:

7 på 13kg
6 på 13kg
8 på 13kg
8 på 13kg

kommentar: samma gäller hammer curl... =/

Innan drack jag Esapro med Dextro. Under passet Dextro. Efter passet Dextro.

Kommentar till hela passet: Jag har tappat tydligt på många övningar och hoppas att det verkligen finns något såkallat "muskelminne". =P Blev sedan ganska ledsen eftersom SATS vågen visade på 73 kg efter passet... Har just nu ingen våg, men hemma hos föräldrarna vägde jag 75-76 mitt på dagen... Så jag vet inte alls hur mkt jag väger faktist. Skitsamma, jag ska träna äta och sova nu! =D

Webbsida

Nu kommer en lista på vad jag åt under hela dagen igår dvs den 16/6 och mina uppskattningar på hur många kcal det innehöll:

Frukost:

müsli med mjölk (3%)   150 kcal  (EDIT: 300 kcal)
1 ägg                        80 kcal
1 banan                     100 kcal
1 glas yoghurt             180 kcal
1 glas mjölk (3%)         120 kcal

--> 630 kcal (EDIT: 780kcal)
I samband med träningen:

100gr dextro och 12 gram esapro     400 kcal

Middag:

En stor portion pasta med tonfisk avokado paprika gurka och tomat.  1000 kcal
3 glas mjölk (3%)                                                                      360 kcal

--> 1360 kcal
Efterrätt: ^^

2 Delikato grejer   200 kcal

Mellanmål:

1 Leverpastejsmacka                 100 kcal
1 portion äppelpaj med vaniljsås  150 kcal ?  (EDIT: 300 kcal ?)
0,6 liter Yoghurt                       540 kcal

--> 790kcal (EDIT: 940 kcal)

Kvällssnacks:^^

chips           200 kcal
3 glas cola    300 kcal

--> 500 kcal

Kvällsdricka:

30gr Protec med 0,5 l mjölk (3%)    420 kcal

Allt som allt: 4300 kcal (EDIT: 4600 kcal) om jag inte räknat helt fel. Jag är jävligt nöjd med detta, kände mig rätt mätt på kvällen också ^^ Kommentera gärna om jag äter alldeles för onyttigt, har jävligt svårt att komma på överskott annars =(

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-17 21:31)

Webbsida

"en stor portion pasta" också får du det till 1000kcal? det betyder liksom mindre än 300g pasta med ingenting till; detsamma gäller muslin med mjölk där portionen är nästan lika lite kcal som ditt glas mjölk, 1 portion äppelpaj som måste ha varit skitliten, du kan inte ha ätit mer än typ 50g chips (bara en tiondels 500g-påse!!!) och ja, det är vad jag hittade. Antingen underskattar du vad du själv äter eller så har du enormt svårt för att käka mycket på en gång.

Annars är väl 4k kcal ganska bra jobbat om man inte är van vid att käka mycket, och onyttigheterna är inte onyttiga så länge det är under bulk;)

Webbsida

Jag har inte tränat idag :@ Anledningen är att jag inte har ett förbannat gymkort någonstans ännu!! Jag var bara och "provade" på SATS igår... Men imorgon ska jag träna någonstans hoppas jag... Har iaf träningsvärk i båda med och armar, så det känns bra. Fick konstigt nog också träningsvärk i trapsen och ländryggen... :S Jag är så sjukt otränad just nu så de räcker tydligen med att jag böjer flugvikt så får jag ont i hela kroppen ^^ Men aja... hoppas det kommer snart^^

Angående idag:

Jag fick mycket bra sömn natten till idag... Sov mellan klockan 01.00 till 13.00 dvs 12 timmar sömn^^ Ska upp och jobba imorgon klockan 07.00 så jag ska försöka lägga mig klockan 21.00 idag.

En fråga till er som orkar: Jag har knappt varit vaken idag ju, endast 8 timmar. Det måste ju innebära att 4000-5000 kcal som jag satsar på per dag är alldeles för högt överskott eftersom jag knappt gjort av med nånting idag? Eller? Detta har jag iaf ätit idag:

Frukost:

2 mackor med både skinka och ost  200 kcal
2 glas oboy                                 300 kcal
1 ägg                                         80 kcal
1 banan                                      100 kcal

--> 680 kcal

Mellanmål:

1 liter Jo-Juice ^^                                     550 kcal
Chips                                                       200 kcal
dubbelmacka med mycket skinka och majonäs  250 kcal

--> 1000 kcal

(Jag packade upp flyttlådor och städade hemma hos mig, blev törstig och åt det som låg framme)

Middag:

Lite sallad av tonfisk, majs, paprika, tomat, gurka och avokado. 5 Potatisar och 200gr gravad lax med hovmästarsås^^ och två knäckebröd samt päronsaft. Ingen aning hur många kcal men jag hoppas på 1000.^^

Mellanmål: (direkt efter middag för jag blev inte mätt)

stor skål med smaksatt fil och müsli       250 kcal  (EDIT: 350?)

Kvällsdricka:

30gr Protec med 0,5 l mjölk (3%)    420 kcal

Allt som allt: 3350 kcal (EDIT: 3450). Jag är nöjd eftersom jag knappt gjort något idag och enbart varit vaken ca 9 timmar. (det lär bli lite mera eftersom jag ska käka något nu, men ca 3500 kcal (EDIT: lite mera =P) idag. Räknar med ett överskott.)

Träning väntar imorgon, bröst och underarmar. ^^

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-17 21:29)

Webbsida

Lajne skrev:

"en stor portion pasta" också får du det till 1000kcal? det betyder liksom mindre än 300g pasta med ingenting till; detsamma gäller muslin med mjölk där portionen är nästan lika lite kcal som ditt glas mjölk, 1 portion äppelpaj som måste ha varit skitliten, du kan inte ha ätit mer än typ 50g chips (bara en tiondels 500g-påse!!!) och ja, det är vad jag hittade. Antingen underskattar du vad du själv äter eller så har du enormt svårt för att käka mycket på en gång.

Annars är väl 4k kcal ganska bra jobbat om man inte är van vid att käka mycket, och onyttigheterna är inte onyttiga så länge det är under bulk;)

Tack Lajne!! Blir jätteglad att nån kollar mig. Håller med om att det var snabba och dumma uppskattningar! Ska genast ändra dem. Jag käkade ca 150-200 gram pasta tror jag, portionen blev stor pga allt annat. Så 1000 kcal på den tror jag kan stämma på ett ungefär^^

Webbsida

finns det något effektivt sätt att undvika träningsvärk på? Mina ben är verkligen störda asså. Vad jag än gör så får jag en sån absurd träningsvärk i dem. Och det kommer verkligen bli till problem om jag ska köra marklyft två dagar efter ben pass. Något tips?

Webbsida

Jag är djupt deprimerad än en gång. Jag har verkligen tappat något så fruktansvärt. Det känns nästan som om jag börjar om från mitt "seriösa tränande" (då jag insåg vad kcal överskott var^^). Det är helt sanslöst vad man tappar... Jag har praktiskt taget itne tränat regelbundet och ordentligt sen ungefär mitten av mars, tror jag. Sedan var jag ju på min "krökarresa" (tio dagars fylla) plus alla skivor osv innan resan. Jag kan GLÖMMA 105kg i bänk så som jag är just nu... =( JAG SKA FAN GÖRA ALLT FÖR ATT FÅ TILLBAKA DET OCH JAG SKA FAN ÖKA TILL ÄNNU MERA DENNA SOMMAR!! AAAAAAHHHH XD

Dagens pass var alltså bröst och underarmar:

BRÖST:

Bänkpress I Smith:

10 på 60kg
6 på 70kg
2 på 80kg
3 på 75kg

kommentar: Ja-aa... Jag vene vad jag ska säga... Trodde inte det var sant när jag enbart klarade en sexa på 70 kg med tanke på att jag klarade en sexa med 90-95 förut... Jag tänkte börja lugnt och öka upp till den vanliga vikten, men det stannade av redan vid 80kg. Hoppas det ökar på bättre sen när jag kommit igång...

Liggande Hantelpress:

10 på 26,4kg
5 på 29,1kg
6 på 26,4kg
5 på 26,4kg  ----> Fick ont i höger handled här...

kommentar: Samma här...

45 Graders Hantelpress:

10 på 21,2kg
9 på 21,2kg
8 på 21,2kg
5 på 21,2kg

Dips med brett grepp:

7
6
7
5

UNDERARMAR:

Hade träningsvärk i "övre underarmen", om ni fattar... =P

Reverse Curl:

3 på 30kg ---> min vänstra handled knakade till och gjorde asont.
12 på 20kg
10 på 25kg ---> lätt men ont i handleden
10 på 25 kg ---> samma

http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/BBWristCurl.html Den här fast jag lutade mina handleder mot en bänk istället. Jag kallar den för "undre underarms curl":

12 på 25 kg
10 på 25 kg
9 på 25 kg
11 på 25 kg

kommentar: Korta pauser mellan setten

http://www.exrx.net/WeightExercises/WristExtensors/BBReverseWristCurl.html Den här fast jag lutade återigen mot en bänk. Jag kallar den för "övre underarms curl".:

12 på 10 kg
12 på 10 kg
12 på 10 kg

kommentar: Jättelätt men jäkligt ont i min vänstra handled =/

Barhold i cable cross: (fanns ingen ledig stång)

70 kg i 20 sek ---> kändes ingenting, helt meningslöst.
80 kg i 20 sek ---> samma här

Barhold i Smith:

100 kg i 10 sek ---> stången gled av :S
100 kg i 10 sek ---> samma här

kommentar: Första gången jag körde denna övning... Vet inte ens om det är en övning? Känner bara att mitt grepp suger och ville bygga in en greppövning medan jag kör underarmar... Kände dock inte att den gav mig något. Stången bara gled av och det var inte tungt alls.

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2007-06-18 18:51)

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

om du pinchar två 10kgs vikter brukar funka bra, eller om du kör barhold fast du håller på den tjocka delen av stången där man hänger vikterna. Det tycker jag e sköna greppövningar.

Sidor: 1 2 3 4 … 53  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB