Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 7 8 9  

VIA DOLOROSA - min träning, mitt lidande

Från: Hunnebo
Registrerad: 2007-01-06

kostar det något extra då? Man brukar få checka in 20 - 25kg, så skruva av hjulen och gör ett litet paket av den:)

edit: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthre … eadid=3187

Senast redigerat av Flash (2007-06-05 14:39)

Registrerad: 2004-10-28
Webbsida

Flash: Tack för tipset!

Senast redigerat av Jesus (2007-06-06 00:30)

Webbsida

20km tempo på 34.20km/h. Ensam. Svag motvind (uppvärmingen/avcyklingen som gick i motsatt riktning gav 20km på 30km/h). Ganska platt, men med en liten totalstigning. Medelhastigheter: (5km) 36,0km/h, (10km) 34.8km/h, (15km) 33.9km/h. Årets nästbästa pass, efter söndagens. Förhoppningsvis blir tävlandet av, så den goda formen kan förevigas i nån resultatlista.

Senast redigerat av Jesus (2007-06-06 00:08)

Registrerad: 2007-01-12

Måste vara trevligt att kunna skapa sin egen fläktande vind när man cyklar i dom farterna. Som löpare har man ju inte riktigt den möjligheten. Grattis till väl genomfört, nästbästa pass! När blir det triathlon så att man har möjlighet att relatera till åtminstone en delgren?

Registrerad: 2006-08-28

Jag har ingen erfarenhet av det, men det finns ju många som åker bort på träningsläger, det borde de inte göra om det kostade alltför mycket.

Registrerad: 2006-03-15

När jag har tagit med cykeln till Spanien har det kostat runt 700 spänn. Har kommit fram till att när spanien hägrar nästa gång blir det att hyra cykel där då det är billigare och bekvämare.
Vet dock inte hur det är med cykeluthyrning i Brasilien =)

Webbsida

Ironwoman: Nä, det är sant. Och lite kan man väl betala för att få Pålle med.

Tryman: I södra Brasilien tror jag inte det är nåt problem, då alla konditionssporter är populära där. Nog ska jag väl få tag på en i Rio också, men där är problemet mest var man ska cykla. Militära områden och ev. banor konstruerade för ändamålet är det enda jag kan tänka mig. Vanliga gator och vägar är, av många orsaker, för farliga. Kanske skulle det funka att cykla upp i bergen.

Senast redigerat av Jesus (2007-06-07 10:45)

Jo, det är väl inte det säkraste landet i världen direkt. När polarn var där försökte polisen plantera knark på honom.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Min sambo har jobbat som lastare på Arlanda. Jag skulle aldrig checka in någonting dyrt som jag är rädd om ifall det finns andra alternativ. Det har gjorts konsumentundersökningar där man har kommit fram till att kunderna tycker att det är viktigare att bagaget kommer fram fort än att det kommer fram helt och lastarna jobbar därefter...

EDIT: Om man checkar in en cykel bör man packetera den extremt väl. Att sätta på skyltar med "Aktas", "ömtåligt" etc gör ingen som helst skillnad vid hanteringen.

Senast redigerat av machine gun (2007-06-07 14:04)

+1

Har även jag jobbat på arlanda och sett hanteringen =(
Kan tillägga att taggarna om att det är bråttom med bagaget inte heller brukar prioriteras...

Webbsida

Har pga sjukdom, studier, träningsskador och resande tvingats minska träningsmängden. Midjemåttet har däremot ökat något. Siktet är dock fortfarande inställt på ett raskt marathon i höst/vinter, men vägen dit är krokigare än tänkt. Cyklingen har jag dock svårt att införliva i mina planer för den närmaste framtiden. Kanske spinning är the new black.

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Var är du träningsskadad? Aj, aj.

Ålands marathon? Har för mig att det går på höstkanten... Hörrö, inte studera och resa och va sjuk så mycket att du överger oss på hälso. Spinning is not the shit. Hoppas du får lite utrymme för cyklingen, det bara måste vara roligare än spinn-ning...

Jag kör hellre på trainer än spinning men spinning är bättre än ingenting.

Registrerad: 2007-01-12

Krya på dig och gå inte ned dig i skadeträsket. Så länge midjemåttet ditt är mindre än mitt så är det nog ingen fara... O:)

Webbsida

Floppix: Träningsskadad är jag i vaderna, höger knä och höger höft - kvantitet framom kvalitet. Ålands Marathon skulle enligt version 2.0 bli ett "träningslopp" och ett marathon under vintern/våren bli det där varje sekund räknas. Spinningen kanske kunde hjälpa mig hålla/stärka tempokörning inför de finska mästerskapen i duatlon. Du är ju proffs, så säg du sanningen!

Tryman: Jag med. Men om det visar sig för krångligt/kostsamt att ta cykeln till Brasseland, så kanske spinning kunde hjälpa mig att hålla formen. Med lite tur får jag lira fotboll i tjock-Ronaldos gamla klubb, simma med tränare (signifikant förhöjd triatlonrisk), och underhålla mig med tennis och gym. Förutom vanlig löpträning då, så klart. Dessutom är en resa med löpning i södra Brasilien, Argentina, Paraguay och Uruguay inplanerad. Så, me not complain... =)

tungviktslöparen: Kryar ivrigt som bäst. Försöker undvika att öka belastningen, men det är kämpigt då det blir så oerhört korta sträckor jag kan löpa. Midjemåttet är inte stort, men det är under construction...

Finska mästerskapen i duathlon, förhöjd triathlonrisk...

Låter ju mumma i mina öron =)

Registrerad: 2006-08-28

Bara man använder ungefär samma rörelse borde det ju göra nytta. Finns en bunt triathleter som kör spinning och MTB under vintern.

Webbsida

Ironwoman: "Ungefär samma" torde det ju vara, bara man får fixa lite. Skulle gärna försöka lyckas hålla tempot på omkring 34km/h, som under de sista träningarna. Då skulle det inte kännas som någon större förlust med utebliven cyklingsträning.

Webbsida

Dagens löppass på 10 km gick bättre än väntat. Med en del korta "gåpauser" så klarade jag mig igenom utan att det gjorde särdeles ont i vaderna och knät, och smärtan i höften var överkomlig. Jag hoppas den här nivån är låg nog och att kroppen kan läka och löpa samtidigt.

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

hur går det nu gubben? låter du skadorna läka?

Sidor: 1 … 7 8 9  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB