Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
hehe härlig tråd. Tror deffen blir avslutad nu ;)
Lägger upp några bilder på vad jag tryckt i mig ibland, gör iaf mig frestad. lägger nog upp några bilder på kvällens måltider också höhö.
Grillat mm
Frukost :) sjukt gott med vaniljyoughurt!
Bulkmåltid :P
Senast redigerat av _henkee (2007-05-14 17:19)
Jag tror dig _henkee. Snart blir det väl en tråd där folk gör sina egna matprogram. :)
Ingen mat lagad för mig idag. Men en kvällsfika blev det iaf.
I det här fallet en grov skiva bröd eller knäckebröd, messmör, keso och Kalles kaviar. En favorit för mig och hårdbröd smakar godast tycker jag. Antingen Wasa Sport eller Rågi, men de mesta varianter funkar nog.
Till det ett päron och lite grönt te.
Gårdagens mat (och dagens matlåda)
Kycklingfilé med Wokgrönsaker och MrChengs Red Curry på konserv och Cocosmjölk.
Det såg inte helt fel ut :D
Fan ta dig henkee..Ville oooooooockååå kuna bulka nån gång :D
Skådar jag inte ris också?
Såhär går det när man ber fotograferingsföremålet säga omelett. Med champinjoner i.
Självklart vändstekt, så äggsmeten stelnar helt. Har aldrig förstått mig på löst tillagade ägg.
stevebc skrev:
Skådar jag inte ris också?
Jo en jävla massa ris under kycklingen :D
Melea skrev:
Såhär går det när man ber fotograferingsföremålet säga omelett. Med champinjoner i.
Självklart vändstekt, så äggsmeten stelnar helt. Har aldrig förstått mig på löst tillagade ägg.
http://img201.imageshack.us/img201/4094/img0962eq0.jpg

Du skulle kanske be den slå en bättre pose, dock. Typ en dubbel biceps bakifrån
Senast redigerat av Kiwi (2007-05-16 09:44)
Lunch: Köttfärsbiffar med pasta! Kryddade köttet med spiskummin, kanel, tomatpuré, chilipeppar, vitlök.
edit: Kiwi, bra idé! Den här gången höll jag käften när jag fotade :)
Senast redigerat av Melea (2007-05-16 11:54)
Jag fattar inte hur jag alltid lyckas få min mat att bli jättedålig på bild. Skyller på dålig kamera, ljussättning och bristfällig photoshop-kunskap.
Pannkakor, som jag spetsat med kanel, linfrön och dinkelmjöl. Till det rivna morötter, äckel-keso och sylt såklart :-)
Provade den nya "fiber+". Rekomenderas inte. Men det går ner om man rör ut det med sylt.
Vilket ljushuvud fick idéen att slänga i kostfiber (i princip nermalda sågspån) i keso?
stevebc skrev:
Vilket ljushuvud fick idéen att slänga i kostfiber (i princip nermalda sågspån) i keso?
Nån som inte fattat knepet med att äta varierat eller kombinera olika maträtter? Han eller hon är i stort behov av fiberberikad keso! Alternativt en deffande vegeterian som kör på diet med 95% protein....
stevebc skrev:
Sorry, det var jag när någon sa j*vla spånkopp till mig. Har aldrig provat det själv dock utan försöker lura på andra det istället.
Jahaja, dagens lunch då!
Lasange, med tomater och Oboy!
Släng dig i väggen Melea! I'm the new boss in town.
Recept finns om det efterfrågas.
Senast redigerat av Zqvirk (2007-05-17 15:25)

Zqvirk, får jag adoptera dig?
stevebc skrev:
http://gprime.net/board/images/smilies/drool.gif
Zqvirk, får jag adoptera dig?
Då får du ännu högre matkostnad :-0
Hihi.
Skitlätt att göra ju.
Öppna frysen, tina skiten, värm skiten, skär en tomat. ÄT!
Fast jag återkommer ikväll/imorgon, med egenhändigt lagad pizza eller tacos! Det ni!
Lasagne! Å vad gott, Zqvirk, idag slår du mig får jag erkänna :( Men Oboy till? Nä...
Här är min lunch: Torsk, wokgrönsaker och ris.
Victory! Wie!
Oboy passar till allt! Pannkakor, torsk, ägg, renskav, you name it!
Oboy passar aldrig.
Jag som hade utnämnt Medelhavslasagnen till ny regerande mästare över vanlig lasagne. Nåväl, jag har ju inte ätit den mer än en gång och vanlig lasagne ett helt liv.
Dagens lunch och middag. Hade gäster till lunch så jag vågade inte visa mina perversa önskan att fota det jag lagat! Men nu till middagen hade jag chansen.
Måste ju hänga med i den här tråden. Svårt när jag försöker vara så effektiv och bara laga mat 3-4 gånger i veckan.
Det blev Chorizofylld kycklingfilé med pasta och paprika-kesella. Pastafjärilar hade jag till lunch, men de var slut så jag fick använda spaghetti istället till middagen.