Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tänkte börja efter detta schema nästa vecka, kom gärna med kommentarer

Tycker det saknas basövningar att kicka igång träningspasset med. Börja med kabelcurl? Kabeldrag? Börja med basövningar som skivstångscurls, bänkpress, chins, knäböj osv.
Tycker det saknas basövningar att kicka igång träningspasset med. Börja med kabelcurl? Kabeldrag? Börja med basövningar som skivstångscurls, bänkpress, chins, knäböj osv.
Skivstångscurl är väl inte vad man kan kalla en basövning?
Jag kör kabelcurl för att de är skönare än skivstångscurl, muskeln växer på ett annat sett... precis som jag vill ha den. Och vad menar du med basövningar? :) Nu ska vi inte vara petnoga här. Och knäböj kan jag inte utöva pga skada. Men benpressen går bra och den ger samma effekt. Och om jag kör tunga latsdrag så känns det rätt värde att köra chins.
Hur växer biceps annorlunda om du kör den med kabel?
Hur växer biceps annorlunda om du kör den med kabel?
Jag vet faktiskt inte, försökte spå framtiden och låta lite smart. Om jag skulle säga att kabelcurl gav samma effekt som skivstångscurl så skulle någon säkerligen komma med någon stöddig kommentar.