Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

När ska man köra HIIT?

Registrerad: 2003-07-15

Först av allt vill jag tacka för ett hejdlöst bra forum :)

Så här ligger det till:

Har tröttnat på att mina magrutor inte är särskilt definierade så jag började käka mer vettig mat.
Hur som helst så började jag att köra fettförbränningspass på morgonen.
Började lite lätt med 5km och efter nån vecka så körde jag ca 1-2 mil på morgonen innan frukost.
Men det funkade ju inte precis så bra som jag tänkt mig :p

Har suttit och läst lite på erat fina forum och eftersom jag är ganska vältränad (konditionsmässigt) så tänkte jag börja köra HIIT kombinerat med lättare styrketräning.

Frågar är då; när ska jag köra HIIT?

Kan jag köra det på morgonen istället för dom långa passen eller ska jag vänta tills 1-2 timmar efter frukost och köra då? Spelar det någon roll när jag kör det? Vill ju helst av allt inte förlora allt för stor muskelmassa även fast det är, i princip, oundvikligt.

Efedrin är ju en påskyndande variant men eftersom jag är 18år (1.80cm / 75kg) känner jag att inte vill riskera något utan jag kör hellre karnitin.

Är HIIT + Karnitin + Före frukost, något att rekommendera?

Har många frågor men jag hoppas någon är klokare än mig :)
Tacksam för svar.

/Kalle

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Hej,
genom att äta innan passet försäkrar du dig om att dina energinivåer är på topp vid träningen. Intensiteten kan bli lidande om du tränar på tom mage. Så, kör förslagsvis HIIT efter frukosten. Karnitinet lär inte göra någon skillnad.

så det ger mer att käka ordentlig och dra ut och köra ett HIIT pass än att köra det precis på morgonen med tom mage i och med att det inte är särskilt lågintensivt... åhåå :)

körde 30sek jogg och 30 sek max i ca 15 minuter och jag kan meddela att det var djävulskt jobbigt. Tar nog några dagar innan kroppen anpassar sig :p

tack för svaret :)

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Jepp, HIIT är skitjobbigt. De flesta som kör det för första gången brukar vara döda efter 5-6 min. ;)

hehe kan tänka mig det...

körde 30 sek max 30 jogg ...långa starter upp för en backe... klarade 13 minuter sen spydde jag.

Siktar på 15 min (ingen spya) imorgon :p

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB