Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Lunchlåda för idag: fullkornsbulgur, tonfisksås och grönsaker. 
Ser kanske inte så roligt ut, men det är mums :-D
Såg gott ut, Kiwi! Det här åt jag till lunch igår:
Kikärtsgryta med en massa goda kryddor, lök, krossade tomater, paprika, spenat, mangold. Basmatiris till det. Hade inga grönsaker hemma, men det var ju som tur redan nerstoppat en del i grytan :)
edit: bildformat ändrat
Senast redigerat av Melea (2007-05-11 16:44)

Kikärter är bland det absolut godaste som finns!
Det var första gången för mig, det var jättegott! Klart värt tiden det tar att koka och greja.
T-Rex skrev:
Så mycket mat förtjänar ett STORT format. Här har vi broccoli, 2 dl ris, 8 potatisar, 3 burkar makrill, apelsin, nötter, rivna morötter, riven vitkål och russin. En härlig kompott.
Så mycket grönsaker förtjänar ett stort forMAT! Sammansättningen liknar de röror jag brukar tröcka i mig. Var säkert gott =D
Vansinnigt gott, speciellt efter ett tungt ryggpass =) tråkiga är att jag sitter och stressar i mig maten för ska strax iväg och skriva anställningsavtal. Kommer sitta där och rapa fiskolja.
Jag tycker det är rätt roligt att laga mat. Tyvärr gör jag så mycket varje gång att det dröjer flera dagar till nästa tillfälle. Här är iaf vad jag slängt ihop ikväll: wok med kyckling och kikärter. Till detta kokade jag dinkel:
Senast redigerat av Kiwi (2007-05-09 17:14)
Dinkel har jag nog aldrig prövat :)
Jaha ja. Fick lite tv-kocks ambitioner när jag läste den här tråden. 
Först en typisk frukost: Fil med banan och müsli, två grova mackor med messmör, kalkon och tomat. Dessutom en kopp te och en apelsin.
Receptet på fiskbiffarna är från ICA:
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_re … tid=326489
Förutom fisken fanns lite vitkål och gurka hemma. Och så två hårdbrödmackor och mjölk.
Det smakade så där. Fisk förutom lax är inte riktigt min grej, men jag försöker lära om mig.
Vad vore livet utan havregrynsgröt. Ser jättegott ut. Och jag som just ätit frukost :-/
Ta en frukost till ;-)
Det blir jättegott speciellt om du kokar bananerna och russinen tillsammans med gröten. Det blir inte heller för sött, inte ens med honungen. Jag gillar annars inte sötsaker, men på morgonen är det bra att ta något som höjer blodsockret efter natten samtidigt som det ger varaktig energi under resten av dagen. Honung, yoghurt och linfrön är bra för magen.
Gårdagens middag och dagens lunch: Lasagne!
Edit: Notera grönsaken :D
Senast redigerat av traidmill (2007-05-10 09:37)
T-Rex skrev:
Frukost
http://img155.imageshack.us/img155/4229/groetbb2.jpg
2 dl havregryn
4,5 dl vatten
2 rivna äpplen
2 skivade bananer
1 näve russin
1 msk linfrön
honung, yoghurt (ca 300 ml)
Uppbyggande som murbruk, lenande som honung.
Ditt monster! Nu ska jag morgonjogga och sen kommer jag behöva köpa russin i svettigt tillstånd. Det där ser bara FÖÖR gott ut! Fyyyfan, måste bli långbulkfrukost idag (trots mina extra tenta-ätar-kilon :P)
traidmill skrev:
Gårdagens middag och dagens lunch: Lasagne!
http://hem.bredband.net/b285995/mat-20070509.jpg
Edit: Notera grönsaken :D
Ja! Party i grönsakslandet! Man ska börja försiktigt... sen TRÄNA så blir man bättre bättre! =D

Melea skrev:
Fräs purjolök, morot och vitkål i olja. Tillsätt röda linser (ca ½-1 dl) och krydda med till exempel curry, salt, lite peppar. Ha i en hackad tomat och späd med knappt dubbla mängden vatten mot linserna. Koka i minst 10 minuter, tills linserna börjar mosa sig. Serveras med ris!
Mums! Fullkornsbröd och avokado och gurkskivor till det. (Gammal bild men fortfarande god mat! :)
Senast redigerat av floppix (2007-05-16 23:22)

sojaburgare med tomat o mimosasallad =D äter det just nu... fifan va gott ! ~50g protte
request by traidmill:
Mixa sojabönorna i en mixer, knäck i ett ägg eller två, ta i något bindande t.ex potatismjöl, mixa det en bra stund! sedan blir det hårt o skönt, forma efter behov och på med det på järnet!
Senast redigerat av Piledahlaren (2007-05-10 16:00)
Bara du åt upp den också, så är det godkänt! (Grönsakerna såg nästan godast ut måste jag säga)
Fint med kebabpizza alltså!!
Men för mig blev det blodpudding, kotlettbacon, keso och sylt!