Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Dr Nick skrev:
johanw skrev:
Dr Nick skrev:
Bara kötta på!
Inga problem med magen?Inga som helst problem. Vågar t.o.m. säga att min mage är bättre än på länge. Mitt allmänna välbefinnande har inte på något sätt påverkats negativt av AP. Kan iofs bero på mängden havregryn jag får i mig varje morgon. Har alltid varit dålig på att käka fiberrik mat.
Min mage ballade ju som sagt ut totalt...
Skall göra ett nytt försök med Ap vid nästa bulk tillfälle.
Du kanske fick något måndagsexemplar av din förra AP. Prova den igen :)
Dr Nick: och följ dosanvisningarna men ta det inte före gainern före passet utan med frukost, lunch och middag, så ska du se att det funkar fint. Samt du kanske fick en dålig batch förra gången.
Idag ska jag vila. Blir troligtvis bara tre pass denna vecka, men mina ursäkter är godtagbara. 1. Valborgshelg 2. Flickväns mamma riktigt sjuk (flickvän behöver uppmärksamhet) 3. Extrem trötthet (sovit dåligt två nätter).
Gud vad mitt matintag har varit stort idag. Det blev inte bara tre frukostar, utan fyra. Magen kurrade och på mötet stod det frallor kvar eftersom vissa inte dök upp, så jag var givetvis framme och frossade i mig en andra direkt den första lagt sig. Gott!
Sen blev det lunch betalad av en nedläggningshotade statlig myndighet. Torsk med potatis och nån sås + sallad. Måltiden var för liten för AP, så en timme senare var jag tvungen att poppa i mig en AP och ta en andra lunch bestående av en banan, 1 dl whey-80 och 120g råggryn. Nu är brösten sådär extremt tighta igen.
johanw skrev:
Idag ska jag vila. Blir troligtvis bara tre pass denna vecka, men mina ursäkter är godtagbara. 1. Valborgshelg 2. Flickväns mamma riktigt sjuk (flickvän behöver uppmärksamhet) 3. Extrem trötthet (sovit dåligt två nätter).
Gud vad mitt matintag har varit stort idag. Det blev inte bara tre frukostar, utan fyra. Magen kurrade och på mötet stod det frallor kvar eftersom vissa inte dök upp, så jag var givetvis framme och frossade i mig en andra direkt den första lagt sig. Gott!
Sen blev det lunch betalad av en nedläggningshotade statlig myndighet. Torsk med potatis och nån sås + sallad. Måltiden var för liten för AP, så en timme senare var jag tvungen att poppa i mig en AP och ta en andra lunch bestående av en banan, 1 dl whey-80 och 120g råggryn. Nu är brösten sådär extremt tighta igen.
Keep it going :)
Jäklar vad du trycker i dig. Om AP:n även ger sån där aptit ser jag fram emot min nästa bulk, eftersom jag annars har svårt att vilja äta så där mycket.
Fortsätt hålla oss underrättade =)
Senast redigerat av Crosstjeck (2007-05-03 17:55)
Crosstjeck skrev:
Jäklar vad du trycker i dig. Om AP:n även ger sån där aptit ser jag fram emot min nästa bulk, eftersom jag annars har svårt att vilja äta så där mycket.
Fortsätt hålla oss underrättade =)
Jag har alltid varit den matglada typen. Var lite småtjock som barn och fortfarande bottenlös. Dock måste jag säga att det känns som om AP öppnar ett hål i magen som är skitsvårt att fylla, hehe. Har märkt att inte ens stora måltider gör mig dåsig längre, vilket gör att det lätt slinker ner lite extra, utan att man ens tänker på det. Märker också att hungern växer sig större om man väntar med att äta i mer än 15 min efter att man tagit sin ap.
Senast redigerat av johanw (2007-05-03 19:30)
johanw skrev:
Crosstjeck skrev:
Fortsätt hålla oss underrättade =)Jag har alltid varit den matglada typen. Var lite småtjock som barn och fortfarande bottenlös. Dock måste jag säga att det känns som om AP öppnar ett hål i magen som är skitsvårt att fylla, hehe. Har märkt att inte ens stora måltider gör mig dåsig längre, vilket gör att det lätt slinker ner lite extra, utan att man ens tänker på det. Märker också att hungern växer sig större om man väntar med att äta i mer än 15 min efter att man tagit sin ap.
Märker du också att du inte blir så fet som du antagligen skulle ha blivit annars av att trycka i dig så mycket?
Gluttany! Kommer du ihåg din Snickersdiet? Hoppas svärmor kryar på sig.
T-Rex skrev:
johanw skrev:
Crosstjeck skrev:
Fortsätt hålla oss underrättade =)Jag har alltid varit den matglada typen. Var lite småtjock som barn och fortfarande bottenlös. Dock måste jag säga att det känns som om AP öppnar ett hål i magen som är skitsvårt att fylla, hehe. Har märkt att inte ens stora måltider gör mig dåsig längre, vilket gör att det lätt slinker ner lite extra, utan att man ens tänker på det. Märker också att hungern växer sig större om man väntar med att äta i mer än 15 min efter att man tagit sin ap.
Märker du också att du inte blir så fet som du antagligen skulle ha blivit annars av att trycka i dig så mycket?
Jag har väldigt svårt att säga huruvida jag lägger på mig fett eller ej, då jag inte hunnit bulka i mer än en/en-och-en-halv vecka. Kalipern säger dock att jag inte satt på mig fett över huvud taget.
Jesus: Snickersdieten var tokig. Gud vad mitt blodsocker pendlade! Haha! Galet!
Igår blev det ytterligare en middag bestående av 130g fullkornspasta och 100 g nötfärs och ett kvällsmål på whey-80.
Totalt intag igår:
06.00:
-Avokado och en macka med keso
08.00:
-AP + havregrynsgainer
09.40:
-Stor fralla + kaffe
11.00:
-Stor fralla + kaffe
12.50:
-Torsk och potatis + sallad
13.30:
-AP + råggrynsgainer + banan
17.30:
-Halv macka på söderfik (halloumi mmm) räknas inte som intag egentligen.
20.00:
-130g fullkornspasta m nötfärssås
23.00 :
-Whey-80
Ben pass, men passde på att köra lite mage på samma gång. Ökade i benpressen och bålen börjar kännas väldigt stabil. Har ökat bra på alla magövningar, side bens köra jag med 4kg tyngre hantel än för typ en månad sedan. Väldigt nice.
Har inte ätit riktigt lika bra idag som igår, men har ändå lyckats tanka i mig:
-Havregryndsgainer
-Banan
-120g ris + kycklingbröst
-30g malto före träningen
-Vulgogainer
-ca 140g ris + kycklingbröst
-Haveregrynsgainer
Frukostgainern har blivit närmast enorm. idag 140g havregryn och en dl whey-80. I shaker blir det hela mer än geggia klump än en drink.
Ska nog gå till butiken och handla lite avokado, keso och ägg ännu idag...
Tyvärr ingen fin pump i samband med middagen idag, trots stora mängder kolisar. Brösten kändes fastare efter lunchen, men inte mer än så.
Senast redigerat av johanw (2007-05-04 21:18)
Hehe, jag tror du har blivit lite bortskämd med ditt pump. Fastare bröst är ju inte helt fel!
Och förresten så var det väl inte så lite mat du fick i dig. Hur många dl ris är eg. 140 g?
Senast redigerat av T-Rex (2007-05-04 21:23)
Jag vet inte. Häller upp riset direkt på min finfina designvåg av märket bifinett som jag inhandlat på Lidl. Vill helst inte veta hur många deciliter det är, men 140 g fyller upp en hel tallrik. Det är ruskigt mycket mat, men sålänge jag inte ser någon med blotta ögat märkbar förändring i mängden underhudsfett och styrkeökningarna fortsätter såhär så kör jag på. Ökar ganska bra just nu...
Bra pass. Körde arma och axlar. Fina styrkeökningar just nu. Ökade på hammer curlsen och kunde klämma några extra reps på varje set militärpressar. Ökade också på hantelsidolyften.
Idag har jag klämt i mig en havregrynsgainer, en ciabatta med en halv avokado och keso, 25g malto på gymmet och en trevlig gainer på 1dl whey-80 och 40g dextro. Snart blir det 120g ris tillsammans med ett kycklingbröst och lite annat smått och gott.
Vilodag igår. Bakade muffins och bjöd över kompisar på frukost/lunch. Blev ciabatta med avokado, tonfisk och keso åt dessutom ägg och muffins som jag bakat. Denna lunch föregicks dock av en havregrynsgainer med AP.
Hängde mest på stan igår och åt ute. Glömde att ta med min AP, så jag var tvungen att äta middag utan mitt favotillskott. Blev alltså bara två kapslar igår, en till frukost och en till kvällsis.
Jag har också missat doser, men det verkar inte spela så stor roll om bara intaget annars är regelbundet. En dag när jag hälsade på mina föräldrar var jag utan AP helt (ville ju inte skrämma dem med en pillerburk Anabolic Pump :-) och då märkte jag verkligen att någonting saknades i systemet. Tappade dock ingen styrka eller storlek.
T-Rex skrev:
Jag har också missat doser, men det verkar inte spela så stor roll om bara intaget annars är regelbundet. En dag när jag hälsade på mina föräldrar var jag utan AP helt (ville ju inte skrämma dem med en pillerburk Anabolic Pump :-) och då märkte jag verkligen att någonting saknades i systemet. Tappade dock ingen styrka eller storlek.
Det var trevligt att höra. Inget att noja sig för alltså. Konstigt bara att jag nästan inte haft nån pump av AP de senaste dagarna. Oh well! Märker att jag lagt på mig lite fett nu. Iofs inte konstigt med tanke på hur jag ätit, men nu får det lov att bli lite mindre mat. Speciellt de överdrivet stora portionerna kommer jag att skippa. Trist, eftersom jag verkligen VILL äta mycket.
Förresten, har du märkt en avsevärd orkförbättring i och med AP? I lördags körde jag ett väldigt tungt arm- och axelpass och orken var rätt otrolig. Efter 1½ timmes intensiv träning orkade jag t.o.m. supersetta mina sista biceps- och tricepsövningar.
Jag har också lagt på mig lite fett nu, ibland känner jag av AP-pumpen efter maten men ibland inte. Kroppen har väl olika lätt att tillgodogöra sig AP.
Jag har märkt en avsevärd styrkeökning. Jag är starkare än jag någonsin varit i många övningar.
Exempel (när jag varit som starkast)
Hantellyft åt sidan
Tidigare: 11 kg x 6-8 reps
Nu: 16.7 kg x 6-8 reps
EZ-curl
Tidigare: 37-40 kg (beroende på om stången väger 7 eller 10 kg) x 6-8 reps
Nu: 47-50 kg x 6-8 reps
Liggande tricepspress över huvudet
Tidigare: 37-40 kg x 6-8 reps
Bänk:
Tidigare: 80 kg x 10
Nu: 85 kg x 10
Jag har alltså tagit flera personbästa trots att jag kommit tillbaka från ett halvårsuppehåll. När jag började träna nyligen orkade jag bara 10 x 60 kg i bänkpress och på kort tid har jag överträffat min gamla toppform.
Så AP har fungerat fantastiskt bra. Jag har också mer uthållighet och supersetar oftare övningar än vad jag brukade göra tidigare.
Grabbar, detta är verkligen ljuv läsning! Kunna äta sjukt mycket, få pump av att äta, och otroliga styrke- och orkeökningar. Nästan så att man vill överge deffen =S
T-Rex skrev:
Jag har också lagt på mig lite fett nu, ibland känner jag av AP-pumpen efter maten men ibland inte. Kroppen har väl olika lätt att tillgodogöra sig AP.
Jag har märkt en avsevärd styrkeökning. Jag är starkare än jag någonsin varit i många övningar.
Exempel (när jag varit som starkast)
Hantellyft åt sidan
Tidigare: 11 kg x 6-8 reps
Nu: 16.7 kg x 6-8 reps
EZ-curl
Tidigare: 37-40 kg (beroende på om stången väger 7 eller 10 kg) x 6-8 reps
Liggande tricepspress över huvudet
Tidigare: 37-40 kg x 6-8 reps
Bänk:
Tidigare: 80 kg x 10
Nu: 85 kg x 10
Jag har alltså tagit flera personbästa trots att jag kommit tillbaka från ett halvårsuppehåll. När jag började träna nyligen orkade jag bara 10 x 60 kg i bänkpress och på kort tid har jag överträffat min gamla toppform.
Så AP har fungerat fantastiskt bra. Jag har också mer uthållighet och supersetar oftare övningar än vad jag brukade göra tidigare.
Det där är verkligen finfina ökningar. För mig tar sig axelövningarna helt sjukt bra. På två-tre veckor har jag i upright rows kunnat öka med 9kg, vilket jag själv är jävligt nöjd med. Hantelpressarna har också stigit i bra takt. Har t.o.m. kunnat köra +1kg per hantel per pass i typ tre veckor.
Idag blir det bröst, rygg och mage. Har tagit det lite lugnare med maten. Startade dagens med en havregrynsgainer på 110 g havregryn och en deciliter whey-80. Fyra timmar senare blev det lunch med 110g fullkornspasta och sås på ½ burk tonfisk (trodde jag hade två burkar hemma). Har förberett en gainer för dagens pass som jag tänkt splitta och ta hälften före och hälften efter passet. Sen blir det en vulgomiddag, vila, en andra middag, kvällsmat och kanske en havregrynsgainer.
Bästa passet ever... typ. Hantelpressarna ökade jag med 3*2kg, lats pulls med 5kg, vann några reps i rodmaskinen, kör sidebends med rekortung hantel fyra set och raka tior. Fick dessutom höra att jag ser väldigt vältränad ut.
Har ätit tre stora måltider plus en massa små mellisar idag... Tydligen har jag gått up 1,5kg den senaste veckan... Det förklaras säkert av att jag hade tämligen full mage OCH vägde mig efter att jag haft i mig min gainer (gör det normalt alltid före), men lite av det borde nog vara... massa av något slag. Med tanke på att jag totalt gått upp ca 3 kg de senaste två-tre veckorna ser jag förvånansvärt hård ut fortfarande... Älskar att träna just nu.
Senast redigerat av johanw (2007-05-08 00:31)
Det låter kanon!
johanw skrev:
Hantelpressarna ökade jag med 3*2kg
Hur många armar har du? AP verkar ge hiskeliga fördelar, och om ett tag kanske du kan marka med två stänger. =D Roligt att det går framåt. Gör själv inte bättringar i alla övningar längre, och det kan bli lite grått och tråkigt. Men deff är deff och bulk är bulk. Hur funkar cardio med AP, känner du alls nån skillnad?
Jesus skrev:
johanw skrev:
Hantelpressarna ökade jag med 3*2kg
Hur många armar har du? AP verkar ge hiskeliga fördelar, och om ett tag kanske du kan marka med två stänger. =D Roligt att det går framåt. Gör själv inte bättringar i alla övningar längre, och det kan bli lite grått och tråkigt. Men deff är deff och bulk är bulk. Hur funkar cardio med AP, känner du alls nån skillnad?
Jag har tyvärr inte kört cardio seriöst sen jag börjat med AP. På helgen hade jag tänkt ta en mil ut till alvik och tillbaka, men mamma kommer på besök så det lär inte hända. Lovar dock återkomma så fort jag testat. Har hur som helst svårt att tro att man har lika mycket cardioork att vinna på ap.