Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tjenare.
Tänkte skriva ner mitt program med hur jag tränar, vilka övningar samt hur min kost ser ut och allt är på ett ungefär så ni tänker på det. Jag är 23 år, är 178cm kort samt väger nånstanns mellan 70-75kg samt har som mål att i första hand få muskelmassa då min kropp enligt mig är så opropotionell. Kommer skriver det som set*rep*vikt och de flesta är vikter som hängs på, allså stång är inte alltid medräknad, beroende på övningen.
Träningsprogrammet
Måndag
Biceps: Rak skivstångscurl 3*7*35, hantelcurl 3*7*15
Triceps: Pushdowns 3*7*37½, Liggande tricepspress 3*7*20
Tisdag
Ben: Benpress 3*7*180, Benspark 3*7*40, Bencurl 3*7*50
Vader: Sittande vadpress 3*7*40
Torsdag
Bröst: Bänkpress 3*7*50, Pecdec 3*7*10 ( inställning, inte vikt )
Axlar: Militärpress 3*7*40, Stående hantellyft framåt 3*7*10
Fredag
Rygg: Latsdrag 3*7*65, Sittande kabelrodd 3*7*60, Skivstångsshrugs 3*7*40?
Mage: Maskincrunches 3*7*40
Det va mitt träningsprogram på ett ungefär, är inte hellt 100 på alla vikter samt ibland på vissa övningar så kör jag lite mer och ibland går jag ner några få kilo och kör lite där med.
Kostschemat
Nu kommer jag inte sätta upp exakta tider eller nåt sånt men jag äter ungefär var 3e timme, min fördelning på fett, kolisar samt protein är ungefär 10,45,45 med kanske lite mer kolhydrater och fetterna är mest linfröolja och olivolja som jag sätter i mig en del om dagen. Sover allt mellan 7-9 timmar varje natt, försöker.
Frukost
Proteindrink samt 1 potion havregrynsgröt.
1 glas vitamineralbrus
Innan träning ( 1 timme innan ungefär )
2 skivor mörkt bröd med miniost ( 1% fett ) och lite tonfisk på.
Kreatin
Efter träning
Proteindrink 1dl
Sojaprotein 1dl ( för aminosyrorna bl.a )
Dextropur 1dl
Kreatin
1 glas vitamineralbrus
1 timme senare.
Makaroner 1dl ( 12 minuters ) samt 100g nötfärs med masser vitlök :D
Mellanmål
2 skivor mörkt bröd med miniost och tonfisk
Mat
Makaroner 1dl samt 100g nötfärs med MASSER vitlök.
Innan jag går och sover.
Proteindrink
Under dagen så konsumerar jag ungefär också 5 liter vatten och 2 liter mjölk. Detta blir ungefär 2700kcal om jag inte är helt ute och cyklar.
Tror det va allt jag hade att skriva faktiskt men det är säkert nåt jag har glömt och ni vet ju säkert hur man frågar så det dyker väl upp isf.
Ha det allesammans.
Tack för alla bra kommenterar, hoppas jag kan göra nåt kreativt utav det nu bara för att förbättra mina resultat ännu mer. Ännu en gång, tack :D