Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 23  

JohanW äter och tränar

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Hade tänkt ta mig ut på en mils löppass, men det blev ändrade planer. Något kom ivägen. Fick mitt KP3 och mina 300 omega-3 tabletter från farmcia. Väntar ytterligare på 1 kg dextro och koffeintabletter.

Dagens (approximativa) intag:
-havregryn + whey 80 + 1dl mjölk 250kcal
-makaronipud ca 600kcal
-banan 100kcal
-pasta (axa:s fullkornspasta med extra protein) tonfisk 330 + 180 kcal
-halv avokado 227 kcal
-whey 80 266 kcal

Alltså strax under 1900 kcal. Svårt att räkna lunchens kaloriinnehåll då jag inte har någon matvåg på jobbet.

Senast redigerat av johanw (2007-03-29 20:55)

Webbsida

Blev två öl igår...

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

en torsdag ? ;) lyxmiddag eller ? :)

Webbsida

Haha. Nej, inte direkt. Min tjej jobbar som ljudtekniker på en klubb på torsdagar som jag typ aldrig besöker då jag vet att jag inte kan hålla mig borta från det gula guldet om jag går ut. Igår kände jag mig däremot tvungen att gå, vilket såklart resulterade i att jag bröt mitt heliga underskott. Oh, the guilt!

Hur illa är det med två öl om man är på något som kunde liknas vid en deff? Finns så många här som verkar tycka det är den värsta tänkbara deffsynden.

De senaste dagarna har känts väldigt jobbiga. Mätte min BF% med kaliper igår och ligger nu på ca. 12%. Tror mitt kcalunderskott har varit för stort, plus att mellanrummet mellan lunch och följande intag är för stora.

Senast redigerat av johanw (2007-03-30 09:38)

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

2öl en gång är inget att bry sig om. Visst alkohol och proteinsyntes o allt det där går ju inte direkt ihop, men tar man 2öl, en pizza eller något "onyttigt" eller ej mat under deff en enstaka gång tycker jag inte gör nått! Kanske krävs för att man ska orka.. ?

Webbsida

Jo, så är det nog. Tyvärr blir det nästan alltid en synddag i veckan.

Webbsida

Förlåt mig fader, jag har syndat. Blev ingen träning varken på lördag eller på söndag. Fick alltså bara in ett konditions- och tre styrkepass förra veckan. Tror i och för sig att helgens vila var på sin plats. Kände mig så grymt sliten efter fredagens tunga pass. Piskade verkligen axlar och bröst. Benen fick också sitt i benpressen och gick runt med värsta träningsvärken hela lördagen. Visade sig t.o.m. bli svårt att dansa.

Dagens intag
Frukkost:
1½ minibaguett + whey-80
Lunch:
Viktväktarmåltid 350kcal + whey-80

Registrerad: 2004-10-28
Webbsida

Att träna hårt och vila hårt är rena framgångsreceptet. Låter som en utmärkt helg!

Webbsida

Ett riktigt lyckat arm/mage/ben-pass igår. Kändes som om jag fick ut ett par extra reps på mina hammer curls och cable pushdowns.

Gårdagens intag efter lunchen
Efter träningspasset:
- Malto + whey-80
Middag:
- Tortellini m kalkonsås
Kvällsis:
- Whey-80

Webbsida

Om det inte var en väldigt stor minibaguett eller en rejäl portion pasta med fågel så verkar ditt intag ganska lågt.

Webbsida

Hade ett bra pass idag, trots allergisymptom och allmän hängighet. Lite synd dock att mina svaga underarmar och mitt uselt svaga grepp sätter stopp för hantelpressarna. För att ta ut allt av bröstet måste jag köra bröstpressmaskinen, som jag så gärna skulle skippa. Blir nog illa tvungen att trotsa min bänkskräck snart...

Dagens intag
Frukost:
-Minibaguett och whey-80
Lunch:
-Mikromåltid + whey-80 tot. ca 600kcal
Före träning:
-Dextro
Efter träning:
-Dextro/malto/whey-80 gainer
Middag:
-Pasta m räksås
Kvällsis:
-½ avocado + whey-80

Senast redigerat av johanw (2007-04-04 00:04)

Webbsida

Varit sjuk sedan torsdagen... Ingen träning sedan i tisdags. Har feber och är allmänt hängig. Ingen snuva eller halsont dock. Konstigt.

Webbsida

Högg ved på landet. Febern började genast stiga. Orkar inte längre vara sjuk.

Webbsida

Känner mig fet, ful och svullen då jag inte tränat på en vecka nu. Har  varit feberfri sedan igår på eftermiddagen. Tar för säkerhets skull ännu en vilodag, men imorgon ska jag iväg till gymmet. Klarar mig inte utan träning... Ska bli så jävla skönt. Blir nog dropsets all the way!

Har säkerligen gått upp ett kilo under senaste vecka. Försökte se till att äta tillräckligt under förkylningen för att inte förvärra den ytterligare.

Tyvärr är utsikterna för en AP-bulk inom april månad ganska dystra. Vill genomföra den som planerat och vill inte tumma på själva deffandet inför testet.

Senast redigerat av johanw (2007-04-10 17:19)

Webbsida

Sov ordentligt och ät bra. Sedan kör du ett riktigt hårt pass imorgon, så då känner du nog dig back on track.

Webbsida

Det blev en ganska kort natt. Vaknade tidigt imorse, då jag var tvungen att tidigt hämta ut en bokad projektor mm för ett möte med några diestister på jobbet. Känner mig dock förvånansvärt fräsch idag. Tror det kan bli ett finfint pass i gruvan ikväll. Bävar för att ställa mig på vågen.

Igår blev jag  nbjuden till en vårfest som går av stapeln inkommande fredag. Det var tydligen något jag lovat bort mig till redan i vintras, så det är för sent att backa nu. Får väl ta några katabola drinkar och offra mina muskler på vänskapens altare eller ngt.

Webbsida

Bra pass idag. Händerna var dock lite darriga p.g.a. koffeintabletterna jag tog innan jag åkte till gymmet. Enda dåliga momentet var magövningarna. Kass kontakt av någon orsak.

Dagens intag
Frukost:
-Havre- o vassledrink 300kcal
Lunch:
-Sushi, 9 bitar
Efter träningspasset:
-Gainer 300-350kcal
Middag:
-AXA fullkornsapasta 100g + tonfisk 140g
Kommande kvällsis:
-Macka

Senast redigerat av johanw (2007-04-12 10:48)

Webbsida

Fick frossa igår vid läggdags. Kroppstemperaturen steg och vaknad mitt i natten av att lakanet var genomvått av svett. Konstigt. Kanske jag inte var helt frisk trots allt. Idag känner jag mig allmänt lite svag och magen krånglar.

Får se hur jag mår efter jobbet. Kanske värt att vila idag.

Senast redigerat av johanw (2007-04-12 10:47)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Johanw, var det verkligen så smart att ta ut sig helt på första passet efter sjukdomen? Kroppen är ju ganska klen tiden efter en infektion och man kanske bör ta det lite piano första passet.

Sedan undrar jag om du bulkar eller deffar. Gick inte riktigt att utläsa ur din första post, men att döma av maten måste du deffa vid det här laget?

Angående AP. Ska du köra det under deff? AP skall ju tas i samband med högt kolhydratsintag (minst 60g varje måltid) för att ge ordentlig effekt. AP under deff är således inte direkt optimalt även om det var under de förutsättningarna Dr. Nick testade det och han är den enda som lämnat personliga erfarenheter av produkten.

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Johanw, var det verkligen så smart att ta ut sig helt på första passet efter sjukdomen? Kroppen är ju ganska klen tiden efter en infektion och man kanske bör ta det lite piano första passet.

Sedan undrar jag om du bulkar eller deffar. Gick inte riktigt att utläsa ur din första post, men att döma av maten måste du deffa vid det här laget?

Angående AP. Ska du köra det under deff? AP skall ju tas i samband med högt kolhydratsintag (minst 60g varje måltid) för att ge ordentlig effekt. AP under deff är således inte direkt optimalt även om det var under de förutsättningarna Dr. Nick testade det och han är den enda som lämnat personliga erfarenheter av produkten.

Ja, man kan väl säga att jag "deffar".tänkte köra en ap-kur då bf% är tillräckligt låg. Vill ju testa om det verkligen är sant att man kan lägga på sig muskler utan att öka avsevärt i fett med ap. Förutsättningarna för att se om detta verkligen är fallet borde ju vara bäst då man är ritkigt hård och snabbt kan se om man lägger på sig fett. Troligen förskjuts bulkandet till maj då jag inte lyckats tappa fett i den takt jag förväntade mig

Webbsida

Då du får lägre fettprocent börjar fettviktnedgången oftast avta, så bered dig på att det går allt långsammare. Försök vila ut din feber ordentligt, annars kan den kosta dig veckor av träning eller, ännu värre, göra dig riktigt sjuk. Käka lite extra och vila lite extra.

Sedan är väl 180g kolhydrater/dag inget stort problem även under deff, men AP är, som det verkar, en ganska utpräglad bulkprodukt, så vänta tills du är redo. Det blir nog maj tidigast för mig med.

Senast redigerat av Jesus (2007-04-12 12:54)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Intressant med två AP användare som ska köra under olika omständigheter. Jag kommer att följa era resultat med spänning. AP är nog det tillskott jag själv är mest intresserad av att prova för tillfället, men vill ändå avvakta mer för att höra hur folk upplevt effekterna och vad som funkar "bäst/sämst". Trist bara att de var tvungna att ha Anabolic med i namnet. Då måste man ju byta burk så att inte folk tror att man kurar...

Webbsida

Jo, fånigt namn. Det är typ bara Eiselt som inte underskattar folks intelligens när de döper sina produkter.

Webbsida

Jesus skrev:

Jo, fånigt namn. Det är typ bara Eiselt som inte underskattar folks intelligens när de döper sina produkter.

Sant! Eiselt har sakliga namn på sina produkter. Amerikanske märken verkar i regel använda helt vansinniga namn, typ jungle warfare och NO Shotgun.

Webbsida

Idag fortsätter träningen. Har gått fem dagar sedan mitt sista träningspass och känner mig sjukt peppad. Förkylningen känns också som bortblåst, så idag blir det nog ett låångt pass i gruvan. Är dock rädd för att jag tappat muskler den senaste månaden. Får allt lov att piska på lite extra nu.

Sidor: 1 2 3 4 … 23  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB