Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 19  

JohanW äter och tränar

Från: Deffland - thin and gorgeous!
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Okej, nu startar jag en egen dagbok för att kunna få tips om kost och träning och samtidigt hålla koll på vad jag egentligen får i mig.

Är 183cm lång, 26 år och väger (vägde igår) 73,2kg. Då jag i oktober började styrketräna vägde jag knappa 64 kg. Har gått upp 10 kg sedan dess, men har tappat knappa 0,5 kg de senaste veckorna p.g.a. skidsemester mm. Mitt mål är nu att pressa ner min BF% ytterligare, för att från vecka 15 testa Anabolic Pump under bulk och se om AP håller vad det lovar.

Gårdagen
Frukkost:
-två mackor m keso
-1dl vassle
lunch:
-sallad m pasta, kyckling och parmaskinka
efter jobbet för styrketräning:
-vassle och malto
efter träning:
-vassle o malto
middag:
-pasta och tonfisk m sallad
- vitaminer + omega3
kvällsmål:
- 1 dl vassle + macka m keso

Webbsida

En ganska onyttig och dekadent helg. Har fuskat med kosten. Tränade igår. Tog i för kung och fosterland och tvingade bicepsen förbi utmattning i ren frustratio.

Idag blir det bröst- och tricepspass. Har dock ätit lite väl mycket redan idag.

Webbsida

Bra pass. Körde bröst, axlar och triceps. Kastade in militärpress och testade på liteöverduttvikter för att få in tekniken, vilket visade sig vara svårare än jag anat. Ökade på pec deck flys och märkte att jag också borde ha ökat på upright rows då jag plötsligt tog 8*4 hur lätt som helst. Kändes lite rehabiliteringsträning över det hela. Känner mig också tvungen att se över mitt splitschema då bröst- och axelövningarna tröttar ut tricepsen för mycket, vilket gör att mina pushdowns och french curls blir lidande. Kör jag triceps först blir å andra sidan axel- och hantelpressarna lidande.

Åt för mycket igår
Frukost:
-Proteindrink och två mörka AXA-proteinbrödskivor med keso
Lunch:
-Två burkar tonfisk, keso. Åts med två mörka ciabattabröd.
Efter träning:
-Gainer m vassle och malto.
Middag:
-Kyckling m ris och sallad och ngn åttaprocentigt fet sås. Fruktsallad som efterrätt.

Vågen står helt stilla. Det här är andra veckan i rad jag varken gått upp eller ner. Min vikt har inte ens kastat med hundra gram de senaste 14 dagarna, så trots att jag är hungrig konstant äter jag tydligen inte under maintainance. Känns inte vidare uppmuntrande då jag känner att jag verkligen pressar ned mängden mat och kör rätt mycket cardio.

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Det här hoppas jag kommer bli intressant läsning Johanw. Hur länge hade du tänkte använda AP? En av de få som använt liknande tillskott som AP är DR. Nick och han gjorde det inte riktigt under bulk och desssutom var det en av föregångarna. Var inte blyg med att dela med dig av resultaten du får/känner av AP och se till att få i dig rikligt med kolhydrater i samband med intaget.

Keep up the good work.

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Det här hoppas jag kommer bli intressant läsning Johanw. Hur länge hade du tänkte använda AP? En av de få som använt liknande tillskott som AP är DR. Nick och han gjorde det inte riktigt under bulk och desssutom var det en av föregångarna. Var inte blyg med att dela med dig av resultaten du får/känner av AP och se till att få i dig rikligt med kolhydrater i samband med intaget.

Keep up the good work.

Ser själv fram emot det. Har beställt en burk AP, så det får först bli en månad. Om kroppen reagerar bra på det och jag inte blir allt för fet till badsäsongen kör jag sedan vidare med AP ytterligare en månad.

Webbsida

Blir ingen träning idag. Tyvärr. Skall dock träna onsdag, fredag och lördag samt köra lite cardio på söndagen.

Registrerad: 2004-10-28
Webbsida

Välkommen! Bra att jag får tillgång till din träning även här, och, jo Johanw, för nogranna anteckningar över AP-testet.

Webbsida

Tränade trots allt igår. Körde armar, mage, ben. Passet kanske blev lite väl långt, delvis på grund av att återhämtningen mellan seten blev så lång. Mitt kp3 var slut, och hade inget dextro eller malto med mig, då jag gick rakt till gymmet efter jobbet. Med det i åtankarna gick det förvånansvärt bra.

Mat
Frukost:
- Ägg, macka med ostskiva och kalkon, vassle.
Lunch:
Makronipudding ca. 350-400g
Efter träningen:
Vassle
Middag:
Kyckling o ris (ganska liten portion) + vitaminer
Kvällsmål:
Vassle

Blev ganska lite mat…

Webbsida

EDIT: klantade mig

Senast redigerat av johanw (2007-03-21 09:55)

Webbsida

Trög dag på jobbet. Piggade upp mig med en mil löpning.

Dagens matintag
Frukost:
-Två mackor med kalkon och billig fettfattig räkost
-Risgrynsgröt ca 100-150g
-Whey-80 30g

Lunch:
-Makaronipuddig 350-400g
-Satsuma

Mellis:
-Whey-80 30g

Middag:
-Tonfisk 170g
-Pasta 100g

Kommande kvällsmål:
-Whey-80 30g
- Kanske lite råggröt

+ Berocca performance brus + multivitaminer + c-vitamin

Senast redigerat av johanw (2007-03-21 20:56)

Webbsida

Vilodag.

Frukost:
Råggröt 1 dl m liten smörklick + whey-80
Mellis:
Brödskiva (mörkt bröd)
Lunch:
Färsbiff m morötter och klyftpotatis (mikromat från viktväktarna) + whey-80
Kommande middag:
Ingen aning. Middag hos min flickväns farsa som fyller år. Ska hålla mig borta från vinet.
Kommande kvällsmål:
Whey-80 och ev. gröt

Webbsida

Middagen blev ett halvt glas champagne och två tortillas... Ingen aning om kaloriinnehållet..

Imorgon blir det bröst/axlar/ben-pass. Idag har jag mitt anabolic pump anlänt på posten. tjoho!

Webbsida

Blev bara axlar och bröst idag. Riktigt dåligt pass måste jag säga. Fick inte till något bra pump och allt kändes halvdant och rehabiliteringsaktigt. Berodde troligen på att jag glömt min ena shaker på jobbet och därför endast fick med mig min efterpassgainer, medan jag fick klara mig utan protein och kolisar före passet. Har också märkt att KP3 inte längre funkar lika bra som tidigare. Får inga grymma stickningar i ansikte och läppar och återhämtningen är kass. Skyller det dock på uteblivna pre workout-kolisar.

Satt och glodde på min burk med anabolic pump och började genast oroa mig för hur jag ska få i mig tillräckligt med bra kolisar till varje måltid. Luchställena nära jobbet serverar bara helt vanligt vitt långkornigt ris eller liknande.

Vågen visade 72kg idag. Tror iofs att jag tappat något under den senaste veckan eller så, men ändå inte hela 1,3kg. Beror säkert på vätskebalansen...

Dagens intag
Frukkost:
-Havregrynsgröt och whey-80
Lunch:
-Ris och kyckling + en burk tonfisk
Efter träning
-Gainer m malto + whey-80
- 1½ timme efter träningen blev det ytterligare 0,75dl whey-80
Middag:
-Kyckling m ris

Vill unna mig själv en öl ikväll, men det får nog bli en cola light istället...

Webbsida

Körde armar och mage idag. Mina biceps curls gick halvbra, men lyckades öka på hammer curlsen. Tankade rejält med dextroput innan och under passet och snålade inte heller med malton i gainern efteråt. Efter passet kände jag mig extremt orklös och deckade på min flickväns säng. Idag visade vågen 71kg. Skyller igen på vätskebalansen.

Dagens matintag
Frukost:
-Havregrynsgröt + whey-80 samt vitaminer och omega-3 kapslar
Före träning:
En dl dextro
Efter träning:
-Gainer med malto och whey-80
Mellis:
-Macka med skagenröra + en center chokladknapp (kände mig värd det, blev ingen öl igår så)
Middag:
-Pasta- och tonfiskbaserad rätt, låg på fett och smakade hemskt + lite grönsaker
Kommande kvällsis:
-Troligtvis en macka eller en mindre pastasallad + whey-80

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Fokusera mer på mängden kolhydrater än att få i dig just komplexa..
Ett tipps (som inte jag följde) med Ap´n kan vara att börja med en kapsel före ditt största kolhydrats intag på dagen och arbeta dig upp till 3 kapslar ed,för att magen skall vänja sig bättre.
Min mage pallade inte Ap´n alls.
Hoppas det går bättre för dig.
Med Yg fick jag dock väldigt lovande resultat.

Webbsida

Jag lovade mig själv att inte gå ut den här helgen, men lockades ändå ut på lördagen. Slutade med en 1000 spänns kväll på spybar. På söndagen hade jag skuldkänslor och åkte till Alvik på våffelkalas. På kvällen åt jag dessutom pizza. Känner mig fet och äcklig. Idag blir det mindre mat och mer cardio i samband med styrkepasset.

Idag är det bröst/axlar/ben-dag.

Tack för tipset Dr. Nick. Kör nog igång en Ap-invänjningsfas före jag drar igång bulken..

Webbsida

Ingen fara på taket! Se bara till att du återgår till att disciplinera din lekamen!

Registrerad: 2005-01-05

Här har du en som är nyfiken på AP. Ska bli kul att läsa om du märken något :D

Webbsida

Blev ingen styrketräning igår, då jag och min flickvän åkte ut till Värmdö. Istället tog jag mig ut på en knapp mils löptur.

Matintag för dagen
Frukost:
-Fralla och proteindrink
Lunch:
-Viktväktarmåltid ca 400kcal
Mellis:
-Banan
Efter löptur:
-Gainer
Middag:
-Lax o potatis + sallad med tomater och avocado
-Fruktsallad (lite väl mycket)
Kvällsmat:
-Mindre proteindrink

Webbsida

Var väldigt trött före dagens axel/ben/bröst-pass. Tack vare att jag tankade i mig en hel del dextro och mitt sista KP3 före passet klarade jag ändå av det med hjälp av en hel del viljestyrka. För tredje veckan i rad står jag helt stilla på alla vikter. Iofs inget konstigt med det då jag ligger på energiunderskott.

Dagens intag
Frukost:
-ägg och whey-80
Lunch:
-makaronipudding (IGEN!) och whey-80
Före träningen:
-En dc dextro
Efter träningen:
-Gainer med whey-80 och malto
Middag:
-tonfiskpasta och sallad
Kvällsis:
-Whey-80

Beställde 300 kapslar omega-3 och KP3 från farmacia idag. Gud vad bra priser de har! Har svårt att hålla mig från att tjuvstarta min AP-kur. Överväger att följa Nicks råd och köra igång med en kapsel/dag från och med nästa vecka. Får se hur jag gör..

Senast redigerat av johanw (2007-03-27 23:57)

Webbsida

Ryggen tog visst lite stryk av militärpressen igår. Ville tvinga fram ett sista rep och svankade... dumt gjort.

Webbsida

Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp träningen då jag återgår till småbulk och AP-kur. Före jag lade mig på ett energiunderskott upplevde jag att jag stod ganska stilla i många (de flesta) övningar. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp min träning för att få fart på bicepsen igen. Brösten och obliquesen står också rätt stilla. Sen vill jag också ha in mer benträning och marklyft. Får nog bli en 3-split. Mottar gärna förslag hur jag ska rivstarta ökningarna och byggandet igen.

Webbsida

Var sjukt trött igår före jag gick till gymmet. Tankade en dextro/maltoblandning och drog iväg till gymmet. Mitt KP3 var slut, så jag väntade mig ett jobbigt pass med mycket väntande och flåsande framför vikterna. Mycket riktigt visade sig bicpes curlsen bli ett rent helvete. Trots att jag mobiliserade all min viljestyrka förlorade jag 1 rep på tredje och 2 rep på fjärde setet.

Mina triceps push downs gick däremot bättre, liksom mina hammer curls. Körde drop sets på båda övningarna tills jag stod och skrek med av smärta. Det måste ha sett tämligen lustigt ut där jag kämpade med de sista repsen på 5kg i kabelhissen. Magdelen av passet var riktigt kasst. Fick dålig kontakt och förlorade 1 rep i varje set. Var iofs tvungen att ta det hela försiktigt då min korsrygg sade stopp pga av min taskiga militärpress dagen innan.

Idag har jag vilodag från styrketräninge med endast lite lättare cardio.

Mitt matintag såg ut som alla andra dagar, med undantag för frukkosten som bestod av whey-80 + två mackor med pesto och kycklingköttbullar. Slängde dessutom in 0,5dl whey-80 som mellis runt fyratiden.

Vågen visade 71,3kg. Om det här faktiskt handlar om riktig viktnedgång måste jag nog kasta in mer mat. Kanske en lite kraftigare kvällsmåltid vore på sin plats.

Senast redigerat av johanw (2007-03-29 09:14)

Webbsida

Mitt tips för att komma igång är att du har varierar övningarna och vikterna ganska friskt, att du kör lite högre repsantal för att bättre kunna hitta kontakt och sedan tyngre för redig överbelastning. Sedan är det viktigt att påminna sig om att det inte är viktökingarna per se är viktiga. Sätt hellre energi på att göra övningarna rätt.

Webbsida

Jag vet. borde köra högrep ibland, men förmår mig inte. vill ju köra tungt. tror dock det är en bra idé det du skriver. känner att vissa nya övningar inte riktigt sitter då jag kört dom tungt från början utan att känna efter.

Sidor: 1 2 3 … 19  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB