Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Posta för ett tag sen o skrev att jag hade problem o få i mig min frukost men hittar inte den gammla tråden så ja gör en till. (srry)
Iaf, kom idag på något som var väldigt lätt att få i sig även för mig
3,5dl mjölk = 210kcal
1 banan = ca 150kcal(?)
20g cashew nötter = ca 100kcal minst
summa 460kcal
Är detta bra? Får för mig att de är vikitgt o få i sig mkt kolhydrater på morgonen varför vet ja inte men kan detta duga som frukost? För jag har enorma aptit problem på morgonen och detta gick enkelt idag så jag blev rätt så nöjd.
MVH
Måste säga att jag tycker att den frukosten ser väldigt ut i mina ögon. Blir du verkligen mätt på det där? Jag skulle slänga till några mackor med lämligt pålägg om inte annat. Annars kan du i den mån ni har en stavmixer hemma göra en shake bestående av mjölk, havregryn och banan. Även nötterna skulle du kunna slänga in i den.
Den shaken har ja druckit en del av och det slutar med att ja får kväljningar av skiten. Fattar inte vad jag har för fel :S Läste i Enlunds dagbok tidigare idag då vare ngn här som skrev om att man inte ska dricka i samband med måltid för att de skulle kunna ge obalans i magen typ med nå syror lr ngt. Lät inte så troligt men vafan jag dricker till allt jag äter.
prova denna drinken på morgonen då:
1-1,5 dl A-fil
1,5 dl sojamjölk (osötad)
100 g frysta hallon
1/2-1 banan
1 liten näve havregryn (1/2 dl)
proteinpulver
mixa och njut..
Denna håller jag mig mätt på till lunch med bara en frukt som mellanmål
Skit i drinkar!
Man ska ha riktig mat i magen som start po dagen! (Rimmar ju)
Ta en portion havregryn, 2 st egg... banan? annan frukt om du onskar...