Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Det är en bra grej har jag sett; typ 17 % protein och bara 4 % fett.
Dessutom är det mkt godare än tonfisk tycker jag!
Vänligen... Johan
Du är inte ensam över att ha upptäckt den :)
Har de på mackan med paprika eller använder de som smör för att slippa torr macka.
Precis... det är ju huuur mkt bättre som helst än smör.
Och inte äckligare heller, jag diggar mjukost! :)
mer mjukost åt folket!
Jag är oxå en lättostare :)
Amen det är underbart å höra :D
Jag vill inte ta det till överdrift men...
Minimjukost: 19protein 3kolhydrat 1fett
Jag vill inte ta det till överdrift men...
Minimjukost: 19protein 3kolhydrat 1fett
Vart vill du komma?
Varför köpa Lätt-ost när det finns bättre alternativ; mini-ost.
Är det bara smaken det handlar om? Har själv inte smakat lättosten.
Hur många procent fett är det i miniosten då? Är det mini-mjukost du menar eller?
Jag har inte sett nån mjukost med lägre fettprocent än 4... men det finns alltså?
Kan inte skilja på många kcal mellan dem två..? Eller?
Aldrig heller som sagt sett mini mjukosten. Vilka/et märke finns den i?
Aldrig heller som sagt sett mini mjukosten. Vilka/et märke finns den i?
Ehh, det är väl milko, samma som lättmjukosten tror jag, de ser nästan identiska ut och jag har sett den i flera affärer brevid lättmjukosten.
kcal går att räkna ut:
protein: 19x4
kolhydrat:3x4
fett:1x9
Det är alltstå 1vikt% fett; 3vikt%enheter mindre än Lättosten PLUS högre protein!
Aldrig heller som sagt sett mini mjukosten. Vilka/et märke finns den i?Ehh, det är väl milko, samma som lättmjukosten tror jag, de ser nästan identiska ut och jag har sett den i flera affärer brevid lättmjukosten.
kcal går att räkna ut:
protein: 19x4
kolhydrat:3x4
fett:1x9
Det är alltstå 1vikt% fett; 3vikt%enheter mindre än Lättosten PLUS högre protein!
Att det är högre proteininnehåll borde väl bero på att det är mindre fett? I 100 gram ost finns det då mer utrymme för protein och kolhydrater?
Att det är högre proteininnehåll borde väl bero på att det är mindre fett? I 100 gram ost finns det då mer utrymme för protein och kolhydrater?
DET har jag ingen aning om, jag läste ba på paketet
Var på ICA nyss och handlade... men hittade bara med 3%... så köpte den. (Milko´s lätt-mjukost med räksmak)
Tjena! Jag är också "lättmjukostare". tyvärr så tycker jag att milkos lättost med 4% fett, räkor eller skinka smakar anus, rent ut sagt! Äter mycket hellre tonfisk på mackan, men det blir nog dyrare i längden. Antar att inte alla håller med mig, menmen...
Är det någon som kan rekommendera någon annan fabrikant/smak som ni tycker smakar bättre?
Tjena! Jag är också "lättmjukostare". tyvärr så tycker jag att milkos lättost med 4% fett, räkor eller skinka smakar anus, rent ut sagt! Äter mycket hellre tonfisk på mackan, men det blir nog dyrare i längden. Antar att inte alla håller med mig, menmen...
Är det någon som kan rekommendera någon annan fabrikant/smak som ni tycker smakar bättre?
Naturell! Antingen som den är eller med skinka och tomat på (riktig skinka alltså, inte färdigiblandad). =)