Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag försöker deffa nu genom att äta så lite kolhydrater som möjligt, och på så vis få kroppen att bränna fett istället för kolhydrater som den vanligtvis har som bränsle.
MEN... vad äter man som mellanmål då?
Känns lite knepigt att sitta å käka på en köttbit när kompisarna (som inte tränar) käkar en macka eller en banan?
Kesella skulle ju kunna gå, men den måste man ju ha i kylskåp, och har inte alltid tillgång till det när jag är borta på dagarna (åker tåg till en distanskurs bla.)
Help me anyone?
/ Johan
Gör väl inget om du sitter och käkar kyckling eller dyl. även om kompisarna inte gör de? Va inte rädd för att vara lite "annorlunda" herregud. Dem vänjer sig.
Njae, det är väl ingen fara iofs... men frågan är om kyckling håller sig en hel dag utan kylskåp?
hrm, fjag kommer inte på ngt proteinrikt som klarar sig en hel dag i väskan, förutom proteinpulver som du blandar med vatten när du skall ta de.
Mmm, det finns ju alltid iofs... får ta det och några clementiner så kanske man blir hyyyyfsat mätt iaf :)
Tack Kimball!
Isf hade jag dragit en fruktsallad! :)
My pleasure.
Förresten, NÖTTER! Mandlar må vara energirika men ca 16g protein/100g.
My pleasure
En grillad kyckling håller en hel dag i rumstemperatur, förutsatt att du förvarar den någorlunda vettigt, inte i direkt solsken på en sommarstrand alltså. Köp en lite kylväska och kylklamp annars, finns små mjuka varianter som går knöla ner i träningstrunken/jobbväskan (såvida du inte är "portföljnisse").
Tonfisk på konserv är ju ett annat tips som håller hur bra som helst så länge du inte bucklar till burken, mitt tips är att köpa ABBAS eller annat märke av god kvalitet dock, Eldorado och DIVA smakar skunk.
Ett riktigt seriöst tips är att införskaffa en mat-thermos!! ser ut som en vanlig rostfri thermos med har större diameter och öppning. Håller kylan lika bra som den håller värme. Går bra att käka direkt ur den med sked, tex keso och hackad kyckling eller keso blandat med tonfisk - endast fantasin sätter begränsningar.
Håller med mamawi om att tonfisk är bra, pluggar jag också, så jag har inte heller tid att åka hem och äta. Ett par burkar tonfisk att ta med och du kommer få i dig rikligt med protein. Enda nackdelen är att många kommer kolla lite snett på dig, det gör dom iaf på mig ;)
Hehe... Okej, men hatar tonfisk... :(
Tog med mig nötter (salta) idag... och clementiner, men är rädd för att man blir lite fet av nötterna bara eftersom det är fel "typ" (oljade, saltade)
Hmm... vilken typ ska man köpa annars? Caschewnötter eller liknande på hälsokostaffär? Fast det är kanske lika mkt fett i dem?
Kör på vanliga oskalade mandlar från ica! :)
Du kan även testa mitt tonfisk recept, jag tycker inte heller om tonfisk egentligen, men de jag lyckades få ihop är gudagott.
Hehe... Okej, men hatar tonfisk... :(
då kan det bli jobbigt, jag har en kompis som äter 5 burkar tonfisk om dagen, det har han gjort under ett par års tid, dock så hatar han tonfisk... disciplinerat! :)
Jag tar alltid med mej 2 lagade mål innan jag drar till plugget (universitetet). Jag brukar bära me mej allt möjligt.. Färdiglagad lax, tonfisk, keso, kesella, kyckling, skink o äggröra + en burk me Whey-80. Bra mat med högt proteininnehåll.
Hmm, ok...
En fråga bara; hur tillagar du laxen?
Har alltid funderat på att köpa och göra laxmiddagar hemma, men vet inget bra, lättlagat recept.
Har du det?
Ett riktigt seriöst tips är att införskaffa en mat-thermos!! ser ut som en vanlig rostfri thermos med har större diameter och öppning. Håller kylan lika bra som den håller värme.
Den håller till och med kyla betydligt bättre än värme om den förvaras i rumstemperatur. Det beror på att det vi betraktar som kall mat och dryck håller kylskåpstemperatur och skiljer sig egentligen ganska lite från rumstemperatur. Samma skillnad fast uppåt på temperaturskalan blir inte ens fisljummet.
Okej...
Berra: Haru nån länk eller pris om man är sugen på å köpa en sån?
Eller finns de på ICA?