Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Satsa på vättern rundan istället tycker jag!
25 december: Idag så blev de 60min på motionscykeln! blivit några dagar utan träning...men blir lätt så runt jul.
I fredags köpte jag mig en ny cykel för 9995...en Bianchi fin som fan. aluminuim o kolfiber...låter dom skruva lite på den o hämtar ut den på onsdag. kommer låta den stå i vardagsrummet bredvid tv:n för motivation...så tar jag ut den för långpass när vädret e trevligare.
questan skrev:
Satsa på vättern rundan istället tycker jag!
Jag är redan anmäld till Stockholmsmaran, självklart går det målet före allt annat :)
27 december: Blev 60min idag! känns bättre o sitta ner nu...behövde inte ställa mig upp många gånger. Oxå snart dags att antingen öka upp tiden lite...lr trögare motstånd
28 december: Fick bli 60min idag...o me samma motstånd som igår. tänkte öka tiden...men blev tillslut för hungrig. Åt alltid digestive förr när jag va hungrig innan träning...funkade fint! får ta o skaffa det
30 december: Cykling 01-02...rätt så gött med natt träning. 60min som vanligt...inte så bråttom att öka tror jag. så fortsätter ett tag till.
fortfarande 30:e o jag körde andra passet på samma dag(60min)! iofs sömn emellan...men rätt så gött ändå! jag e nöjd!!
1 Januari: inte så farligt bakis idag! så blev 60min...va lite segt ibörjan. men när man väl kommer igång e de bara att köra! bra påfyllning me vätska hela tiden så va de lugnt!
2 Januari: 60min på cykeln som vanligt...träningen funkar fint o motivationen e på topp! vikten har ökat något...nästan 88kg. får hoppas de bara e pga för mycke onyttigt under ledigheten o att de inte för att jag slöar när jag tränar! men de tror jag inte...
3 Januari: Blev 60min trots att jag bestämmt mig för vilodag...men tillslut kunde jag inte hålla mig längre! lite trög i benen första 10. men efter det rullade de på som vanligt!
Du verkar ha fått in bra rutin på cyklandet :)
machine gun skrev:
Du verkar ha fått in bra rutin på cyklandet :)
Jodå! hade nog inte funkat lika lätt om jag inte haft nått mål me cyklingen...bara gå ner i vikt e svårt att motivera sig till
4 Januari: Cykling idag! (va annars) 60min o körde rätt så hårt...alltid haft puls runt 140-150...idag låg jag oftast bra bit över 150! till helgen får de bli nått 90min pass
Låter riktigt bra det där! Nu fick jag mig en liten motivationsboost! Imponerande viktminskning!
Jag hade oxå tänkt klara av Gbg varvet i år:D Började min träningsdagbok i ett annat liv, så den heter Göteborsvarvet 2007 under 1:30... Nu hoppas jag bara att jag tar mig i mål;)
Kämpa på!
Pregart skrev:
Låter riktigt bra det där! Nu fick jag mig en liten motivationsboost! Imponerande viktminskning!
Jag hade oxå tänkt klara av Gbg varvet i år:D Började min träningsdagbok i ett annat liv, så den heter Göteborsvarvet 2007 under 1:30... Nu hoppas jag bara att jag tar mig i mål;)
Kämpa på!
Ta sig i mål e tillräckligt jobbigt de oxå! för mig blir de inte varvet pga strulande benhinnor...så lagt om till cykling! så topic borde ändras...så ser nån moderator detta! ändra till vätternrundan 2007
questan skrev:
så ser nån moderator detta! ändra till vätternrundan 2007
Fixat. Sorry för det sega svaret.
6 Januari: cyklade 90min...va jäkligt jobbigt pga att jag inte lyckades hålla ett lägre tempo som jag bestämmt mig för. så pulsen inte sticker iväg över 150! men misslyckades me det rätt så hårt o fick slita i 90min. klarade iallafall 90min...men de va fan inte skojj
Jag hörde någonstans att man bör klara cykla ensam i minst 6 timmar annars blir det svårt med VR, vad säger du om det?
Jag säger: Det är ju nästan en hel arbetsdag!!!!!! Vem f-n orkar det????????????:O
Pregart skrev:
Jag hörde någonstans att man bör klara cykla ensam i minst 6 timmar annars blir det svårt med VR, vad säger du om det?
Jag säger: Det är ju nästan en hel arbetsdag!!!!!! Vem f-n orkar det????????????:O
hehehe...jo sånna pass måste oxå komma tillslut. men inte på motionscykeln...fy fan! tar de i april/maj...cykla ner till varberg o tillbaka. en liten trevlig tur på c:a 15mil
questan skrev:
hehehe...jo sånna pass måste oxå komma tillslut. men inte på motionscykeln...fy fan! tar de i april/maj...cykla ner till varberg o tillbaka. en liten trevlig tur på c:a 15mil
Det är ändå bara halva rundan ;)
machine gun skrev:
questan skrev:
Det är ändå bara halva rundan ;)
Haha! en sågning vid fotknölarna:D
Lägg dig i rygg med eliten, och hoppas på att dom inte vill ha fram dig i täten;)
15 mil är nog en bra start! Du är ju trots allt inte själv när du cyklar VR, så (om man nu kan använda lätt i sådana sammanhang) lite lättare är det ju ändå.
halva rundan räcker för träning...cykla 15mil ensam e rätt så krävande! man sparar rätt så mycke kraft på att ha nån framför sig som tar vind
7 Januari: 60 min idag! Börjar kännas att konditionen blivit bättre nu...men äter lite väl mycke onyttigt så vikten håller sig fortfarande runt 87-88. men behöver nog inte vara orolig...förbränner mer o mer kalorier nu! men ska ändå försöka ändra på det kommande vecka!
Vill du ha träningstips för cyklingen så fråga Ironwoman här på brädan. Hon har både cyklat Vättern några ggr och är ju dessutom triathlet, så hon cyklar en hel del, i ironmandistansen så ingår ju trots allt 18 mils cykling mellan simningen och löpningen :)
kanske vore bra me nått upplägg på träningen...men tror de funkar bra utan oxå. cykla så ofta man hinner...o när konditionen blir bättre så ökas tiden.
8 Januari: ett 60min pass...blir nog oftast så på vardagar. e färdig för sent annars...möjligtvis på fredagar då jag jobbar 8.30-15. men får för lite sömn den natten...så nog bättre att ha det som vilodag!
Jo, det lär ju funka bra det med. Tänkte mest om du ville ha input från nån med erfarenhet. Själv är jag ju på alla långlöpare jag stöter på, haha.
Pregart skrev:
Då jag cyklade min första och hitintills enda runda (har inte satsat på cykel när jag pluggade, är inte så tidseffektivt och jag behövde plugga mycket), hade ambitionen att ta mig igenom utan att ta hela dagen på mig. Cyklade på vanlig transportcykel, 21 växlar, normala däck, pakethållare och så. Innan tränade jag främst fram och tillbaka från skolan, cyklade då 11 km/dag under hela året, hade cykelpendlat i flera år. Utöver det tränade jag ca 30 mil fördelar på en 5-6 turer, längsta ca 8 mil. Tog mig igenom på 14,40 varav ca 2 timmars matpaus, i dåligt väder (det gick vitvågor på Vättern, motvind norrut efter Vättern). 6 timmar klara man sig nog utan, men gärna över 10 mil, visserligen hade inte jag det, men jag hade provat att cykla 18 mil ensam med packning tidigare år. Det ordnar du ganska lätt i sommar när man kan cykla ute. Eftersom du orkar cykla en timme nästan varje dag samt ett 90 min pass orkar du säkert 2 timmar ute (vilodag innan och efter), börja med det någon gång en helg i mars när vädret känns tillräckligt bra, ta med lite dricka (drick 1-2 dl sportdryck varje kvart) och cykla i ett ganska lugnt tempo (ca 140 i puls). Veckan efter kan du lägga på lite tid 15-20 min eller vad som känns bra, till helgen 1:a april eller helgen efter kan du kanske komma upp i tre timmar, helgen 5-6 maj 4 timmar. Det är jättebra att ha cyklat lite längre pass så att man vet var man ev kommer att få ont och kan förebygga det. Vet du att du kan riskera att få ont i ryggen kanske du ska sätta dig upp och sträcka ut den i samband med drickan varje kvart.
Tack för alla tipsen! ryggen har jag aldrig fått problem me...men heller aldrig cyklat långt så får se om den börjar gnälla! för att kunna sitta på den nya cykel så snabbt som möjligt så ska en sådan här inhandlas: http://www.maxpuls.se/product_info.php? … cts_id=660 nån som har erfarenhet av nått liknande??
9 Januari: motivation e på topp e cyklingen går underbart lätt!! 60min o tiden gick väldigt snabbt...gött som fan