Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tänkte vi kunde lägga in tips på bra maträtter på denna tråd, snabblagat är ju alltid ett plus ;)
mitt bidrag:
Ravioli med röda linser.
Går extremt fort och linserna fyller på med proteinbehovet och gör rätten mer knaprig med mer tuggmotstånd.
vita bönor i tomatsås ;)
Spaghetti med kycklingkebab och chilisås (tex vanlig köpt Hot Sweet Chili Sauce).
Klockrent om man är hemma på lunchen och äter, även om kycklingkebaben inte är dundernyttig, men innehåller mer protein än vanlig kebab ^^
Stora menyn, QP, Cheese, cola, plus meny och en jordgubb o vanlijpaj..
Yummie...
Eller en härlig klassiker:
Kebabtallrik, köpt där man får bibliska proportioner på tallriken..
Mmmmmmmm..
Eller bara en fet härlig pizza, med valfri fyllning..
Muma mat :-)
fräs en massa wokgrönsaker med tamari el soja + sambal (badjak el oelek) + nån matsked jordnötssmör (osötat) i några minuter, häv i önskade mängder av råris eller fullkornspasta och tofu i täningar, låt allt bli varmt, häll på nån tesked sesamolja, och njut! Tar ca 5-10 minuter och är bara så j-vla gott!
Mirre
Stora menyn, QP, Cheese, cola, plus meny och en jordgubb o vanlijpaj..
Yummie...
Eller en härlig klassiker:
Kebabtallrik, köpt där man får bibliska proportioner på tallriken..
Mmmmmmmm..
Eller bara en fet härlig pizza, med valfri fyllning..
Muma mat :-)
JAA! Nu blev jag hungrig.
Man drar till Frasses, Mega Skrov 2*150g massa pommes och läsk + en Stor Stark!
Grillad kyckling, ett kokt ägg och pasta är ett bra mål mat att äta efter träningen, pastan ska dock vara snabb pasta, kokas runt 3-4 minuter, det är snabba kolhydrater och det är det man behöver efter träningen och proteiner.
Men varierad kost och en tanke på vad det är nog bäst,... på Mcdonalds äter jag typ 3 hamburgare enbart för 9 kr st, med mjölk. eller med mcchicken utan sås.
Fläskfile med kokt potatis och grönsaker med sås=) mmm
Lägg en burk tonfisk i ett pitabröd
en burk bönor i tacosås... typ HP's eller nått. supergott med en bulle el. två till. bra proteinkälla och inte så mkt fett.
Koka upp pastaspiraler, i med en klick pesto, blanda, ta en burk tonfisk, häll av vattnet o blanda tonfisken med en klick majonnäs, blanda därefter tonfisken o pastan... KLART! Smakar mumma!!!