Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Vilket proteinpulver?

Gäst

Hej,
jag börjar tröttna på tonfisk nu så jag tänkte börja ta ett proteintillskott. Har ni något bra förslag på pulver som smakar gott?

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Protec+, jordgubbssmak sägs vara rätt okej. Twinlabs proteintillskott är nog också bra om än lite dyra.

Från: Uppsala
Registrerad: 2002-04-10

Själv kör jag blandning av sojaprotein och Twinlabs triple whey.. Sojaproteinet är billigt (129kr/kg) men bör blandas med mjölk för att ge ett fullvärdigt proteintillskott. Twinlab kan du blanda med vatten...

Sojan smakar typ krita i vatten, har själv inga problem med det men många tycker det är äckligt.
Triplen har jag med jordgubbssmak och den smakar utmärkt med bara vatten och blir riktigt milkshake-smaskig med mjölk!

Gäst

Hej emmzan! Varifrån köper du ditt sojaprotein?

Registrerad: 2002-03-03

Testa annars sojamjöl
300gram för runt en tia, smaken är minst sagt underlig!

Från: Uppsala
Registrerad: 2002-04-10

Jag köper sojaprotein på hälsokostaffären.

Nackdelen är att sojaproteinet inte egentligen kan tas upp ultimat av kroppen utan behöver kompletteras med ex. mjölk.

Förut körde jag bara sojaprotein innan morgonpromenader och efter träning. Sen ca 1 månad kör jag vassleprotein (triple whey) och har fått mycket bättre resultat... Vassle tas upp snabbare i kroppen än sojaprotein. Kasein tas också upp relativt långsamt.

Proteintillskott är en djungel av olika märken, sorter och rekommendationer... Man får testa sig fram lite och förhoppningsvis inte förlora alltför mkt pengar på kuppen!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB