Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Svanka inte. Svankar du kopplar du ur magmusklerna - du måste verkligen känna det i magen annars gör du fel ;)
Kolla här (för motivation och utförande): http://www.youtube.com/watch?v=PDtcVez_vgc - du ser hur han t o m kutar ryggen?
Suck, tillbaka till hemtentan.
Senast redigerat av stevebc (2006-10-13 18:04)
kör du själv dragonflags? har sett den filmen ett antal gånger förövrigt..jävla legend, men som du säger kutar han nästan med ryggen ja.
visste du förresten att Dolph Lundgren har pluggat Kemiteknik på LTH ? :D
KTH var det och kärnfysik om jag minns rätt (tro inte på det dina faddrar säger) för att sen fortsätta på MIT (världens högst ansedda tekniska högskola). Men är inte helt säker...
Jag är alldeles för svag för dragonflags :)
jotack jag vet vad MIT är :P och LÄTT att han gick K..annars skulle han inte va så biff :)
jag är också för svag för drakflaggor tror jag..kanske får börja på ödle vimpeln.
edit> ok du hade typ rätt T.T enligt säkra källor (http://www.dolphlundgren.com/) så skulle han ha pluggat på KTH, dock vetifasen om det var atomfysik, iom att han tog en masters i chemical engineering :) call it even? :P
Senast redigerat av sjöräven (2006-10-14 01:02)
Rygg/axlar
nån jävla knarkare som stod bakom mig när jag fyllde på min vattenflaska hann springa före mig till vikthörnan där man kör mark..blev fett lack.. så det blev till att köra lallarövningar som uppvärmning/tidsfördriv
sittande rodd
10 x 30 kg
10 x 50 kg
10 x 80 kg
stångrodd (provade på igen)
nåra rep endast med stången för o hitta kontakten
10 x 40 kg
6 x 60 kg sviktade lite med kontakten där..var kanske lite väl mycket
ooo DÄR var hörnan ledig..snackade lite med grabben som hade kört, visste inte vad man skulle ha bälte till så jag sa åt honom att hålla sig borta från det :)
Marklyft
10 x 50 kg
10 x 80 kg
4 x 110 kg - kändes surt..var bra mycket färre reps än jag brukar dra
5 x 110 kg
1 x 130 kg - trodde jag skulle palla mer där, men spräckte nästan halspulsådern så jag pallade inte dra fler
6 x 110 kg, lämnade stången med ett leende på läpparna :) dock var jag inte uppe o tafsade på 140..lite surt
militärpress
10 x 30 kg
3 x 40 kg - börjar arta sig
upprätt rodd
6 x 40 kg
6 x 40 kg - lite ökning där också tror jag visst
::skönt pass, blev fin endorfin kick efteråt..lämnade inte gymet lack för en gångs skull (var dock SJUKT mycket folk)...trodde förövrigt att jag skulle få ett skönt kvällspass i ett tomt gym, men som sagt..ICKE. då vet vi det, gå inte till gerda vid 8 tiden.
--kände för första gången att marken sög ordentligt i gluteus, kan vara för att jag har börjat träna ben. utvecklade också tekniken något - soft
--skönt att komma igång med axlar (även om det inte blev många set)
Inte konstigt att du inte satte 140 om du tröttade ut ryggen först. Håller med, marklyft äger röven, särskilt om man har så lite böjda knän som jag börjat ha för att kunna ta mer.
Senast redigerat av stevebc (2006-10-16 22:05)
jo jag kom på att det kunde ha något med det hela att göra..
vägde mig innan passet förövrigt, 77kg, tror jag har gått upp 2 kg sen i somras :), dock är det ju inte morgonvikt..borde kanske fixa en våg
kapa en på onoff! sånt har ni väl i lund också
Biceps/triceps
hantelcurl
10 x 10 kg/hantel
10 x 12,5 kg
8 x 16 kg
4 x 20 kg - kändes lite bättre idag, men inte tillbaka ännu
6 x 16 kg
6 x 14 kg
stående stångcurl fick bli EZ idag, pallade inte mecka ihop annat
10 x 30 kg
5 x 35 kg
sög ur det sista med lite scottcurl på 10 kg, samt 6 pullups
TRICEPS
skullbreaker-smalbänk superset
10 - 10 x 30 kg
10 - 8 x 30 kg
10 - 10 x 30 kg den satt där den satt, kändes skitbra
pushdowns i kabel
10 x 20 kg
10 x 30 kg
8 x 30 kg
körde lite kickbacks i kabel som avslut
::grymt tungt att ta sig till gymet idag, första gången efter tentaveckans slut - men oj vad det var värt det. riktigt skönt pass, var där vid 15 tiden idag och det var knappt nåt folk alls. då vet vi det - Gerda är bra vid 15 tiden, inte 20. blev skönt pump i triceps efter skullbreakern, tror jag får öka lite i den nästa gång.
Bring me the disco king 
Sjuka hantelcurls. Hoppas dom på 20 inte var strikta!
hähä alltid fint med lite disco :D. dom på 20 var strikta som bävrar, iaf de första 2 ;)
imorn får det bli böj. har fått nytändning på antidisco - förutom på måndagar.
Ben
Böj
10 x 40 kg
10 x 40 kg
7 x 70 kg
5 x 70 kg
6 x 70 kg
vet inte vad det är..men för tillfället känner jag mig fortfarande lite rädd för böjen, så jag tar det stegvis :)
sittande vadpress
20 x 40 kg
10 x 55 kg
10 x 55 kg
stående vadpress
10 x 50 kg
10 x 70 kg
8 x 70 kg
leg extensions
10 x 30 kg
8 x 50 kg
10 x 50 kg
::nöjd att jag kom iväg o tränade ben idag om inte annat, nu e det snart fan rutin! 2 VECKOR I RAD! känns som det blir ökning till iaf 80 kg i böjen nästa vecka :)
leg extensions = liggande lårcurl (bra isf!)? Bra att du börjat piska benen :)
extensions = sträck = benspark? Isåfall bör du träna mer baksida.
benspark ja, och njae jag pallar inte träna mer baksida än vad marklyft redan tar- särskillt inte när jag har ryggpasset imorn :P kommer kanske öka på det när jag vant mig vid böjen, men som läget är nu biter den järnet.
förövrigt menar jag dessa bensparkar http://www.exrx.net/WeightExercises/Qua … nsion.html
Senast redigerat av sjöräven (2006-10-24 21:10)
GAAAAAAAAAH!!! fick huvudvärk för nån halvtimme sen - håller på o bli helt galen. orka bli sjuk...ORKA LEVA
Du blir inte sjuk, drick några glas vatten. Tänk positivt (eller aggressivt), det hjälper.
vet inte om det var så lätt som att dricka lite vatten, huvudvärken sitter fortfarande i. eller ja, snarare kommer och går. börjar fundera på om det kan ha med synen att göra - brukar vara första tecken om jag inte minns fel. känns iaf ingen höjdare att träna med huvudvärk...
Jo jag har hört att det kan ha med synen att göra men finns ju hur många orsaker som helst egentligen.. "krya" på dig iaf!
blev ett pass på mitt gamla gym igår - ack så härligt :) magnesium/krita i stora määäängder, lagom folk-glest, lediga redskap, och härlig musik.
Ryggoch lite bröst..
Marklyft
10 x 50 kg
10 x 80 kg
6 x 110 kg
2 x 130 kg
0,3 x 150 kg - gick inte idag, men kommer snart!
8 x 110 kg
sittande kablerodd
10 x 50 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
hantelrodd
10 x 20 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg
Latsdrag
10 x 40 kg
6 x 70 kg
6 x 70 kg
lite bröst blev det som sagt
hantelpress
10 x 20 kg/hantel
6 x 27,5 kg
5 x 27,5 kg
ja det blev inte mycket bröst där inte..men det var egentligen inte bröstdag så det är lugnt. ser nu att jag kör en hel del 10or (om jag nu minns repantal rätt). borde kanske sänka och köra 2-3or "avsiktligt", dvs undvika fail även på 3or. förövrigt blev jag helt såld på magnesiumet nu när jag var tillbaka..blir helt enkelt till att pallra ner till budo&fitness inför nästa pass :) hmm..får nog bli ett axelpass imorn, kanske t.o.m bröst.
Finns inget bättre än att gymma på hemmaplan. Är du hemma i Ängelholm den här helgen? Marken sätter du nästa pass. Stången lyfte från marken? Det är det svåra :)
Senast redigerat av stevebc (2006-10-28 01:01)
VAR hemma i ängelholm..blev uttråkad så jag kom tillbaka till lund :P, var soft iaf..bada lite bastu, pressade tv (vilket jag inte har här). dock var ingen annan än jag hemma, så det blev lite långdraget (familjen är på semester).
jo stången lyfte, men hade en förjävligt krök på ryggen så jag sket i det..kanske hade funkat om där var lite mer fokus. hör av dig om du ska gyma i helgen!
Blev ett pass idag minsann, med steve den gamle skojaren!
Ben/Rygg
Böj
ATG
6 x 60 kg
3 x 80 kg
2 x 90 kg - PB
2 x 90 kg
3 x 80 kg
känns sjukt bra att komma upp i vikter i böjen - det gjorde en hel del att träna med någon som kan sin sak.
Mark
10 x 60 kg
8 x 100 kg
1 x 140 kg - tangerat PB där, känns bra :)
5 x 120 kg
7 x 100 kg
stångrodd
10 x 60 kg
8 x 70 kg
7 x 60 kg
steves specialar ryggövning med kabel mellan benen (pull through?)
8 x 45 kg
6 x 50 kg
6 x 40 kg
sittande kabelrodd
10 x 40 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
:::sjukt skönt pass, ökningar i knäböjen satt fint! känns som den är på g nu. alltid kul att ha träningspartner - tog lite rädsla ur böjen tror jag. nu gäller det bara att komma igång med bänkpressen också!
Senast redigerat av sjöräven (2006-10-29 23:53)
"kabel mellan benen" :)
Tack för komplimangerna btw, men jag är nybörjare glöm inte det ;). Gött att vi båda satte PB även om ditt var lite klockrenare.
Aha, Ängelholm ja, du tränade på Friskis va ? Schysta ökningar för övrigt, du har ökat en del sen jag läste din dagbok sist. Nåt år sedan ;)