Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
machine gun skrev:
sjöräven skrev:
edit: känner nu att jag fick löparknä medans jag var ute o sprang :(. är väl bara en påminnelse om att det var ett tag sen sist eller? ska man vidtaga åtgärder?
Stretcha itb-senan: http://www.sct.nu/traning/traningslara/ … rtikel.htm
Sen som alltid med just löpning - har du inte sprungit på länge, börja väldigt försiktigt och öka inte för mkt i början.
EDIT: Här är en stretchvariant: http://www4.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8173
perfekt! men det där med att gå till botten med det...sist jag sprang var nog förra sommaren skulle jag tro, då jag också fick löparknä. då förklarade grabben jag sprang med (3:e skepparen på fartyget jag var på, som jag förövrigt knäckte totalt :D), att det berodde på en överansträngning då jag inte hade sprungit på ett tag innan dess. Hade kanske inte dom bästa löparskorna då, som nu...var nog utslitna, vanliga street skor om jag inte minns fel. kanske där skon klämmer för att vara överdrivet drygt vitsig? får se om jag ska ta upp löpningen igen, i vilket fall jag kanske köper nya skor...
blev inget pass idag...skippar biceps/triceps för att se inverkan på bröst samt rygg pass. sitter här ordentligt full, vilket kanske inte är optimalt för byggandet, mén oj vilken kväll :) blir ett ordentligt ryggpass imorn, den kommer sitta fint. ska satsa på 140 i mark.
Att köra tunga marklyft på bakfyllan... det skall bli spännande att se vad du "får ut" av det..;)
tssss bakfylla har man inte sett röken av sen vintern 03 :P
Då är det bara att gratulera
Fy fan för Gerdahallen. Kommer man hem efter 5 timmars pluggande utöver föreläsningar o känner ..oj vad det kommer sitta fint med ett tungt bröstpass.
Störningsmoment 1, hela lägenheten luktade kuk av nån bullshit i köket.
Störningsmoment 2, en hel hög med disk som var tvungen att tas omhand
Störningsmoment 3, ingen mjölk till gainern, fick bli vatten
och där bär det av till gymet. väl framme märkte jag en hel del cyklar utanför och hoppades att det bara skulle vara de där som höll på med aerobics. men icke.
Störningsmoment 4, gymet var fullpackat, knappt en hantel kvar på ställen.
+i kant, lyckades haffa en bänk direkt.
kände mig lagom taggad i kroppen, och satte igång
hantelpress
(uppvärmning)
8 x 22,5 kg(/hantel) - failade där av någon konstig anledning - blev lack
8 x 25 kg
5 x 30 kg
0 x 30 kg - fick inte ens upp hantlarna
8 x 22,5 kg
6 x 22,5 kg
var som sagt lite smålack över resultaten...kände mig svag som en get på rohypnol
tänkte gå över o köra lite kabel, men där var praktiskt taget 3 lirare samtidigt på varenda jävel så det var ju lite lost cause. o pecdec:en var också upptagen, så jag hittade nån sliten bröst maskin o körde en 3 set sådär sen fick jag fan nog. Nån jävla brud började stirra på mig som fan också, vet inte om jag såg livsfarlig ut eller om hon var efter nåt annat, men i vilket fall bidrog det en hel del till min förbannade sinnestillvaro. Då stack jag. passets längd? en sådär 20 minuter...
nä fy fan för Gerda, BYGG UT GYMET OM NI HAR SÅ BÖVLA MÅNGA MEDLEMMAR. tacka vet jag ÄSMK, världens bästa gym. oj vad jag längtar hem.
förövrigt, tack för att du tipsade mig om gerda stevebc. ITS ALL YOUR FAULT!! ;P
edit: dock ska jag på tackbjudning ikväll, blir gratis käk o sprit. kan man iaf dränka sorgen.
Senast redigerat av sjöräven (2006-10-05 19:06)
Nu vet du hur jag kände mig igår... ibland hatar man gym :) Synd på passet, men det tar du igen. En grej bara...
VAFAN!!! DET VAR JU FÖR ATT DU INTE LYSSNADE PÅ MIG SOM DU TOG GERDA!!!!! :*(
http://www.halso.info/forum/t-23265.html - notera att jag predikade för victoria och inte gerda :P
edit: är det för att du jobbade på Lunds nation?
Senast redigerat av stevebc (2006-10-05 19:21)
du det SKRIKER edit om det där inlägget som du skulle ha predikat om victoria i :P
man kanske skulle ta o byta ändå..men fuck, victoria ligger t.om längre bort än LTH för mig. man kanske skulle kolla läget på bollhuset. finns ignet värre än gym som är fulla och inte har den utrustningen man vill ha. Gerda har tex. inget magnesium/krita. och om jag inte minns fel hade inte victoria det heller ;P.
Jepp det var för jag jobbade på lunds, har jobbat två gånger nu så jag e officiel tjänsteman :) har fått ett klistermärke på studentleg:et o allt :D dvs att jag kan känna mig allmänt glassig o bättre än alla andra med gott samvete. o just det, gratis inträde på lunds för resten av terminen :)
du borde prova att jobba på nation om du itne har gjort det, fett kul. samt, tackbjudningar o tjänstemanna fester som är rätt vilda.
Är väl inte sådär galet jobbigt att ta med sig eget magnesium heller? ;)
mja..mer en princip sak...som sagt mitt FÖRRA gym erbjöd det inkluderat i gymkostnaden i en stor fin bunke :) har inget eget heller för den delen..kanske borde köpa det om man ska gå kvar på det där äckelgymet.
Ok. Kanske itne framgick att jag försökte sätta Victoria i bättre dager hehe :)
Har skrivit upp mig på jobbarlista på sydskånska men inte hört ett knyst från dom, iofs är det 50+ pers som står på den listan.
Rygg/mage
uppvärmning på några minuter i roddmaskin
Marklyft
10 x 50 kg
10 x 100 kg
1 x 140 kg PB :D:D hade verkligen inte pallat en till där, så det är all out max
3 x 120 kg
3 x 100 kg
skivstångsrodd
13 x 50 kg
2 x 70 kg
mjae fick inte riktigt rätt på det där med stångrodd, får nog ta o lära mig av någon som kan...
kabelrodd
10 x 50 kg
10 x 70 kg
10 x 70 kg
sög ur det sista ur ryggen med nåt set latsdrag
Mage
provade nån mongo maskin som var helt livsfarlig, blev nästan halshuggen o.O
nä tacka vet jag crunches på boll
boll crunches
15, 15, 10, 10
hittade nån kabel maskin som liknade en bänk som stod upprätt, och två kablar längst upp som man höll i då man crunchade ner.
15 x 50 kg
10 x 70 kg
10 x 70 kg
Riktigt skönt pass, nöjd med marken. var inte lika mycket folk idag, all utrustning var ledig när jag skulle ha den så det var ett plus. I dagsläget känner jag att rygg lätt är min starkaste grupp, och att jag borde fokusera på axlar. men som sagt har jag inga sköna övningar som jag verkligen känner tar. Förslag?
Bra mark. drag till hakan är bra axelövning.
biceps/ben
hantelcurl
20 x 10 kg(/hantel) kände inget riktigt tryck i biceps
8 x 15 kg
7 x 16 kg
3 x 20 kg som sagt, inte det där vanliga stinget
7 x 16 kg
6 x 16 kg
stångcurl
8 x 30 kg
7 x 30 kg
cablecurl
8 x 20 kg
15 x 15 kg - första setet kändes tungt..tror det var saknad av fokus
7 x 20 kg
6 x 20 kg
BEN! första gången på år o dar
Böj
10 x 40 kg :)
8 x 60 kg
8 x 60 kg
6 x 70 kg
7 x 60 kg
leg extension
10 x 30 lbs tror jag det var (första gången på den här maskinen)
10 x 60 lbs
10 x 90 lbs
8 x 110 lbs
sittande vadpress
15 x 40 kg
15 x 40 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg
kände mig vek i början av passet, var tungt att komma igång och få upp pumpet. Känner mig anti - disco för tillfället, vill bli bättre i böjen, vilket jag antar leder till bättre resultat i mark - vilket alltid är kul :). Måste säga att jag nästan var lite rädd för böjen, har inte kört på så pass länge och ja..allmänt ovant antar jag.
Köttiga hantelcurl i biceps. 20 kg kommer jag träna på när helvetet fryser till is. Knäböj, förutsatt att du går djupt, kommer utan tvekan hjälpa dig i startläget i marklyft eftersom det ger riktigt fin träning för röven. Bra vadpressar för att inte ha tränat på länge!
Edit: hur fanken hinner du träna såhär i tentaperioder? Själv blir det inte träning för mig förrän efter sista tentan 20:e.
Senast redigerat av stevebc (2006-10-11 18:36)
är jag bara trött eller är detta den roligaste journalen på hälso.info?
Helt klart. Höll på att flabba ihjäl mig åt detta:
Fy fan för Gerdahallen. Kommer man hem efter 5 timmars pluggande utöver föreläsningar o känner ..oj vad det kommer sitta fint med ett tungt bröstpass.
Störningsmoment 1, hela lägenheten luktade kuk av nån bullshit i köket.
Störningsmoment 2, en hel hög med disk som var tvungen att tas omhand
Störningsmoment 3, ingen mjölk till gainern, fick bli vatten
och där bär det av till gymet. väl framme märkte jag en hel del cyklar utanför och hoppades att det bara skulle vara de där som höll på med aerobics. men icke.
Störningsmoment 4, gymet var fullpackat, knappt en hantel kvar på ställen.
+i kant, lyckades haffa en bänk direkt.
kände mig lagom taggad i kroppen, och satte igång
hantelpress
(uppvärmning)
8 x 22,5 kg(/hantel) - failade där av någon konstig anledning - blev lack
8 x 25 kg
5 x 30 kg
0 x 30 kg - fick inte ens upp hantlarna
8 x 22,5 kg
6 x 22,5 kg
var som sagt lite smålack över resultaten...kände mig svag som en get på rohypnol
tänkte gå över o köra lite kabel, men där var praktiskt taget 3 lirare samtidigt på varenda jävel så det var ju lite lost cause. o pecdec:en var också upptagen, så jag hittade nån sliten bröst maskin o körde en 3 set sådär sen fick jag fan nog. Nån jävla brud började stirra på mig som fan också, vet inte om jag såg livsfarlig ut eller om hon var efter nåt annat, men i vilket fall bidrog det en hel del till min förbannade sinnestillvaro. Då stack jag. passets längd? en sådär 20 minuter...
nä fy fan för Gerda, BYGG UT GYMET OM NI HAR SÅ BÖVLA MÅNGA MEDLEMMAR. tacka vet jag ÄSMK, världens bästa gym. oj vad jag längtar hem.
förövrigt, tack för att du tipsade mig om gerda stevebc. ITS ALL YOUR FAULT!! ;P
edit: dock ska jag på tackbjudning ikväll, blir gratis käk o sprit. kan man iaf dränka sorgen.
roligt att du tycker det är kul att läsa o mina ökningar :)
jo som du säger steve tror jag att jag tjänar på att träna benen i längden. tror förövrigt att jag kommer ta livet av mig i morn pga träningsverken - med i åtanke att jag bara pallade 70 kg o.O
det blev en rejäl sänka i egot när nån "biffig" brud gick upp till knäböj stället o drog 10or på 60 kg förövrigt..men oj vad motiverande :)
mjaaa jag ser det mer som skön avslappning i allt pluggande att ta nån timme på gymet. drog precis när jag kom hem, så får man lite gjort efter också. men det är klart, det blir vanligtvis lite tajt med tid - särskillt eftersom gerda stänger typ 20..jävlar rookies
Senast redigerat av sjöräven (2006-10-11 21:26)
sjöräven skrev:
roligt att du tycker det är kul att läsa o mina ökningar :)
Om du fortsätter skriva såhär så lovar jag att följa dem slaviskt :)
stevebc skrev:
Edit: hur fanken hinner du träna såhär i tentaperioder? Själv blir det inte träning för mig förrän efter sista tentan 20:e.
Om man inte jobbar samtidigt är det ju inga problem. Vafan, träning tar typ en timme eller två och då har man vad.. 15 timmar kvar av sin vakna tid att plugga på? :) Det där med att disponera tiden lär man sig efter ett par terminer eller så. haha.
Jag hoppas verkligen så för min självdisciplin går inte ihop med plugg (endast med träning). Hade jag tränat på som normalt hade 12 timmar rykt i veckan.. och nu har jag 3 tentor på 7 dagar så all tid jag kan undhålla behöver jag!
stevebc skrev:
Jag hoppas verkligen så för min självdisciplin går inte ihop med plugg (endast med träning). Hade jag tränat på som normalt hade 12 timmar rykt i veckan.. och nu har jag 3 tentor på 7 dagar så all tid jag kan undhålla behöver jag!
3 tentor på 7 dagar? Vafan läser du för nåt egentligen?
Sorry sjöräven för kapningen av din tråd ;) Håller för övrigt med om att du skriver galet underhållande emellanåt.
jävlar du 3 tentor svider. vi(bioteknik) har 2, och dom äckliga kemiteknikerna har bara 1. men det tunga är att dom ligger så att en är på måndagen och den andra på fredagen, så man får plugga järnet nu och till helgen för den på måndag, sen har man ju ledigt till att nöta inför den jäveln på fredan. Men den på måndagen är också lite lättare (bioteknik), jämfört med linjära algebran O.O
Väg- och vattenbyggnad aka bygg på universitetet, det är heavy stuff ;)
Word, linjär algebra suger!!!! Snackade med min pluggarpolare idag om att anordna bokbål på kurslitteraturen efter tentan, snubben som skrivit det är världens sämsta pedagog - man fattar ju inte ett skit!! Känns som man åkt 200 år tillbaka i tiden. Okej. Nu får det vara så.. snackar mer på msn annars blir moderatorerna lessna.
bröst/mage
hade tränings buddy med mig idag så det blev bänk för första gången på några månader
Bänkpress
uppvärmning, 40 kg
4 x 70 kg
5 x 70 kg
8 x 60 kg
12 x 50 kg
som sagt, var ett tag sen så jag kände mig måttligt vek..
hantelpress
10 x 20 kg(/hantel)
8 x 25 kg
7 x 25 kg
7 x 25 kg
hantelpressen tog bra mycket bättre än bänk måste jag säga. antagligen för att jag är vanare med den än bänk. får kanske bli lite fokus på bänk!
cablecross
10 x 20 kg(/kabel)
7 x 25 kg
10 x 20 kg
10 x 20 kg
vidare till mage, och i skrivande stund kom jag precis på att jag glömde situps på boll, kungen i djungeln...
körde övningen med kablar på den upprätta bänken..kan ju kalla den standing cable crunch för enkelhets skull, samt framtida referens.
10 x 70 (måste nästan vara lbs)
10 x 90 (lbs)
10 x 90
10 x 70
då kom jag på att jag kanske skulle ta o prova dragonflags, vilket jag funderat på under en längre tid. försökte först o främst hitta ett lämpligt redskap/bänk i en sådär 20 minuter, men det blev en "vanlig" ställbar bänk till sist. sen var det ju en annan femma att jag bara pallade 1/2 - 1..helt sjuk övning, cred till rocky balboa. har någon tips på utförande? kände knappt kontakt i magen, var mer hela kroppen typ (ska det inte vara en magövning?)
edit: hittade en länk till t-nation där de beskrev hur man skulle göra ett test för o se om man var klar för dragonflags..får avvakta o se om jag pallar det :)
Senast redigerat av sjöräven (2006-10-13 17:54)