Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej
Jag är en kille som fyllt 18 år och som nu alternativt funderar på att köpa bulk. Har ni några råd om någon bra produkt...eller ska jag äta mer mat istället..typ öka en macka mer till frukost, en extra lunch? Om man köper bulken för att prova en månad och sedan slutar..går man ner i vikt då eller måste man kompensera med ännu mer mat?
någon som också kan ge mig något bra matprogram?
så här brukar mitt se ut en vanlig dag (då jag inte har skola för då är det olika tider)
kl.10 frukost: fil o müsli + 2 mackor(skink, korv)
kl 14 middag: blandat
kl. 20 kvällsmat: brukar bli som på morgonen..ibland varmmat..
därimellan inte så mycket...lite småmat då och då..
meningen är inte att jag ska se ut som en bodybuilder utan se normalbyggd ut, dvs 70-75kg....(jag är ca 176cm o väger 60-62kg)
jag har tränat regelbundet i 5månader nu och tränar 5ggr i veckan( typ 2 muskelgrupper per gång) jag märker att man blir starkare men jag går bara ytterst långsamt upp i vikt...med den takten lär det väl dröja 10 år innan man når sin målsvikt hehe..:P
tacksam för svar.
Hej,
du äter alldeles för litet vanlig mat. Tre måltider? Öka det till 5-6 måltider per dag. Gör portionerna större. Ta dubbla portioner när du äter. Ät ett par ägg vid frukosten.
När du har ätit dig mätt på vanlig mat, börja häll i dig mjölk. Satsa på 2-3 liter per dag. Du ska ha i dig minst 2 gram protein per kg kroppsvikt. I ditt fall blir det drygt 120 gram per dag. En liter mjölk mjölk innehåller 34 gram, så om du dricker två liter per dag är du redan uppe i knappt 70 gram. Lägg till en tonfiskburk så är du uppe i 95-100 gram. Resten av proteinet får du i dig från den mat som du redan äter nu (filen, skinkan, korven, middagen).