Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Just nu har jag inget jobb och kan träna 5 dagar per vecka. Kör måndag styrketräning, tisdag kondition, onsdag vila, torsdag kondition, fredag styrketräning, lördag vila och söndag kondition.
Styrketräningen består av ett pass på gym där jag tränar igenom hela kroppen samt uppvärmning och stretch. Konditionspassen består av träningscykel samt hoppa hopprep, cyklar ca 35 minuter och hoppar hopprep 150 hopp, det är vad jag orkar med just nu. Stretchar efteråt.
Är ganska ny på träning, men har gått ner rätt mycket i omfång, vikten vet jag ej för jag har ej tillgång till våg.
Jag undrar vad som händer om jag sen drar ner på träningen till 3 dagar per vecka när jag får jobb? Kommer jag att tappa mycket i kondition och gå upp i vikt igen?
Du menar att du då skulle köra t.ex 2 pass kondition och 1 pass styrka eller?
Du menar att du då skulle köra t.ex 2 pass kondition och 1 pass styrka eller?
Vad som är bäst vet jag inte, men antingen så som du säger eller tvärtom, 2 pass styrka och 1 pass kondition. Nämnde inte i mitt förra inlägg att jag emellanåt dansar squaredans, just nu inte varje vecka men varannan. Ger rätt mycket konditionsträning det också.