Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Konsistens bl a på en proteindrink?

Registrerad: 2003-03-06

Jag funderar på att börja dricka en proteindrink efter varje träning, dock ej något mer än det... Jag har lite frågor till er som är kunniga inom området:

1) Vad blir det för konsistens på en proteindrink? Jag har hört att det blir tjockt som en milkshake? Vad krävs för att man ska få den i lös drickform? Behöver man hälla i sig typ en liter då eller? Jag skulle gärna ha drinken i en vattenflaska nämligen, så att jag kan dricka det på tunnelbanan på väg hem... Det är ju lite jobbigare med ett stort glas a'la milkshake...

2) Är det bra att dricka en proteindrink även efter ett konditionspass, dvs löpning eller spinning?

3) Finns det NÅGON risk att man lägger på sig underhudsfett om man tar proteintillskott? Vad är effekterna av för MYCKET protein? Jag är nämligen VÄLDIGT rädd för att lägga på mig fett...

Tacksam för hjälp...
Rekommendera gärna något märke, gärna som finns på Naturapotekens butiker... :)

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

1, Proteindrinkarna blir inte som milkshake.. blandar du
    med mjölk så blir det som mjölk och blandar du med vatten
    så blir dom som vatten ;).. kanske lite tjockare men knappt
    märkbart   =)

2, vet inte ;)

3, Vad jag har förstått så krävs det väldigt mycket ren protein
    för att det ska lägga sig som fett, men sen är det väl som
    allt annat man trycker i sig att man måste tänka på hur mkt
    kcal det är i det och räkna med i kosten.

Registrerad: 2003-05-15

Jag har provat flera sorters protein och smaker. det som jag kan rekommendera är Dalblads choklad smakar bra är lättlösligt och blir absolut inte tjock i konsistensen

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

jag tycker nog inte att man ska välja protein efter smak utan efter kvalite..  men det är vad jag tycker =)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB