Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Är grönsaker + dip på lättfil nyttigt?

Registrerad: 2003-04-24

Om man blandar till dip på 3dl lättfil istället för gräddfil och dippar tomat + gurka istället för chips, är det nyttigt då? Eller bör man ändå hålla sig undan från det förutom på helgerna?

Hur många kalorier kan det röra sig om ifall man dippar två tomater och en normalstor gurka? Kan man byta ut t.ex kvällsmaten mot det och två smörgåsar en gång per vecka utan att det gör något?

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Lättfil? Ta lätt cräm fräsh istället godare!

Å hur nyttigt som helst! Grönskaer kan du ju äta hur mycket som helst av! Å lättfil osv är ju helt ok. Ok, inte flera liter, men säg några deciliter.

Å du ska definitivt inte låta det ersätta din kvällsmat. Tvärtom! Låt det komplettera!

Registrerad: 2003-04-24

Åhå, tackar. Låter ju utmärkt!

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Åhå, tackar. Låter ju utmärkt!

Eller du: ta kesella lätt, 1% tror jag det är. Det är ju färskost å innehåller hela 12 gram protein per 100 gram. Mer än keso. Jag har det som margarin istälelt. Visst, lite torrt... men vad gör man inte.

Klämmer du i lite vitlök, salt å peppar å gräslök i kesellan, så är det en perfekt bredbar ost med både smak, proteiner å lite fett!

Registrerad: 2003-05-15

det är supergott att göra zatsiki på kesella riv i gurka vitlök dippa hur gott som helst jag blandar även i avocado vitlök fetare men bra fett. även det supergott att dippa champinjoner gurka morötter man kan äta nästan hur mycket som helst för en gång skull ;)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB