Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5  

Power Punching Machine's Road of Heart and Glory (bilder)

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Trråkigt att höra om familjen.

Registrerad: 2006-04-02

ey dude, du har inte skrivit här på några dagar. Hoppas det inte har att göra med tråkigheter med familj...

Jag har börjat se på "The contender" sässong 1. Jag antar att du har sett den och 2.an också kanske. Rätt skojigt faktiskt, man blir lite sugen på att gå upp i ringen själv och veva. ;)

"Plan your work... Then work your plan"    Boxningsvärlden är nog full av användbara ordspråk samt klyshor :)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Hej, olyckligt nog har datorn hängt sig, vet inte vad det beror på... jag kan helt enkelt inte komma in i den. Nu har jag lämnat in den för lagning och det tar ett par veckor innan jag åter igen har regelbunden internettillgång. Så jag kommer inte uppdatera så mycket, men var så säker på att jag tränar.

I fredags fick jag rejält med stryk. Dumt nog rycktes jag med och började veva riktigt hårt, mot en kille som är betydligt bättre än vad jag är. Jag fattar inte vad jag höll på med... så han vevade tillbaka och jag tog väl emot ca 20 träffar mot huvudet per rond. Näsan är öm och jag har två blåtiror - TVÅ! så jag ska ta det lite lugnare. Han anpassade trots allt kraften efter mig... Men jag gick "the distance", haha. Lite grand som Rocky. Fast jag återhämtade mig inte mot slutet som Rocky och vände matchen... Jag måste öva mer på tekniken.... mycket mer. Jag kan ju inte bara gå upp mot de bästa i Sverige (vilket de faktiskt är) och inbilla mig att jag kan knocka dem.

Det som är så härligt med boxning är att man kan misshandla varandra och sedan krama om varandra och vara bra vänner...

MrBurns: jag följer Contender, säsong 1. Jag måste säga att jag inte ser vad alla andra ser i Ahmed Khaddhour. Visst, han verkar vara en kul kille, men han snackar bättre än han boxas.

Hehe... Vilket avsnitt ser du på? Går det på tv eller?
Själv så har jag laddat ner det och såg just klart på avsnitt nr 3.

Tja Burnsie! long time no see. Det är så irriterande att inte ha regelbunden tillgång till datorn. Jag vet inte vilket avsnitt jag kollar på... men jag följer serien på kanal 6 (den som ersatte ZTV). Jag har hört att det kommit en "episode 2" också utan Stallone, men det finns nog bara att ladda ner för de som inte har NBC eller vad den amerikanska ursprungskanalen heter.

Serien är väl snart slut, det står nu mellan 3-4 boxare tror jag (missade senaste avsnittet). Jag vet vem som vinner det hela, men det kanske jag inte ska avslöja?

De som impat mest på mig är väl Alfonso Gomez, en underdog med otrolig vinnarinstinkt och kurage, och Joey (vad han nu heter i efternamn, han som är jurist och boxare) för hans otroligt beräknande, mentala spel. Ahmed är en kul kille, fast han framstår som lite korkad och han lever inte upp till sitt skryt i boxningsringen. Det är tråkigt att en kille (glömt hans namn...) begår självmord strax efter att ha slagits ut ur tävlingen...

Ikväll ska jag träna och då ska jag även köpa boxningsskor, för jag har nämligen hittills tränat med mina löparskor och det är inte alls lika bra.

Jag verkar ha återhämtat mig från senaste sparringen, och det dröjer nog ett tag innan jag sparrar så hårt igen. Nu blir det mycket skuggboxning, säckboxning och fokus på den defensiva biten.

Jo, det är som lite synd då han hade sin dotter som han skulle fixa ett bättre liv åt.
Btw så heter avsnitt episode och sässong heter season. :)   

Därför om man laddar ner så heter ett avsnitt t.ex..     TheContender.s01e03.MasTeRHaXXXorsKILLs  <-- season 01 episode 03... Och sedan nicket på den som rippat skiten :P

Jag har bara sett Gomez första match och han ägde ju den =)
Ska försöka kolla lite mer på det hela, har ju en hel del avsnitt kvar.

Från: Kalmar Atletklubb
Registrerad: 2005-07-27

För böfvelen! In med dina stats i starkast på hälso-tråden! :)

Jag är inte någon styrkelyftare så mina stats är nog inte så intressanta. Efter ett långt uppehåll från marklyft provade jag att marklyfta lite efter ett 2 timmars boxningspass, 130 kg x 5 utan något bälte... och det ångrade jag. Fick så jävla ont i ljumsken att jag trodde att jag skulle explodera och det är först efter flera dagar som den trakten börjar kännas normal igen. 130 kg är inte så tungt, men jag var antagligen lite utmattad i muskelrna och kunde inte spänna magen tillräckligt hårt för att behålal buktrycket. Marklyft är nog en av de farligaste övningarna. Hoppas det bara är en muskelbristning och att jag inte får ljumskbråck så att alla inälvor hänger i en påse från ljumsken... det skulle inte brudarna gilla.

MEN! nu till nyheten och anledningen till att jag uppsökt en offentlig dator i min datorlöshet. En kompis kunde inte ställa upp i Bellmanstafetten och bad mig hoppa in... jag tänkte att, äh, stafett, det är väl ingen konst, bara att springa med en pinne, och inte särskilt långt och korta intervaller är jag ju kung på... men så kollade jag på bellmanstafetten.se Det är ju hela 5 km och jag kommer antagligen springa vilse med mitt dåliga lokalsinne... och så kanske det ösregnar till råga på allt elände (just nu regnar det i Sthlm). Men jag tänker springa likt förbannat... ska bli kul. Ska försöka inte svika mitt lag - som jag inte känner... det är en knasig situation. Han bad mig ställa upp för at tjag är en "atlet" och det stämmer kanske, men jag har aldrig sprungit stafett... Jag brukade ju springa längre sträckor, typ 1 mil, men det var länge sedan nu.

Registrerad: 2005-12-30

Fan va kul med Bellmanstafetten! Vi försökte ju dra ihop ett hälso.info-lag ett tag, men det blev visst inget av med det :( Men nästa år kanske du kan vara den saknade länken? ;) Med dina galna konditionspass är 5 km grusvägslöpning inga som helst problem och att springa vilse är i stort sett omöjligt på en bana där man springer med tusentals andra samt med funktionärer i varje korsning som visar vart man ska. Oroa dig inte, det kommer gå kanon :)

Det var rätt kul faktiskt, 22 min tog det, ingen höjdartid kanske, men som sagt så är jag inte så van vid den här sträckan. Jag är van vid 800-m intervaller som mest.

Jag gör gärna om det, så säg till här eller maila när det finns ett hälso.info-lag som behöver en medlem till!

Från: Stockholm/Löparspåret
Registrerad: 2006-01-09

T-Rex skrev:

Det var rätt kul faktiskt, 22 min tog det, ingen höjdartid kanske, men som sagt så är jag inte så van vid den här sträckan. Jag är van vid 800-m intervaller som mest.

Jag gör gärna om det, så säg till här eller maila när det finns ett hälso.info-lag som behöver en medlem till!

Vafan, du skulle ha kommit och hälsat på mig :) Stod mitt bland alla blåa Studenter. Vi kom på andra plats så om du kollade på prisutdelningen så var jag brunetten i korta löparshorts!

Nästa år blir det ett hälso.info lag, jag har upptäckt att man får sprinag för olika lag så jag kan sprinag både för föreningen och för nät-klubben :)

Jag missade prisutdelningen tyvärr...

Vad gäller boxningen så har jag dragit ner rejält beroende på studier. Men jag ser på boxningen som ett långsiktigt projekt. Jag tränar ca 2 dagar i veckan för att underhålla fysiken. Någon tävling tänker jag inte ställa upp i i den närmaste framtiden. Det kräver mycket sparring och sparring kräver läkning, och läkning kräver tid och tid har jag inte just nu.

Jag gillar inte att gymmet är stängt under hela julen, mellandagarna och nyår... jag får ju abstinens!!!

Triceps bad om det så jag utsatte dem för lite hårdhänt manlig kärlek i följande lilla övning med kroppsvikten:

http://img70.imageshack.us/img70/1383/namnlsuv1.jpg

Man håller sig i benen på en stol, tårna i golvet (ungefär som i en armhävningsställning) och armarna krökta, armbågarna kan nudda golvet. Sedan rätar man ut armarna. Fungerar på samma sätt som en tricepsextension.

Senast redigerat av T-Rex (2006-12-31 13:46)

Pumpade biceps hemma lite grand:

3 set 12 reps på 17 kg bara vanlig bicepscurl. Gillar storleken på dem nu :D

Man får stabila krokar.

Sidor: 1 … 3 4 5  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB