Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
fan har tränat nåra år nu..
o just nu har jag lessnat totalt på träningen.
händer inte mkt nu ökar inte så mkt.
har lust att bara sluta träna i ett halvår o bara slappa
så jävla jobbigt ..
egentligen vil jag ju träna o bli stor..
men gnistan e borta just nu
e tom i tankar om att börja me steroider
börja med steroider?
din jävla fjant. är du så utseende fixerat. det är faktiskt både fult
& äckligt med stora muskler. ta det lugnt. lugna ner dej.
vila i sommar om du inte har nån motivation, låt den komma
tillbaks till dej.
till att börja med, Danet; det är ju trevligt om man kan använda sig av en positiv attityd gentemot andra, tänk om du skulle få ett sånt svar som ditt eget på en fråga?
aGGe: jag vet inte var du har tränat för nåt, om det är bara i gym eller så, men ett bra tips är att byta träningssätt, träna något annat eller bara på ett annat ställe. hitta nya övningar kanske. sen vet jag inte hur mycket du tränat heller, men ett tecken på överträning är att det inte känns kul att träna eller att resultaten uteblir. kanske behöver du se över kosten?
om det känns så tråkigt - vila en eller ett par veckor! vila är helt underskattat för kroppens återuppbyggnad, och om du sköter kosten under tiden så kommer du inte att tappa märkvärt med muskler.
träning är bra, men den ska inte göra så att man mår dåligt!
till sist hoppas jag verkligen att du inte var allvarlig när du sa det om steroider, du vet säkert lika väl som jag att de gör mer skada än nytta...
lycka till! hälsningar / Klara
Måste bara hålla med Klara, att byta träningssätt gör susen. Jag har tränat i snart två år, lite mindre bra ibland dock. Dom senaste månaderna har jag börjat köra max tre övningar per muskelgrupp, kör tre gånger per vecka på gym.
Jag har faktiskt börjat öka lite i styrka och tycker att jag ser resultat sen jag började köra med tre övningar istället för fyra som jag körde tidigare. Nu har jag även börjat lägga in ett "steg"-pass (tror det kallas stegen iaf) per vecka, då jag tar ut mig helt på en muskelgrupp (eller två).
Till och från har jag tappat motivationen, då kan det hjälpa att köpa något nytt piller/annat och prova :) (Vitaminer, omega 3, nytt protein). Kreatin fungerar väldigt bra för mig när jag kommer in i en svacka, vet inte om det är psykologiskt eller om det är kreatinet. Men resultat ger det iaf!
Om du vill öka i styrka (men även lägga på dig lite) så rekommenderar jag dig att börja käka mycket protein. Vissa har sagt att det inte är bra att få i sig för mycket (skadligt för levern? någon annan sa att det var ett gammalt felaktigt påstående), men när jag åt mer protein under en period så märkte jag stor skillnad i styrka/massa.
Tyvärr la sig en del på magen så jag har nu minskat ner på protein-intaget eftersom jag försöker gå ner i vikt. Jag tog proteinet tillsammans med minimjölk, tar man det med vatten så bör det inte vara sån stor risk att man lägger på sig fett?
Jag vet egentligen inte så mycket om kost/tränings, som det kanske märks ;). Nu har jag börjat experimentera en hel del för att se vad som passar mig, och tycker just nu att träningen går väldigt bra och viktigast av allt att det är roligt!
Steroider tycker jag inte är en lösning, det finns så mycket bättre sätt att öka styrkan/motivationen. Hur ofta tränar du/hur många övningar etc? Tar du några kosttillskott?
aGGe: proteinpulver kan vara en del i lösningen, kanske får du i dig för lite? det är svårt att veta när jag inte vet hur du tränar eller äter.
Olle: om man får i sig för mycket energi så går man upp i vikt, oavsett om det är fett, kolhydrater eller protein. fördelen med proteinet är att det har svårast att omvandlas till fettmassa (har jag för mej). att blanda med mjölk är både gott + att du får i dig extra mycket protein, om man blandar med minimjölk är fetthalten så liten det bara går. jag tror inte det var det som var problemet när du la på dig vikt, man får se till hela sin kost för att komma till rätta med sådana problem.
protein kan vara skadligt för njurarna har jag för mig, men då ska man äta mycket stora mängder, mer än 1-2g/kg kroppsvikt per dag. tänk bara på att dricka mycket vätska vid högt proteinintag då det hjälper njurarna att ta hand om det...
hälsningar / Klara
fan har tränat nåra år nu..
o just nu har jag lessnat totalt på träningen.
händer inte mkt nu ökar inte så mkt.
har lust att bara sluta träna i ett halvår o bara slappa
så jävla jobbigt ..
egentligen vil jag ju träna o bli stor..
men gnistan e borta just nu
e tom i tankar om att börja me steroider
Några tips som jag har fått och haft nytta av är bl.a. att du kan försöka att gå tillbaka till den orsak som fick dig att en gång började träningen - försöka bygga upp den där känslan och framförallt SLÄPA dig ned till gymet och dra lite i vikterna hur jäkla tråkigt det än är. Efter några gånger brukar det ge sig.
Om du tappat mycket i styrka och därmed tappat motivationen så föreslår jag att du kör helt andra övningar i alla muskelgrupper. Övningar som du inte har samma koll på vad du tränat på för vikter förut m.m. Då kan det kännas lättare och inte kännas som man ”börjar om från början”.